Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2009

Av Anna Englund - 30 juni 2009 22:39

Var på husvisning idag i värmen så imorgon ska vi lägga bud. Hoppas att det går bättre den här gången..Jättemysigt hus, 180 kvm, byggt 1841 så det är lite snett och vint. Tomt på 3000kvm som är lite vildvuxen och kuperad..Så mysigt så...

Så nu är det bara att hålla tummar och tår...Måste ju ha större när lilloliven kommer till världen:DOch jag vill ju ha minst tre barn så då krävs de ju lite yta så att säga..och så ska ju jag ha min st bernhard och då behöver man ju stor tomt som den kan lalla runt på...och ja det är mycket jag vill ha och förhoppningsvis  så kanske de vänder nu och börjar bli till min fördel..

Aja skriver mer imorgon efter att jag pratat med mäklaren..

Av Anna Englund - 29 juni 2009 22:05

Var på ultraljud idag och tittade på bebisen i magen..Och ja det var bara en..*puh* Den var så fin så, hjärtat slog som det skulle och allt var normalt. Fick ett nytt datum för beräknad förlossning...Nyårsafton!!!  Hur kul är det? Då vill de sig att man kan knipa utav bara h-e:D

Nej då den är välkommen när den vill men det är väl kanske inte drömmen riktigt att ligga på förlossningen vid tolvslaget... Det var bara det idag, jag orkar inte skriva mer just nu är helt slut av värmen..

Av Anna Englund - 28 juni 2009 23:08

Min hektiska helg började i fredags..Åkte vid elva till Nynäshamn med Elsa för hon ska vara hos min mormor till fredag. På vägen fick vi ta ett stopp hos min syster och hämta en barnvagn som mormor kan köra, hon tycker vår trehjuling är svår. Sen var jag kvar i Nynäshamn hela dagen, pappas tjej Lena var med oxå. Så vi var nere i hamnen och tittade i småbodarna där, vi var även till svandammen och matade fåglarna. Elsa tyckte det var jättekul när änderna stal brödet direkt ur hennes händer, själv var jag mest livrädd för den stora ilskan svanhannen:D Sen blev det klädshopping ett tag och sen middag hos mormor för att sen sätta oss i bilen för en 20 mil lång hemresa..*pust* I lördags då var det bara att kliva upp och köra iväg Loke till svärföräldrarna för de skulle vara hundvakt medans vi var på fest..Därefter hem, göra sig iordning och hämta upp pappa och Lena och iväg på en liten fördrink hos "Pettsson". Och sen därifrån till logdansen där vi blev kvar till halv tre på morgonen:D Men det är faktiskt ganska kul att vara nykter och se hur alla andra gör bort sig..och bäst av allt är att man mår bra när man vaknar*ler*

Och idag har jag hunnit vara till Alunda två gånger..Först för att hämta hem Loke och sen blev det en sväng till hundklubben på kvällningen utan hund...det är alldeles för varmt för honom nu så vill jag träna honom så lär jag få göra det kl3 på natten och då vill jag helst sova faktiskt...

Lägger ut lite blandade bilder från helgen från mormor och logdansen med uppträdande av värdparet:D Har aldrig skrattat så mycket tror jag som ni förstår när ni ser bilden kanske...

Nej nu är det nog dags för dusch och isäng, ska till stan imorgon på ultraljud och kolla hur många inneboende jag har:D


Av Anna Englund - 28 juni 2009 14:35

Det har varit mycket hela tiden nu i helgen så ikväll får ni veta allt om det...

Av Anna Englund - 24 juni 2009 23:29

Säger bara de....

Av Anna Englund - 24 juni 2009 21:10

Är totalt seg idag, har haft träningsvärk i livmodern hela dan och varit toktrött..Värmen gör ju inte saken bättre heller.. Så jag lämnade Elsa på dagis imorse sen var det hemm pratade en stund i telefon och sen lade jag mig och sov till typ halv tre..och det var så skönt så:D Sen hämtade jag Elsa, åkte till affären och sen hem igen. Fick fikafrämmande av Lulle fram till för en stund sen. Och värst av allt är att Elsa har sovit mellan typ fem och åtta så hon lär ju vara vaken halva natten..*pust*

Och jag som fortfarande är toktrött men det är bara att bita ihop och hålla sig vaken tills fröken somnat..

Det var min dag i korthet och jag orkar inte skriva så mycket mer just nu...

Av Anna Englund - 23 juni 2009 22:49

Kom hem för ett tag sen från en underbar dag i stan hos Lisa. God mat, mycket prat och trevliga människor:D Elsa har haft fullt upp hela tiden, hon har hoppat skuttmatta, skalat potatis och badat i Pepsis badbalja. Och det är bara en del av allt hon har pysslat med, men hon stortrivs verkligen hos Lisa där hon kan gå och skrota i trädgården och pyssla med kaninen och annat..FAAN vad jag saknar och ha en gräsmatta!!!! Jag är så jävla less på den här lerhögen till s.k tomt...

Aja tillbaka till ämnet...

TACK Lisa m familj för en kanonskön dag hemma hos er:D


Nej nu är det äta nåt som gäller så jag får ta min järntablett...

(behöver jag säga att Elsa sov innan vi lämnat stan?)

Av Anna Englund - 22 juni 2009 21:23

Imorgon bär det av till staden och min gopropp Lisa för en trevlig eftermiddag med mycket skratt och prat. Elsa tjatar redan om när vi ska åka för hon vill hoppa på "hoppstudsen" med Lisa och Bella:) Det är jättekul att hon gillar dom så mycket eftersom Lisa är en av få arbetskollegor som jag har bra kontakt med och är den som jag umgås mest med privat. Blir nog så med en lättsam människa med samma intressen. Jag tycker det är vansinnigt tråkigt att inte kunna jobba och prata med henne på nätterna men det tar jag igen på telefon och fikastunder ist:D

Sen får vi se om jag eventuellt får finbesök av Marie och Frida från jobbet på torsdag..Skulle vara kul isf om dom hittar hit till min lilla håla:P


Jag funderar starkt på att spela in ljudet från vårt avlopp i köket och använda det som sms signal..Det har nåt skumt typ kluck ljud för sig så fort vi eller dom på våningen under spolar vatten..Det blev nåt riktigt skumt med avloppet när han under oss installerade sitt nya kök..

Men men det kanske blir fixat nån gång under en tio års period eller nåt...den som bor här då lär ju få veta det...


På fredag ska Elsa åka till min mormor i Nynäshamn så då får jag semester...det ska bli såå skönt..Jag behöver verkligen lite tid för mig själv just nu och bara göra det jag vill och få sova ut om dagarna utan att bli väckt sju på morgonen av en fröken som hittar på sattyg...


Nej nu ska jag titta klart på criminal mainds och sen är det duschen och sängen som gäller...

Ovido - Quiz & Flashcards