Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2012

Av Anna Englund - 8 april 2012 15:33

Sitter vid datorn för första gången på länge och det känns nästan konstigt  

Men så är det med dagens telefoner som är som en minidator,man kan göra allt från telefonen.

Hur gjorde man förr när det bara gick att ringa och smsa??

Man hade säkerligen ett mer socialt umgänge där man faktiskt pratade med människor irl mer än vad man gör nu.

Nu är det facebook som gäller och när man möter en person som inte har fb så blir man förvånad..

Jag har tänkt många gånger att jag ska lägga ner fb men jag klarar inte av att göra det.

Jag är helt enkelt beroende 


Jaja nog om det.

Här går vi i förkylningarnas tecken, jag är hängig, Kerstin snorar för fullt och Elsa klagade över öronvärk..

Men snart kommer förhoppningsvis värmen och då ska väl många av alla dessa miljarder virus gå hädan.

Jag har ont i handleden och har haft i ett par dagar och herrejösses vad handikappad jag blir, jag tappar styrkan och greppet när det gör som mest ont så nu går jag med lindad handled och ja lite bättre känns det väl.

Elsa har precis blivit av med sitt bandage på fingret efter att ha klämt och skalat fingret i en dörr förra helgen så just nu känns det som att vi satsar hårt på att vara sjuka och skadade i vår familj.


Men nu tänker jag ta en kopp kaffe, godispåsen och sätta mig framför tvn en stund medans kidsen sover..

Av Anna Englund - 7 april 2012 23:38

Ja och så var påsken här med snö och kall luft. Förra året sken solen och det var jättevarmt.Tänk vad vädret är skumt och ombytligt. Men här hemma är det mest som vanligt, Elsa och Olivia slåss om det mesta och retar varandra till förbannelse:) Kerstin tittar mest på och skrattar åt dom.. Hon har börjat stå och släppa taget nu så det är väl bara en fråga om tid så går hon och då är det adjö till min lilla bebis, lite vemodigt samtidigt som det är kul att se framstegen.Men alla ska vi bli stora så är ju naturens lag:)Annars så rullar de på med hundar och höns och jättekanin och inte att glömma lillmissen, han har haft en dålig vecka med såriga öron och en böld efter att ha varit ute och slagits. Så mycket mer har jag väl inte att skriva just nu eller jo men det är så jobbigt att göra det på telefonen så det får bli när jag har datorn igång istället.

Ovido - Quiz & Flashcards