Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2009

Av Anna Englund - 31 mars 2009 14:13

Idag har jag och Elsa varit ute i solen och Elsa har försökt sig på det här med cykel igen. Det går faktiskt riktigt bra även om hon glömmer att trampa framåt så hon bromsar istället...och blir jättearg...Men jag kan ju inte kräva hur mycket som helst när det är andra gången hon försöker sig på detta..Och eftersom hon inte har någon trehjuling som hon har kunnat träna på heller så får det bli som det blir..(Farfar mejade ner den för ett år sen) Loke han har mest legat och gosat i solen i hundgården idag, det blir varmt och skönt mot väggen på hundkojan.. Middan igår blev kanongod så den är jag riktigt nöjd med..:D


Ikväll bär det av till Örbyhus och stylingafton, får se vad det är om inte annat så är det bara kul att komma hemifrån ett tag..

Så det blir en update ikväll om hur det var.

Av Anna Englund - 30 mars 2009 18:06

Här kommer det några bilder på Elsa som Josefin Gentzel har tagit..Jätteduktig tjej, titta in på hennes blogg för att se fler foton.


Av Anna Englund - 30 mars 2009 17:53

Jaa jag får väl lägga ut den otroligt snygga bilden på 2 lätt onyktra undersköterskor från Flustret i fredags... Jag till vänster och min underbara arbetskollega till höger..No names:D

Flustret 27/3-09


Men attans vad kul vi hade:D


Idag har vi varit till min farmor och gett henne blommor eftersom hon fyller år idag och sen har vi inte gjort så mycket mer. Det blåser ju rena stormen här så det är inget skönt att vara ute. Snart ska jag börja med gourmemiddan som idag blir Älginnanlår i creme bonjour-och gräddsås med potatisgratäng till..Inte illa för en måndag:P

Sen bär det av till fd Blåklocka och leverans av oriflameprodukter till syster yster..Man måste ju ut och lufta Saaben ibland oxå så den inte fastnar ihop...:DSen är det hem och sova som gäller, är så vansinnigt trött idag..Måste vara vädret.

Av Anna Englund - 29 mars 2009 22:55

Jag är så arg så jag skulle kunna skrika. Jag har precis tittat på dokument utifrån om hundavel och det är så jävla sjukt så det går knappt att sätta ord på det...

Läs och titta på filmen om ni inte såg programmet...


Dokument utifrån-det renrasiga helvetet!!!

Av Anna Englund - 29 mars 2009 21:50

Jag skulle skriva ett jättelångt inlägg och skriva om min helg men då jag starkt börjar ana ålderstecken så är jag inte den som är den utan jag erkänner direkt...Jag är fortfarande trött efter att ha varit på bio och flustret i fredags...ILLA!!Men kul var det, filmen var kanonbra och bjöd på många skratt och även en del tårar men dom bjöd jag på.. Flustret var kul dessvärre fastnade vi på bild och finns nu på Uppsalavimmel...Visserligen direkt när vi kom dit och det är betydligt bättre än om det varit precis innan vi gick hem... Igår gjorde vi inte mycket tog de lugnt och jag sov före halv elva....missade slutet på CSI Miami och det var premiär...*gråter lite då*  Idag har vi varit till Emmaus som är en loppisaffär här så jag shoppade 3 böcker och en liten såsvisp för hela 13 kr, alldeles lagom tycker jag. Sen åt vi smarrig mat hos min far och nu sitter jag och funderar på om jag ska ta en macka och titta på dokument utifrån som handlar om hundavel. Så får det bli. Imorgon lägger jag ut lite fina foton på mini terroristen här hemma som Fina har fotat...Kanonduktig tjej...

Av Anna Englund - 28 mars 2009 20:26

Jag stödjer earth hour så jag släcker ner hemma nu....

Hoppas ni med gör det.

Jag skriver om helgen imorgon kväll.

Av Anna Englund - 27 mars 2009 16:01

Jag glömde kameran självklart när vi åkte och grillade korv så de blev inga bilder...Men det blir bilder från Elsas nöje imorse. Hon hade hittat mitt gamla smink..Och bilderna talar för sig själv...Ursäkta suddigheten på vissa men fröken har kladdat på linsen.

Av Anna Englund - 27 mars 2009 10:48

Idag blir det grilla korv på landet som gäller sen är det hem och in till Uppsala på bio med Lisa och dricka vin efteråt som gäller...Nice..Jag ska ta med kameran till landet så det kommer lite kort framåt kvällen och då kommer det även kort på Elsas bravad här på morgonen..

Ovido - Quiz & Flashcards