Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under september 2010

Av Anna Englund - 29 september 2010 23:47

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT LESS PÅ DET HÄR NU!!!

Av Anna Englund - 28 september 2010 23:02

Hela dagen idag har varit helt fel. Det började redan vid halv fyra inatt av att jag vaknade och mådde öken rent ut sagt. Sen var jag så himla trött så jag tackade den dära stjärnan däruppe att jag hade sagt att Elsa skulle börja tio istället. Klev upp och konstaterade att Elsa hade snott min kexchoklad till frukost..Hon är bra driftig ibland..ha ha..

Iväg med henne och hem och städa upp chokladsmulorna i köket. Sen satte jag mig i fåtöljen i hopp om att Olivia skulle somna och det gjorde hon men hon sov kanske bara i 20-30 min..suck... Efter det var hon mest bara tjurig, sen bar det iväg till BVC för vägning och mätning och jodå hon går upp som hon ska däremot är hon kort! Kan ju inte vara mig hon brås på iallafall.

Sen bar det av hemåt för att i princip vända och hämta Elsa.

När vi kom hem därifrån så var Olivia toktrött och eftersom hon sovit dåligt så trodde ju jag att hon skulle ta en lång tupplur... Så himla grundlurad... Jag hann ingenting. Jag som hade tänkt hinna byta om och fixa till mig inför stan och nattmöte. Så det var bara att ta den griniga ungen och sätta henne i matstolen och ge henne lite fruktsoppa så jag kunde fixa mat. Sen när Mange kom hem så körde jag rekordfart... 20 min att byta om, fixa håret, sminka mig och hinna kasta i mig en tallrik mat..

Och sen var det bara att kasta sig i bilen och brumma in till stan. Hämtade upp Lisa och så for vi iväg till jobbet och vi kom faktiskt i tid för första gången sen ja länge.. Mötet gav inte så mycket, samma gnäll som förra gången och lika förvirrat men jag har varit där iaf och visat intresse.

Pratade lite med cheferna om när jag ska komma tillbaka så nu är det ordnat, känns bra..

Och ja sen var det  bara att lämna av Lisa och åka hem och satan så trött jag var sista biten men nu är jag hemma och det enda jag tänker göra nu är att bomma igen allt och svimma i sängen för att samla kraft för en dag i stan imorgon igen..

Så God Natt allihop

Av Anna Englund - 26 september 2010 23:52

Ja korvgrillningen var ju sådär, höll på och blåsa bort och det var kallt. Enda stället det var varmt på var i röken från elden och där vill man ju ogärna sitta.

Men Elsa tyckte det var kul och Waldo hade toklajbans i all miljoner kärr runtomkring så nu ligger han som klubbad mindre ren oxe i hallen och snarkar.

Det som jag tycker är jobbigt med sånt där är kaoset som uppstår när man ska iväg och kaoset som bli när man kommer hem.

Som tur är gör vi det inte så ofta och det skulle jag aldrig orka heller.


När Mange kom hem från skogen så gick jag och la mig och sov en timme eller två och det var så underbart. Men jag mådde inge bra så det behövdes, ont i ryggen och magen lekte jojo.

Och jag är trött fortfarande men jag var som illa tvungen att sätta mig här och fixa med katalogen då vi måste få iväg den på tryckning i veckan.

Så jag nr märkte de första 100 hundarna i den och tyckte att jag var tokduktig tills jag insåg att det skulle in 3 grupper mellan dessa 100.

SUCK

Så det vara bara att radera och börja med de andra grupperna istället..

Inte så kul att sitta här halva natten men det är snart över och till nästa år då ska jag banne mig ha dataprogram som gör detta!!


Så nu är jag sur på mig själv, har ont i ryggen, mår illa och skulle behöva duscha ur rökdoften ur håret men orkar inte. Och klockan är på tok för mycket för att jag ska sitta här för jag VET att jag kommer försova mig imorgon då jag sover som om jag vore död och jag skulle behöva komma isäng mycket tidigare.


Jag har liksom inte blivit vuxen än på den fronten även om man kan tycka det efter 2 barn men jag är helt enkelt ingen morgonmänniska. Min dag startar vid elva någonstans allt före är för tidigt.


Nej nu ska jag ta mig själv i örat och släpa mig in i duschen...


Av Anna Englund - 26 september 2010 10:27

Söndagen började tidigt tack vare en skrikande laika, Mange hade honom kvar inne när Jocke kom och då blir de ju 120 db direkt och båda ungarna var vakna på 2 sek typ. Kul....

Så det var ju bara glatt att kliva upp och ta itu med dagen som tydligen är som alla dagar nuförtiden.. Tjat tjat och mera tjat på Elsa som vägrar lyssna eller göra som man säger. Jag är så less nu så jag kan kräkas, jag vet att det kommer gå över men tiden fram till dess kommer ge mig ett mindre nervsammanbrott.

Hon är elak mot Olivia och hundarna och även fast hundarna blir arga och säger ifrån så bryr hon sig inte. Blir Olivia ledsen för att hon är elak så bara skrattar hon. GAAAHHH!!! Alltså vad gör man? Jag blir så trött och frustrerad när jag bara får tjata och bli arg på henne och inget biter utan det enda man får till svar är att hon himlar med ögonen och ser allmänt uppkäftig ut. Okej om man sånt till svar av en tonåring men hon är inte ens fem, hur ska det då bli sen??


Jaja the life from hell fortsätter...och nu måste jag gå och rädda Olivia som är inlindad i ett duntäcke av sin "snälla" syster...


Av Anna Englund - 25 september 2010 11:53

Jaha så var det lördag igen då och vad ska jag göra för något lördagsroligt? Jo jag ska ta itu med tvättberget som hotar att ta över vårt sovrum. Sen blir det en sväng till pappsen och hämta liniment plåster till min rygg som jag har så kollosalt ont i, jag har antagligen hostat sönder någon muskel nu när jag har varit så förkyld.

När jag har kommit hem därifrån så blir det en raid mot nästa tvättberg som väntar nere i tvättstugan.. Det tar liksom aldrig slut när man har en dotter som byter kläder 5 ggr om dagen..


Ikväll får det bli en slapparkväll med en film och lite ostbågar och läsk eller kanske apelsinsaft.. Ett glas iskall apelsinsaft är verkligen underskattat har jag insett nu. Det är himla gott och så släcker det törsten bättre än vanlig blandsaft.

Och ja jag har lite underliga ideer men sån är jag  


Jag ska försöka orka tömma kameran idag oxå på typ 1000 bilder så någon av de närmsta dagarna så kommer det komma en foto bomb på bloggen..

Men då ska jag, datorn, kameran och programmet först komma överrens och med min otroliga känsla för datorer och teknik så kommer det sluta med en katastrof säkert...ha ha

Av Anna Englund - 21 september 2010 23:53

 För 1 månad sen såg det ut så här när Olivia stod upp mot bordet, nuförtiden nästan springer hon runt bordet...ja när hon inte gnager sönder det villsäga..ha ha... Nä men om sanningen ska fram så är hon hemsk på att gnaga på allt, jag har silvertejpat hörnen i hopp om att kunna rädda dom men hon har gnagt sig igenom den. Så det blir till att skaffa ett nytt vardagsrumsbord sen.. Finns det bord i sten tro?? Risken finns väl att nästa barn blir likadant...

Ikväll har jag suttit i min egna lilla värld framför datorn hela tiden i princip, jag glömde bort föräldramötet exempelvis, jag har slitit som en myra med ett granbarr med katalogen men det tar sig...

Jag börjar se ett ljus i slutet av tunneln nu, det som är lite jobbigt är att det ramlar in nya anmälningar samtidigt som man ska fibbla runt men det är sista dagen imorgon sen blir det lugnare. Men som det är nu så har vi 220 anmälningar!!!! Så många har det nog aldrig varit under klubbens hela livslängd så det är skitkul  


Men nu tänker jag ge upp för idag för jag har så j-a ont i ena halvan av ryggen så den har nästan domnat bort. Jag vågar inte ens andas för djupt för jag vet hur ont det kommer göra, jag misstänker att jag har hostat sönder någon muskel och då kommer det ta tid innan jag blir bra  

Är det inte det ena så är det det andra sa flickan som blödde näsblod....


Nej men ärligt talat så är jag så himla less på att det är nåt hela tiden...

Imorgon ska jag ringa en massa viktiga samtal och boka tider för diverse saker som ska göras i framtiden, riktigt tråkgöra men som måste göras...

Viktigast av allt är ett samtal för att boka tid med kiropraktor för att kolla upp min rygg som jag gjorde illa under förlossningen, jag har dragit ut på det alldeles för länge. Men det är för att jag är livrädd att det ska vara diskbråck eller nåt annat som inte går att fixa... VILL INTE!!!


Men men man ska inte hej till djävulen förrän man är framme...så jag hoppas och ber och håller tummar och tår för att det bara ska vara nåt simpelt som snedtryckta diskar som går att åtgärda..


Nej nu är de duschen sen liniment och sova som gäller..

Ja och vänta på ett spännande sms eller samtal...hi hi hi...


God Natt




Av Anna Englund - 19 september 2010 13:14

Det börjar dra ihop sig för slutdatum på anmälningstiden till vår utställning nu och jösses vad med hundar! Det trillar in flera om dagen så nu är vi uppe i 150 stycken och det verkar ju inte landa där. Så himla kul att vår chansning tar sig åt rätt håll och att det lönade sig att flytta fram den den och ha den i ridhus.

Det som är trist och tråkigt är att skriva in allihop i katalog och på kritiklappar men det är bara att gilla läget..


Det har varit lite lojt på bloggfronten ett tag nu och det är för att jag inte mår så bra, den lilla ork jag har går åt på familjen och hemmet.. Och Elsa verkar ha kommit in i någon form av tidig tonåringsfas så hon är direkt överjävlig att ha och göra med. Och det kräver massor av mig med dessa kroniska bråk och konfrontationer med henne alla timmar på dygnet som hon är hemma.

Och ja jag vet att det går över för det säger alla men när då?! Det har ju bara blivit värre och värre ju äldre hon blir.


Så om någon har bra tips på hur jag ska lösa detta på bästa sätt så skriv och tala om det för mig!!

Av Anna Englund - 13 september 2010 21:16

Jag som i hela mitt liv har varit en nattuggla har nu förvandlats till en sömngångare eller något. Jag kan sova hur länge som helst på morgonen, ta en tupplur på eftermiddagen i fåtöljen och sen vara dödstrött vi åtta på kvällen.. Känns fel för att vara jag men eftersom jag fortfarande inte kan äta ordentligt så går all den lilla energin jag har åt direkt. Och då måste man ju power nappa  

Idag har vi tagir de lugnt bara, Mange fick fara ner till Nynäshamn och hämta Elsa för mormor mådde inge bra så då fick jag och Olivia lugna gatan här hemma. Så Helena var förbi en sväng och hämtade kross till sina småpullor och sen har vi bara slappat. Och det enda jag har kvar på agendan nu så är det en dusch och sängen (om jag inte somnar innan duschen vill säga) jag sitter ju nästan och somnar här mitt i skrivandet...ha ha

Ovido - Quiz & Flashcards