Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2009

Av Anna Englund - 30 april 2009 18:48

En bild på senaste tatueringen då..Den är nysmord så då är den inte lika fin


Av Anna Englund - 30 april 2009 14:37

Tjoho dom la sig så vi fick huset:D

Av Anna Englund - 30 april 2009 11:22

Jag var och tatuerade mig igår på svanken så det kommer en bild på den senare under dan. Och idag kom det in en ny budgivare på huset så nu är vi uppe i 730 000:- men vi är fortfarande med i leken:D

Återkommer om hur det går.

Av Anna Englund - 29 april 2009 05:54

Jag är verkligen urusel på och planera mina dagar, det måste jag erkänna. Ta idag som exempel:

Jag kommer hem och isäng kanske runt 8 om jag har tur sen måste jag kliva upp 11 igen och göra mig iordning för resten av dan. Därefter ska jag hämta Elsa på dagis, brumma iväg till Alunda och möta Linda vid hennes jobb 13 för hon ska vara barnvakt. Sen blir tatuering och därefter ut till Hjälsta och spana in Å-T söta Alba. Och som om inte det skulle vara nog så måste jag tillbaka till Alunda till 18.30 för då är det dags att ha allmänlydnadskurs fram till 21. Och så blir det alltid lite eftersnack och så ska vi städa klubbstugan så jag kanske kommer därifrån nån gång mellan halv tio och tio. Så jag är väl kanske isäng vid halv tolv om jag har riktigt bra flyt...

Känns som att jag skulle behöva gå någon kurs typ "Hur du planerar din dag".

Men nåt bra med det iaf jag hinner ju med mycket på en dag med min planering men det kanske inte är så värst nyttigt för kroppen att bara sova i tre timmar efter att ha jobbat i tio...eller?

Jag kanske lägger ut bild på tatueringen men det lär bli tidigast imorgon för idag lär det nog inte bli fler inlägg.

Så jag får se vad det blir för motiv har lite beslutsångest..

Jag har hittat massor med olika stilar som jag vill ha på texten,och så har jag inte bestämt mig för om jag bara ska ha hennes namn eller om jag ska ha hennes födelsedata också..Den ska sitta på underarmen, jaja jag kommer nog på det så det får bli en överraskning.







 
Av Anna Englund - 28 april 2009 21:24

Tjohoo vi är kanske husägare före helgen!! Vi är de enda med bud nu då de andra lade sig idag, men det är en visning imorgon så nu hoppas jag med allt jag kan att dom inte blir så intresserade....

Av Anna Englund - 28 april 2009 06:14

Just nu sitter jag på jobbet och är så sjukt trött. Slutar om 45 min men innan jag är hemma och isäng är klockan efter åtta..*gäsp*

Det känns som om jag har vendels hela grustag innanför ögonlocken så trött är jag... Men snart så är jag på väg hem och de ska bli såå skööönt..

Av Anna Englund - 28 april 2009 00:34

Ja vad säger man..Mitt nattliga inlägg i lördags säger ju en hel del. Dricka aldrig vin och cider och tro att du är kapabel till att skriva på datorn:D Jag var uppenbarligen inte det...

I fredags var vi ute hela eftermiddan och tittade när hyresvärden grävde upp sista gräsmattan..Elsa hon var i sandlådan i lekparken på andra sidan vägen och gjorde sandkakor till granntanterna. Helt underbart väder verkligen, soligt och varmt.

När vi satt där kom det en fasanhöna och knallade på grannens tomt på väg mot baksidan så vi var ju bara tvungna att kika hur Loke skulle reagera på den men han tittade mest bara. Däremot så upptäckte jag att jag har en något överambitiös katt för han trodde verkligen att han skulle kunna fånga fasanhönan(större än han själv) men det sa sig själv det gick inte! Så han fick lomma iväg med en tom mage..

På kvällen cyklade vi över till farsgubben och då var det dags för mig att vara lite övermodig så jag kopplade Loke i springern på cykeln och iväg det bar. Gick jättebra tills vi kom vid en farbror som körde motorsåg... Loke gjorde en U.sväng in bakom cykeln vilket resulterade i att repet på springern fastnade under skärmen, springern släppte och jag höll på och slå ihjäl mig, och mitt i allt detta kommer bussen..*aahh* Men Loke var duktig, han kom när jag ropade på honom och det var bara att sätta fast honom och fortsätta cykla igen...Visserligen med nerverna utanpå och en viss längtan efter en full skyddsmundering..

När vi bara hade ca 2 hus kvar till pappa så passerar vi några vi känner och de var ute och rev sin altan och där var även min pappa, och snälla som dom är så ropar dom ju självklart på Loke. Och så var det dags igen fast den här gången sidleds:( Då började jag tappa hoppet om att det någonsin kommer fungera att cykla med honom, kanske om jag tar bilen ut till nån öde skogsväg med minimal risk att stöta på någon överhuvudtaget och cyklar där med honom. Vad tror ni?

I lördags var Linda med familj hos oss och åt middag och det var trevligt bortsett från att Elsa hittade min nya flaska hudlotion från oriflame så det slutade med ca 3 dl lotion på hela sovrumsgolvet och på sängkläderna..Varför blir jag inte förvånad längre? Jag orkar inte ens bli arg på henne längre när hon gör så. Så det blev in med ungarna i duschen och något halvhjärtat försök att städa bort krämen från golvet (inte det lättaste kan jag tillägga). Men bortsett från det så var det en kanonkul kväll:D

Isöndags tog vi det lugnt på dan sen åkte vi till svärföräldrarna på landet i Alunda och Mange! tvättade och städade min bil...Så nu är den nästan ren, det var rätt mycket fusk i baksätet med städningen men tanken var ju snäll. Mitt lager med tomflaskor är åtminstone borta. Sen åkte vi hem och tog det lugnt och gick och lade oss vid tio och det var så skönt för då var jag så bakistrött så jag hade kunnat somna stående.

Idag har jag mest tagit det lugnt, vi har budat lite på huset så vi får hur det går imorgon.

Update kommer

Av Anna Englund - 26 april 2009 18:44

Och förmodligen den sista, igår drack jag en hel flaska rödvin själv...Och är utan huvudvärk idag jag är chockad.. Men jag gör inte om det nåt mer, så gott är det inte.

Linda och Olle och Alva var här på middag igår så det blev en kanonkul kväll med mycket skratt och prat och diverse missöden..

Elsa var i farten och stal min nya flaska med hudlotion från oriflame..*suck*

Men bilder och mer om det imorgon, nu tänker jag ta kväller..

Ovido - Quiz & Flashcards