Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2010

Av Anna Englund - 30 mars 2010 18:34

Ja så var det då dags igår för min och Waldos grundkurs i Östhammar, känns ju inte så optimistiskt när han inte ska hoppa in i bilen utan får börja med att baxa in honom.. Jaja det var bara att gilla läget och åka mot Östhammar, väl framme trodde jag att det var dags för nästa problem nämligen få ur honom ur bilen...men då helt plötsligt så hoppade han ur självmant..WOHOO!! Vilken seger... Kursen gick bättre än jag trodde, han var rädd för de andra hundarna i början men så kände han sig hemma så då tyckte han att han kunde flörta med en liten söt dalmatinertik...gick inte så bra hon tyckte han var lite läskig så hon gömde sig bakom sin matte.. Så när vi kom hem så var jag toknöjd för det hade gått så bra och hänt så mycket åt de positiva hållet på bara en timme..

I övrigt så ligger jag lågt, jag har inte mått bra de senaste dagarna och gör fortfarande inte det så det blir inte skrivet så ofta..

Av Anna Englund - 28 mars 2010 22:17

Har haft en del att göra i helgen så det har blivit dåligt med bloggandet..

Igår eldade vi sopor hela fm och jag städade ur alla äckliga älgklövar ur hundgården. Sen åkte vi till pappa och fikade lite, när vi kom hem var jag så slut så det blev bara att äta sen stöp jag isäng vid kvart i nio eller nåt och jag sov nog strax efter nio.. Idag har jag städat och pysslat här hemma själv för det är ju inte så att vi är två vuxna som bor här och som hjälps åt, nejdå den andra sk vuxna åkte på fotboll istället  

Jag blir så less på att alltid behöva göra sånt själv och i princip allting annat med.. Jag tror nästan som dig Helena att jag håller på att bli deprimerad. Det skulle förklara att jag är kroniskt trött och kan sova dygnet runt. Det svider i magen så jag vaknar av det på nätterna och ibland vill jag bara stänga in mig i en garderob eller nåt och gråta..Ingenting är direkt kul längre och ska jag göra nåt så måste jag nästan övertala mig själv att jag orkar..

Det är inte roligt att känna så här för det är inte jag, jag har aldrig varit den som går ner mig utan jag har tagit mig igenom det mesta.

Jag ska prata med bvc och boka tid med kuratorn så får jag se om det hjälper, det är kanske någonting sen förlossningen.

Idag har vi varit till Ektomta och gratulerat Helena som fyller ** år imorgon.. God tårta och trevligt sällskap även om jag inte direkt kände att jag bidrog med något, jag var mest tyst och det är oxå ovanligt för att vara jag vilket alla som känner mig vet..


När vi kom hem därifrån ringde min syster och talade om att min gammelmormor som ligger på sjukhus hade blivit sämre så mamma och mormor var där och vakade... Under samtalet ringde mamma på min systers telefon så vi lade på. Ett par min senare ringde Therese(syster) upp och talade om att gammelmormor hade somnat in.. Sorgligt men ända lättnad över att det gick fort och hon hann inte få ont av cancern.. Hon blev 91 år gammal och har levt ett rikt liv och jag är glad över att jag var dit med Olivia så hon fick träffa henne innan hon gick bort. Så nu är vi bara fyra generationer igen..


R.I.P

Gammelmormor Gulli

28 mars 2010

Av Anna Englund - 23 mars 2010 15:16

Man kan ju fundera på vad människan gjort för nåt för att bli så här bestraffade av vädergudarna..

Vårväder och snöfria vägar i lördags, 1,5dm snö och storm i söndags, hyffsat bra väder igår och idag så snöar det igen...

Jag vill ha sommar och värme och framförallt torrt ute. Nu har ju den jobbiga tiden med skitiga hundar börjat och inte blev det bättre av att den "intelligente" grävmaskinisten grävde upp halva tomten så det blev leråker..


Jag förstår inte vad de är med mig men jag är sjukt trött jämt nuförtiden och det är inte blodbrist längre för det värdet är bra. Och jag sover ju faktiskt om nätterna, men ändå så är jag så trött så jag går omkring som en zombie mest..

Det är jättejobbigt att va så här trött hela tiden för jag orkar inte hitta på något heller så jag känner mig mest bara osocial..Helst vill jag bara sova hela tiden  

Jag skyller på vädret och utmattning av att det är mycket att göra hemma.. Det skulle tex behöva dammsugas men jag orkar verkligen inte göra det,bara tanken på det får mig att bli tröttare..Nej men ärligt talat jag är faktiskt så trött jämt så det känns som att jag är yr i huvudet och ska svimma..obehagligt som fan..


Nej nu vaknade Olivia så nu är det dags för öppning av mjölkbaren..

Av Anna Englund - 22 mars 2010 20:23

Ha vilken otroligt dålig fantasi jag måste ha upptäckte jag. Samma rubrik två inlägg i rad, undrar om jag inte är lite  

Av Anna Englund - 22 mars 2010 20:05

Ja jag hade ju tänkt att jag skulle skriva om helgens utbildning  igår men jag var så ruggans trött så jag orkade inte helt enkelt.

Och jag är faktiskt fortfarande sketatrött så det blir bara lite kort om det.

Det var en intressant kurs med en del intressanta människor, vissa undantagna men såna är det ju alltid med. Jag fick reda på en del som jag inte visste och en del fick jag bekräftat att det var fel som det har sagt åt mig.

Men nu ska vi vara såpass upplärda att de faktiskt räknar med att vi ska kunna arrangera utställning på hög nivå..Inget som jag tänker göra dock.. Men nån officiell någongång kan jag nog tänka mig  

Så nu har jag lagt en ny titel till mitt cv inom hundvärlden:

Certifierad utställningsarrangör..

Låter fint de  

Och Olivia hon skötte sig exemplariskt båda dagarna, inte ett gnäll överhuvudtaget utan hon åt, sov eller satt och bubblade..


Idag har jag varit hos Helena och planerat lite eventuella hemlisar i framtiden så vi får se om det går av stapeln eller inte...

Imorgon så ska jag och Olivia på babycafe och träffa Johanna som jag gick USK utbildningen ihop med. Det ska bli jättekul, jag tror det var typ 3 år sen sist eller nåt...


Idag kom även PMet på min och Waldos kurs som vi börjar om 1 vecka, vi ska gå grundkurs för Camilla i Östhammar. Vi ska även prata om min och Waldos vårdteams utbildning som målet är att vi ska börja i höst.. Så nu börjar det hända grejor här i Englundska hemmet..ha ha..


Nej nu ska jag nog ta och va lite social...med duschen och sängen iaf...karln sitter ändå och tittar ishockey..

Av Anna Englund - 19 mars 2010 20:53

Jag och Helena ska gå utställningsarrangörs utbildning nu i helgen så går det bra så får vi arrangera officiella hundutställningar sen.

Det ska bli kul och intressant att få sätta sig in i utställningsbiten på djupet eftersom jag tycker om och är intresserad av utställningar..

Olivia ska även hon på utbildningen för där tuttarna är är hon..Det är livet som levande mjölkbar..ha ha.. Men det ska nog gå bra att ha henne med hon brukar vara snäll om det finns nåt att titta på. Så nu står barnvagnen i bilen och jag ska strax packa hennes väska så den är klar och så måste jag fixa fram kollegieblock och penna åt mig. Sen är det duschen och sängen som gäller..

Så om jag orkar så skriver jag om hur kursen är imorgon kväll annars blir det en ordentlig update på söndag..

Ha det gött allihopa nu i helgen..

Av Anna Englund - 19 mars 2010 06:51

Igår shoppade jag loss på blocket så idag ska jag åka till Östhammar och hämta en hundskrinda och dragsele till Waldo. Sen ska det tränas inför hans Mulle hund utbildning  

Jag känner att jag måste ta och göra något själv där jag får vara jag och inte mamma/hushållerska/fru.. Och jag vill ju arbeta med hundar, det är ju min dröm så nu hoppas jag att det går vägen med Waldo som vårdhund/Mullehund och hkanske mer senare i hans liv.. Jag tänkte att han kanske kan gå i pappa Nestors fotspår.. Det skulle ju vara jättekul isåfall.

Och funkar inte han så får jag väl skaffa en till hund helt enkelt  


I helgen ska jag och Helena gå utställningsarrangörutbildning är det tänkt men som läget är just nu så vet jag inga tider eller var den ska vara och då är den imorgon..Liiite dålig framförhållning kan jag tycka..Jag menar tid och lokal måste de ju veta sen de bokade instruktörer för kursen. Men det visar sig under dagen så att säga. Jag lär ju inte behöva oroa mig för att jag ska försova mig iaf, inte när Olivia har bestämt sig för att kliva upp mellan 05.30 och 06.00..*suck* Men det är ju bara glatt och stiga upp..thats life as a mom.. Sova får jag göra den dan dom flyttar hemifrån..


Nej nu ska jag ta mig lite kaffe och se om det hjälper mot tröttheten så jag kan ta bort tändstickorna från ögonen  


(och ja jag vet att jag har dålig humor)

Av Anna Englund - 18 mars 2010 15:59

Waldo och jag ska börja skolan sen..


Vårdhunds skolan.

Ovido - Quiz & Flashcards