Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2010

Av Anna Englund - 31 maj 2010 16:51

Alltså jag vet att man inte ska klaga när solen är framme men det är varmt... Och det är varmt inne på nätterna så det inte går att sova.. varför kan det inte va lagom liksom? Hundarna ligger som två stök i skuggan i hundgården, dom kommer bli pigga lagom tills det är dags att gå isäng.

Idag har vi mest tagit det lugnt, jag och Olivia var till Ektomta och tog en fika imorse efter dagmammelämning och sen åkte vi hem och softade lite..

Imorgon ska jag och Helena åka och hämta lite fler kycklingar för nu har mina gul orpington kläckts..Wohoo..

Så från imorgon är samlingen fulltalig och mitt matrum fullt med illalåtande små fjäderfän..ha ha..


Nej nu måste jag ta itu med barn och mat...

Av Anna Englund - 30 maj 2010 23:01

Hela helgen har gått i hundarnas tecken, det har varit en 2 dagars utställning här i Österby. Så igår stuvade jag in Waldo i bilen för att åka och gå på en första "date" men min internetmate men jag lyckades missa honom så det blidde inget..ha ha de ska va jag till sånt  

Waldo tyckte det var pest och pina och behöva gå bland alla hundar så när det började regna och vi började gå mot bilen då blev han jätteglad...

Idag var det då dags för debuten för honom så imorse var han nybadad (vit alltså) och borstad och fluffad och med en extra ryamatta(tappar vinterpälsen). Och iväg det bar mot himmelriket, ja iaf för hundmänniskor. Och det gick bra!! 1a pris i kvaliten, 2a pris i konkurrensen och Hp så jag kan inte vara nöjdare över en sån debut med tanke på att jag aldrig ställt honom och han gick officiell klass. Och Det var hans kullbror som kammade hem BIR i långhår och en annan av Båtsmans hundarna som tog korthårsBIR..

WOOHOO  


Nej nu har Olivia vaknat för ett litet nattmål så det är dags att pysa..

Av Anna Englund - 27 maj 2010 08:55

 Detta är vad min syster har bott i husvagn i 2 veckor för.. Det blidde en liten hingst  

Av Anna Englund - 26 maj 2010 15:26

Det inkluderar mina barn, kycklingarna och hundarna och katten.. Men just nu är nog kycklingarna värst så det är ju bra att jag får hem fler så att de kan kompa varandra  

Olivia har börjat försöka krypa och hon blir bara bättre och bättre på det så nu är det nog bara en tidsfråga innan hon kryper för fullt. Min lilla bebis börjar ju bli stor och jag hinner verkligen inte med..  Men det är kul att se henne när hon ligger på golvet och benen kryper men inte armarna, hon blir så j-a förbannad..ha ha..samma humör som storasyster..

Av Anna Englund - 26 maj 2010 11:48

 
Av Anna Englund - 25 maj 2010 20:58

Jag har varit i farten sen sex i morse...huu.. Dagen började med en bråkig dotter som på något mystiskt vis kan ta tjugo minuter på sig att få på sig en strumpa.. Sen var det bara att köra henne till dagmamman och åka vidare till Gimo och babycafe. Efter det och en smarrig lunch så var det dags att hämta Elsa och åka till Granngården i Alunda och köpa kycklingfoder. Efter ett besök på affären bar det av hemåt igen för matlagning och middag för familjen. Och nu har jag fixat iordning buren åt kycklingarna som jag hämtar imorgon förmiddag så att det bara är för dom att bo i den. Så nu känns det som att jag har förtjänat en stund i soffan framför tvn med en kopp kaffe.

Av Anna Englund - 25 maj 2010 07:30

Jag är inte så mycket för listor men ibland kan jag få ett ryck och svara på en. Så här kommer en lista...


1. Stänger du av mobilen när du sover? Nej, är alldeles för beroende och livrädd för att missa nåt..

2. Vem såg dig senast naken? karln...duschade ihop för att varmvattnet skulle räcka..(otroligt romantiskt va)

3. Hur såg du ut på högstadiet? Smal, tajta kläder och toksminkad..

4. Hur kommer du se ut om tjugo år? Som en babe (ska bara operera om kroppen först)

5. Hur var du på dagis? ganska snäll tror jag..

6. Hur är du att ha som arbetskamrat?
 Trevlig och positiv hoppas jag iaf.!

7. Har du celluliter? Oja!!

8. Biter du på naglarna? Japp

9. Har du något handikapp? Många

10. Är du rädd för att få hängbröst? Man kan inte vara rädd för något man redan har.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Tror inte på Gud men ska jag gissa så är de en man annars så skulle världen varit betydligt bättre

12. Svär du? I ungefär varenda mening

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Nope..

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10? Ingen kommentar...:)

15. Tror du på utomjordningar? Absolut!!!

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut? Pannkakor

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Spenat

18. Har du blivit arresterad? Absolut inte!

19. Ljuger du? En vit lögn har väl slunkit ur...

20. Har du kysst en polis? hmmm. Inte vad jag kommer ihåg

21. Är du rädd för Securitasvakter? Nä

22. Har du någonting att dölja? Finns säkert nåt

23. Vad har du på din nyckelknippa? bilnyckel och husnyckel  

24. Är du/har du varit gift? Sedan 4 år 


25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Aldrig! Har han tagit sig dit får han banne mig ta sig hem oxå..
26. Kan du laga cyklar?
Knappt så jag kan cykla...

27. Kan du fixa med bilar? Gasa och svära åt andra är jag skitduktig på resten får andra fixa.

28. Brukar du köra om? Jajamensan


29. Kan du baka bröd? Ja men självklart..

30. Vet du hur man frostar av en frys? Ja men jag gör det för sällanl.

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i? det kvittar bara det är varmt där..

Ovido - Quiz & Flashcards