Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna Englund - 28 februari 2010 23:04

Jag är ju inte den som är så snabb med att tömma kameran utan det händer med ganska långa mellanrum. Men nu så har jag gjort det, jag var ju tvungen till det för att kunna lägga ut bild på Olivias jättesöta tofflor som hon har fått av Ankie och Mårten.

Nu är äntligen helgens alla besök avklarade..äntligen.. Alltså det är jättekul med födelsedagsfirande men med världens ryggvärk och en mammig dotter så blir jag trött fort.. Så nu ska jag bara ta de lugnt imorgon, det enda vi ska göra är och åka till Ektomta och fika lite. Mange ska hjälpa Andreas och få bort bilen ur grindhålet där den behagade gå sönder..

Ja jag ska väl kanske slåss lite med Elsas figurballonger som hon fick i fredags, himla bra terapi när man är upprörd på något.. Då kan man blåsa upp en ballong och försöka sig på och göra en pudel... Efter ca 30 min fajt med denna ballongj-el så är ilskan förflyttad till den blivande pudelnjä***. som i slutänden iaf inte ser ut som en hund över huvudtaget utan mer liknar något en 2åring har snott ihop... Men skam den som ger sig jag ska göra en pudel nån dag det bara är så..


Nej för att återgå till mina fotografier..Det blir lite blandat på katt och barn och hund...

             

Sune agerar vaktkatt eller så bara visar han sitt missnöje mot att Olivia har tagit hans plats i barnvagnen...  

Av Anna Englund - 27 februari 2010 11:58

Kalas igår, idag och imorgon..Känns helt sjukt att Elsa är 4 år gammal och storasyster dessutom..

Tiden rinner verkligen bara iväg så de står ju inte på så är barnen så stora att de går i skolan och går på disco och flirtar med killar..Hua..


Nej nu ska jag ta en kaffe efter att ha röjt fram golvet i Elsas rum.


Av Anna Englund - 26 februari 2010 08:49

Vinnaren i vaxa pung tävlingen med de bästa svaret är:

Fia  

 

 

Hennes svar var 8 st. En som vaxa, en som var försökskanin och 6 s som läste bruksanvisningen..

Ha ha ha.

 

Det hemliga paketet kommer skickas till dig.

Av Anna Englund - 25 februari 2010 08:54

Imorgon får ni reda på vinnaren i vaxa pung tävlingen. Men det finns fortfarande tid att tävla...

Av Anna Englund - 23 februari 2010 21:14

På min andra hälft..

Av Anna Englund - 23 februari 2010 19:59

 
Av Anna Englund - 23 februari 2010 12:30

Ibland funderar jag på om dogsen spelar korkade eller om de verkligen är det? Hela hösten har Waldo brytit sig igenom stakete ända fram tills nu när han har blivit för stor så han fastnar.. Men nu är det ju en massa snö så snödrivorna ligger mot staketet och har gjort så att det bara är 1,5 till 2 dm av staketet som sticker upp på sina ställen. Detta borde ju locka eftersom det bara är att kliva över men nej då han står och tittar bara ihop med Loke  med staket upp till armbågarna. Det är ju bara att kliva över, enkelt och smidigt rymningssätt kan ju jag tycka.. Nej ist satsar båda två på att ta sig ut genom grinden som är stängd med hasp. Igår lyckades dom visserligen men de var nog jag som slarvade när jag stängde. Och vad gör dom då? Typ springer upp till vägen och vänder och går in på tomten igen och går där och knallar med grinden öppen.. Nu tänker ju inte jag klaga eftersom jag fick nog av att jaga hundar i höstas som inte stannade på tomten så det är bara bra att de går in igen.


Idag är det riktigt junkväder ute (som vanligt) snö och blåst och kallt.. Alltså de måste ju sluta nångång tycker jag, det här är ju inte klokt. Jag fryser ju kroniskt oavsett om jag är ute eller inne och jag är täppt i näsan och rosslig i halsen..och jag lär ju inte bli frisk förräns det blir varmt ute..


Vad ska man fixa till middag idag då? Jag har noll fantasi just nu, annars så tycker jag det är kul att laga mat och hitta på egna maträtter men nu är de stilltje i huvudet... Jaja det kanske kommer..

Ovido - Quiz & Flashcards