Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna Englund - 28 februari 2009 19:40

Skurken Loke har varit i farten igen..Imorse hade Elsa ställt kökspallen bredvid hyllan där katten äter och Loke är ju Loke så han såg chansen direkt:-D Jag hörde att det lät konstigt i köket och kollar dit och det enda man ser är  en rumpa på ovanligt hög nivå. Går runt för att se bättre och mycket riktigt han har klättrat via pallen upp till kattmaten och äter för fullt. Så jag gick och hämtade kameran för att fånga honom på bild. Och eftersom han inte skäms så står han ju kvar även efter att man har kommit på honom..Lägger ut bilder på detta så får  ni se själva..

(kan tala om att katten blev smått purken när han upptäckte att Loke stulit hans mat)


Av Anna Englund - 28 februari 2009 02:14

Lägger ut en bild på Loke när han jobbar hårt på att hitta något i snön..

Av Anna Englund - 28 februari 2009 02:04

Idag har Loke träffat en livsfarlig illasinnad flismaskin som dessutom stod och spydde ut en massa konstigt på marken. Den lät illa och gasade ur sig svart rök alltså måste han ju fly fältet..

Ja men det gick ju inte så bra då han var kopplad och den andra änden av kopplet höll jag i samtidigt som jag med andra handen håller i snöret till pulkan som Elsa sitter på..Så det hela slutade med att Loke gjorde ett kängruhopp bakom ryggen på mig, landar på snöret till pulkan och trasslar in sitt koppel runt hela Elsa som då välter med pulkan...Det tog ett bra tag innan jag hade trasslat loss hela härvan med snören, lugnat barnet och fått hunden att förstå att flismaskinen INTE skulle äta upp honom..

Så man kan väl säga att det var nog första och sista gången som jag drar Elsa till dagis på pulkan och har Loke med mig...


Frågar man Loke hade han nog velat att flismaskinen såg ut så här:

Av Anna Englund - 26 februari 2009 22:06

Ah äntligen lugnt och stilla, alla har åkt hem och Elsa ligger i sin säng. Loke är dödstrött efter att ha skällt ut Jonnie, skrikit av glädje åt varje människa som kliver in genom dörren och försöka tigga tårta vid bordet. Så nu kommer han sova som en gris resten av natten... Imorgon måste jag GÅ med Elsa till dagis för Mange har min bil, hans är hos glasfirman och får en ny ruta inför besiktningen..(som om det skulle få bilen att gå igenom..ha ha) Det var länge sen den bilen gick igenom besiktningen på första försöket men så har den över 42 000 mil på nacken oxå..

Elsa har fått en massa pussel och ritböcker och nya pennor och kritor. Ja och kläder också men dom är inte så viktiga direkt..Usch lillfröken börjar bli stor...för 3 år sen hade vi varit hemma från BB ett par timmar. Och hunnit haft främmande och fortfarande jobbat på att förstå att den lilla tösen faktiskt hade fått plats i min mage.. Jaja vad lugnt det var på den tiden när hon var så liten...inga hyss och upptåg då inte...

Nej nu blir det en snabb dusch sen stupa i bingen ett par timmar..

Av Anna Englund - 26 februari 2009 14:04

Fröken fyller 3 år....

Tänk om man kunde göra en sån här tårta själv...

Av Anna Englund - 25 februari 2009 16:44

Man tar ett stycke Loke och sätter ut honom i hundgården. Därefter åker man och lämnar barnet på dagis..Allt lugnt när du kommer hem, hunden tuggar på sina älgklövar och verkar nöjd.. Man tänker "skönt jag kan gå till min farmor och ta en kopp kaffe eftersom han verkar njuta av att vara ute" Fel nr 1: anta aldrig någonting när det gäller Loke. Fel nr 2: Glöm inte att förvarna grannarna att Loke är i hundgården. Fel nr 3: glöm inte att kolla var katten är.

Så för att göra historian kort när jag hämtade in honom verkade allt vara frid och fröjd tills jag kom ut och mötte en närmast hysterisk granne som talar om att Loke, han hade minsann försökt äta upp katten som på något vis hamnat i hundgården, därefter hade han försökt tagit sig ut. Detta resulterade minsann i att han hade fastnat i gallret och skrek för glatta livet och av smärta när han efter många om och men tagit sig loss. Så hon ansåg att jag inte skulle ha honom ute i hundgården punkt slut!!

Hur det antagligen egentligen var: Katten följde antagligen med in i hundgården för att han har varit uttråkad ett par dagar så han skulle väl leka.Nu leker dom väldigt hårdhänt med varandr så det såg säkert ut som att Loke försökte döda honom, men katten kan klättra ut om han vill vilket han antagligen gjorde och då blev Loke uttåkad i sin tur. Och när han har ledsnat på att sitta i hundgården brukar han stoppa ut huvudet och ena frambenet genom staketet och skrika, bara för att göra sig hörd för funkar det inte så brukar han byta hål för att se om det fungerar bättre.

Han sitter helt enkelt inte fast...

Så nu tror min granne att jag är jätte elak mot min hund som sätter ut honom i hundgården och så är jag en katt kortare eftersom Loke förmodas ha ätit upp honom...

Ahh så det kan bli ibland med dessa underbara grannar...



Av Anna Englund - 24 februari 2009 13:26

Förutom att jag har en ballong i mitt huvud..

Av Anna Englund - 23 februari 2009 19:55

Jag bara måste lägga ut denna underbara bild från en film som jag bara måste se när den kommer. Men som sagt boken är hysteriskt rolig och sorglig..


Ovido - Quiz & Flashcards