Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna Englund - 30 oktober 2009 18:39

Jaha så var det fredag igen då... Veckorna bara flänger förbi tycker jag. Och inte får man nåt nyttigt gjort ändå utan man bara går och drönar här hemma och blir tjockare och tjockare.

Och den här gången kan man ju inte njuta och vila upp sig inför det som komma skall eftersom Elsa finns och hon kräver ju sitt så att säga.. Men det var ju mitt val att det skulle bli fler i familjen så då får jag stå mitt kast om inte annat kan jag trösta mig med att dom blir stora och flyttar hemifrån senSkrattande


Just nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, Mange leker kock idagFörvånad så det blir hemmagjorda hamburgare och kroketter...*mumma*

Sen ska vi antagligen rulla över till Ektomta och ta en fika på maten och prata lite strunt. Är skönt att komma iväg och nu är det ju så mycket närmre med så man kan åka en kväll bara ändå..

Imorgon är det dags för styckning av älg så hela dan kommer vara fullbokad...

Av Anna Englund - 29 oktober 2009 20:55

Jag undrar jag om både min karl och min dotter börjar bli sjuka..Elsa har varit grinig och lättstött hela kvällen och Mange var på väg och skulle gå isäng vid åtta.. Men det är ju visserligen dom tiderna nu, jag får väl trösta mig med att det verkar vara en vanlig förkylning eftersom Elsa är toktäppt i näsan..

Jaja det visar sig imorgon om hon börjar få feber och hur grinig karln är när han kommer hem:)


Just nu är det criminal minds som gäller sen blir det en sväng till jobbet för lite fika, struntprat och leverans och beställning av oriflame..  Har ju ändå inget för mig annat än att titta på tv och jag börjar som sagt var ledsna på det nu.. Och eftersom Elsa är ledig imorgon så är det ingen tid att passa hos dagmamman.. Så det räcker om jag kliver upp och släpper ut hundarna i hundgården och ger dom mat så klarar dom sig ett tag och jag kan krypa tillbaka till sängen och slumra medans Elsa tittar på disney...Perfekt planering...kommer definitivt att spricka *asg*

Men försöka måste jag ju annars är det ingen sport, och tanken är att det inte ska bli så vansinnigt sent hem från jobbet heller..


Så vi får se om jag får vila imorgon eller om jag kommer vara tvungen att gå i dvala hela dan..

Nej nu äär det dags att stänga ner den här burken så hörs imorgon..

Av Anna Englund - 29 oktober 2009 14:44


Pojke eller flicka???


Av Anna Englund - 28 oktober 2009 22:05

Jag hade tänkt att skriva en del men jag är inte i toppform så det får bli imorgon istället...


Lev idag, imorgon kan det vara för sent....

Av Anna Englund - 26 oktober 2009 16:58

Sånt här är vad jag kan möta när jag kommer ner från sovrummet på morgonen  

Det vita har varit frigolit en gång i tiden...


  

Alla sätt är bra att sova på iaf om man är Waldo...Skrattande


  

inkluderar även Lokes sovplats....

  

Detta är Elsas rum före katastrofarbete..(obs de tomma lådorna)

  

detta är efter....tog 1 timme...bara...

Av Anna Englund - 26 oktober 2009 13:03

Ska det vara så eller? Om man skaffar barn så hamnar man ju nästan i en finanskris, och då tjatar dom om att det föds för lite barn i Sverige...Konstigt!! Man har ju knappt råd att göra det för att man får så j-a dålig fp..Jag för min del får bara halva min lön i princip när jag börjar med min fp och det är ju inte så att det blir billigare att leva med ett barn till.. Och det andra barnet måste ju få gå på dagis iaf men ibland funderar jag nästan på om hon ska få gå hem bara för att spara pengar...Och det är jävligt illa!!


Varför skulle man inte kunna få ha sin vanliga lön i fp? Då skulle det inte vara några problem med det ekonomiska och skaffa barn men det finns ju tydligen "inga" pengar till sånt eller..

Börja granska dom som går hemma med sjuklön som det egentligen inte är några större fel på annat än att dom är arbetsskygga och det är såvitt jag vet ingen sjukdom..

Och nu hackar inte jag på alla som är sjukskrivna, jag är själv det just nu men det är inte för att jag vill utan för att jag verkligen inte kan jobba och det finns inga andra jobb som jag bli omplacerad till på min arbetsplats. Och för min del så är det ju bara tillfälligt eftersom bebisen kommer ju sen och då blir det ju bättre så då kan jag arbeta igen. Och jag vill verkligen det för så kul är det inte att gå hemma hela dagarna och inte kunna göra nåt.


Nej fram för hårdare granskning av vissa och mer pengar åt föräldralediga...annars lär det ju minska ännu mer med barnafödandet..


Nej nog om det nu har jag gnällt tillräckligt om fk.


Jag måste ju få skryta lite om vår otroligt duktiga hund igen fast nu har det inget med jakt att göraCool

Han är jätteduktig nu när han är lös på tomten, han rymmer inte längre och man behöver inte stå ute och passa honom längre och han går in när man säger åt honom..*wohoo*

Det är så himla skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut hundarna utan att behöva gå ut själv varenda gång. Det är ju inte så trevligt väder jämt så man vill stå ute och titta på hundarna när dom fnattar runt och bara idiotspringer och ska tugga på varann.

Så banne mig om det inte är så att vår fjant börjar bli vuxen...*asg*


Nej nu ska jag upp till krigszonen så det händer nåt...

Tjipp

Av Anna Englund - 25 oktober 2009 16:07

För jag kommer banne mig inte på nån idag.. Idag har det varit en lugn dag eller ja fram till nu, just nu låter det som tredje världskriget i badrummet för Mange håller på och tvättar håret på Elsa medans hon står och gastar att hon vill vara ifred..Ingen populär sak just nu det här med hårtvättning men ack så nödvändigt efter grädde, ostbollar och godis..

Annars så sitter jag och samlar ork för att gå upp och börja plocka leksaker i Elsas rum så det går att komma fram där utan fara för fallskador mm..Men det lockar ju definitivt inte så jag funderar nästan på att ta det imorgon när hon är hos dagmamman för då får jag göra det i lugn och ro utan att hon ska lägga sig i.


För tillfället råder lugnet här hemma bland fyrbentingarna, de ligger på tork ute i farstun..De har varit ute i hundgården i regndiset och eftersom Loke är så elak så får ju inte Waldo ligga i den uppvärmda hundkojan utan han får ligga utanför i det blöta och skitiga.

Så då får de torka först och sen är det bara att sopa upp allt skräp när de går därifrån.

Ibland måste man vara smartTungan ute





Av Anna Englund - 24 oktober 2009 18:56


Den stolta hussen och hunden..


Ovido - Quiz & Flashcards