Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under januari 2010

Av Anna Englund - 31 januari 2010 13:49

Ja så kan man väl sammanfatta min fredag och lördag. För att ni ska förstå rubriken lite bättre så ska jag berätta om mina dagar ensam hemma med barnen.


Ja vi börjar väl i fredags, Mange ringde på em och talade om att han inte skulle komma hem för jouren hade ringt..Jaha kul...själv resten av dan... Jaja det var ju bara att gilla läget så Elsa och jag njöt av en kulinarisk middag bestående av pan pizza men hon klagade inte.

Äsch nu var det matdags återkommer snart med resten

Av Anna Englund - 27 januari 2010 20:09


Olivia sussar sött i vagnen...

 
Av Anna Englund - 27 januari 2010 10:24

Snart går jag fanimig i strejk och flyr nån annanstans, nånstans där jag kan ta de lugnt och vila upp mig och kanske tom hinna njuta av att jag har blivit mamma igen.. För här hemma är det ingen ide, tydligen så är jag nån superkvinna som ska hinna med allt. Och det som den andra hälften säger det kan man ju uppenbarligen inte tro på för det stämmer iaf inte.

Så nu blir det nog till att göra som Elsa säger jag och Olivia fixar åt oss så kan Mange fixa åt han och Elsa. Då lär de bli jobbigt snart när det inte finns några rena kläder åt dom eller nån mat eller andra saker..För tydligen så gick det ju bara att ta hand om tvätten när jag var gravid och inte kunde springa nere i tvättstugan..Precis som att det är nåt enklare nu när jag ska ta hand om 2 barn, och fixa hem och djur..och elda i den förbannades jävla pannan.. Jag hatar ved!! Jag skulle lika gärna kunna lägga alla pengar på pellets istället bara för att slippa springa ner och lägga i ved hela tiden. Och det skulle vara helt underbart att slippa frysa varenda jävla morgon när jag kliver upp..

Det är ju inte konstigt att det strular med amningen när man ska hala fram tuttarna på nätterna och det är typ 17 grader i sovrummet..

Nej just nu är jag riktigt anti mot det mesta här hemma, jag skulle bli helt överlycklig om jag bara fick ta det lugnt en dag... Olivia är 3 veckor och jag kan inte påstå att jag har hunnit njuta av att ha en liten skrota igen utan det är mest bara stress som upptar min vardag..


Nej nu ska jag inte skriva mer för det blir bara mer negativt då..

Av Anna Englund - 26 januari 2010 17:45

Så här kan de se ut när doggarna kommer igång och leker...

                        

Av Anna Englund - 26 januari 2010 11:14

Vaknade med skyhög feber idag och mådde pyton   Vafan är det inte det ena så är det nåt annat.. Jag blir så himla less.. Och nu kom Elsa ner och talade om att hon hade grisat ner med nån kräm i vårt sovrum.. Vet inte om jag vill gå upp och kolla faktiskt... Jag blir så trött på det här.. Försökte få Mange att förstå att jag inte orkar ta hand om båda barnen huset och mig själv nu när jag har feber och mår pest. Dessutom så ska jag amma och pumpa och komma ihåg medicinen på allt de andra. Så jag ringde och tyckte att han kunde ju åka hem eftersom han inte har varit hemma alla sina pappadar..Kunde han det? Nej självklart inte, tror fan att han kan låta bli maskinen en dag eller så för att va hemma och hjälpa mig.. Så det hela slutar väl med att amningen upphör helt pga stress och frustration över bristen på hjälp här hemma.. Och jag lär ju inte bli frisk av att inte kunna vila ett dugg heller.


Men huvudsaken han får va med sin älskade grävmaskin så är allt bra.. Tänk om man bara kunde släppa en    på maskinaset...

Av Anna Englund - 25 januari 2010 12:26

Har varit dålig på att skriva men det beror på tt vi har nåt virus i datorn som gör att den stänger av sig. Och när man har skrivit samma inlägg X flera och det försvinner så ledsnar man.. Sen har det varit rätt mycket här hemma, Elsa är jättetrotsig och speciellt mot mig, men det är ju för att Olivia har kommit till stor del så det ska väl ge sig. Sen strular det som fan med mitt ena bröst när det gäller amningen. Det har varit sår, mjölkstockning, ev inflammation. Och från igår morse så har jag haft sjukt ont i det och fått pumpa enbart för nu har jag en megainflammation i en mjölkgång vilket resulterade i blodblandat var och en ohygglig smärta när man rör vid bröstet. Så idag har jag pratat med sjukhuset så jag ska dit snart så förhoppningsvis så får jag medicin så det blir bra. Men fortsätter det att strula som nu då slutar jag nog helt med amningen för det är inte värt det. Smärta och frustration för mig och tilläggsmatning för Olivia och då kan hon lika bra äta bara ersättning så hon blir mätt varje gång..


Jaja jag återkommer om detta problem..

Av Anna Englund - 21 januari 2010 17:32

Inte trodde jag att människor kunde få det iaf.. Men tydligen så går det, iaf jag kunde få det verkar det som. Jag har sjukt ont i ena tutten och jag vill ogärna att Olivia äter på det..Men tydligen så var det jätteviktigt att hon åt mycket på det så att de är tomt..Suck..Jaja bara att knapra alvedon så kanske jag kan härda ut..


Jaja det är ju rätt uppenbart att man är som en mjölkko när man ammar..

Av Anna Englund - 19 januari 2010 23:43

Jag hoppas verkligen att morgondagen startar bättre än dagen. Jag väckte Elsa när hennes klocka hade stått och ringt hur länge som helst. Hon klev upp sen kom hon in till vår säng och la sig och sen var cirkusen igång. Hon skulle inte kliva upp, inte klä på sig och jag var dum. Hon kunde inte se vilka kläder hon skulle ha och hon skulle prompt ha jeansen som låg längs ner i korgen med ren tvätt. Hon som aldrig har jeans för att hon tycker det är obekvämt.. Så det var med nöd och näppe som vi hann till dagmamman i tid men det var bara för att Elsa tokvägrade äta frukost och då fick hon va utan.


Annars så har väl dagen flytit på. jag följde med Linda när hon var och kastrerade sin katt och sen har jag varit hemma och eldat. Oliva har haft en lite orolig dag idag när hon inte har kunnat sova direkt men det är nog för att det har varit så tyst hemma när det bara är hon och jag. Hon vänjer sig väl antar jag men det är jobbigt när hon inte vill sova ordentligt. Allting blir så uppochner vänt med amning och allt. Ja ja allt kan ju inte bara flyta på.


Nej nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag somnar, jag somnade på soffan och sov i nästan 2 timmar...inte bra..


Sänder en tanke till H med familj, det kommer säkert gå bra och de kommer inte hitta nåt farligt..

Ovido - Quiz & Flashcards