Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna Englund - 31 augusti 2009 20:13

Äntligen är vi av med lägenheten...Jag och min otroligt snälla pappa var och städade ur den idag och lämnade nycklarna så nu behöver vi inte tänka på den nåt mer.. Och nu känner jag verkligen straffet av att dammsuga, moppa och torka överallt...SATAN vad ont det gör!! Jag vill ogärna sitta still för länge utan ryggläge är det som känns bäst...Så nästa mål nu är att komma in i huset till helgen och där har jag en snäll mamma som ska komma på torsdag och hjälpa mig att plocka i ordning i huset...Så vi blir kvar ett tag till här hos svärföräldrarna men det gör inget..

Igår bokade jag även valp och bestämde namn på honom så i helgen flyttar Båtsmans Wilde Waldo hem till oss...jag riktigt längtar...jag kanske redan har skrivit de...om jag har de så får ni ha lite överseende men gravidhormoner gör att en dement människa kan verka klar jämfört med mig:D  Nej nu ska jag sätta mig vid tvn för första gången på 1 vecka..

Tjipp tjopp

Av Anna Englund - 30 augusti 2009 16:10

Jag bara älskar denna ras, så mjuk och go hund och så otroligt godmodiga och snälla..Urtypen för familjehund helt enkelt och om en vecka kommer det hem en till oss..Som jag har saknat att ha en st bernhard i min tillvaro sen min lilla plutta fick fara till himlen för snart två år sedan...

Av Anna Englund - 28 augusti 2009 19:53

Wohoo min laptop funkar...bara så där ändå så började den fungera igen..


Idag har jag och Helena varit på kennel Båtsmans och tittat på st bernhards valpar...13! stycken ulltottar for omkring...eller ja en kort stund iaf..Så nu ska jag ringa i helgen och tinga en men vilken?? Står i valet och kvalet mellan 2 stycken så jag får fundera lite till vilken det blir...Snart går flyttlasset till huset:D Så det blir en update senare ikväll ist..

Av Anna Englund - 27 augusti 2009 11:41

Det kommer bli glest ett tag nu mellan inläggen om inte jag får fart på bärbara..Mobila bredbandet har lagt ner och den andra kopplas ur i helgen. Så ni får ha överseende med det, ska försöka blogga lite med mobilen men jag antar att tiden inte riktigt kommer räcka till. Imorgon bär det av till Norrtälje och titta på en valp och så går hela flyttlasset iväg till huset:D Sen är de bara att städa här så är vi äntligen "off" från den här lägenheten..

Så på återseende när det blir..Ha de gött

Av Anna Englund - 24 augusti 2009 23:39

Har precis kommit hem från klubben och är totalt förvirrad. Har gått igenom alla anmälningar till utställningen i september och var jag snurrig förut så är jag totalt dement nu...Och som pricken över i så pajade nätverkskortet i laptopen så nu måste jag fixa den med:( Fan jaävlaskit helvetes.....

Av Anna Englund - 23 augusti 2009 22:02

Här kommer en blandad kompott av bilder från huset både inne och utvändigt. Med lite inslag av vyer från huset och på hunden och vedhögen som ska staplas...

(obs...brandsläckaren är från 18/5 1949)

Av Anna Englund - 22 augusti 2009 23:42

Vi har varit vid huset nästan hela dan därför blir det inget skrivet men det ska bli bättre..Om jag kommer ihåg/hinner så kommer det bilder på vårt hus imorgon och lite bilder på nya hundgården och kanske tom en bild eller två på min karl när han arbetar med kroppen...*WOW* (händer inte ofta)

Av Anna Englund - 21 augusti 2009 12:10

Klockan 15 skriver vi på papprena på huset:)

Sen är de vårt...

Ovido - Quiz & Flashcards