Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under februari 2011

Av Anna Englund - 27 februari 2011 23:14

Ja det är verkligen tur att barnen bara fyller år 1 gång om året. Det är jättekul när slaäkt och vänner samlas för att fira men herrejösses vad det är jobbigt samtidigt. Det ska fixas och donas med fika och annat hela tiden. Och när man inte är så smidig så blir det inte lättare.. Men Elsa är toknöjd med gårdagen och det är det viktigaste, och hon blev jätteglad över sitt nya rum. Jag ska lägga ut bilder imorgon från när vi började med tapetseringen för jag missade att fota själva bygget av väggen. Men fort har det gått, väggen kom upp på 1,5 dag och tapetsering och lister tog 1 dag så snabba bud men så bor hon därinne redan.. Vi har ju inte den tiden att gå och halvdröna med våra byggen eftersom det blir tillökning om 2,5 mån och då ska helst andra rummet vara klart och Olivia bo därinne. Och sen ska det byggas en toalett uppe med förhoppningsvis nu under våren så projekten är många så att säga...

Ja och så ska det byggas upp en hel vägg nere i källaren vid pannan oxå...


Men man ska ha mål hela tiden och med hus så tar det aldrig slut på saker att göra. Efter kalaset igår så tog jag rallysaaben och brummade iväg till Öregrund där det var pujaparty för lite tjejsnack och relaxing.. Kul och skönt att få slappa, prata och skratta massor.. Ja och titta på 2 galningar som var ute och badade i snön..ha ha ha... Hemvägen var inte riktigt lika kul då bebben bestämde sig för att fixera sig och för att göra det tog den spjärn mot revbenen så smärtan var hög då kan man lugnt säga.. Så nu är allt ännu jobbigar för nu ligger den med huvudet nerborrat så det känns som att sitta med en melon mellan benen kroniskt och så har jag fötterna som spelar banjo på mina stackars sönderhostade revben... Men men det är ju bara 2,5 mån kvar och det är egentligen ingen tid alls med tanke på vad jag får och det varar ju förhoppningsvis resten av mitt liv.

Idag då, ja vi har tagit det lite lugnt dels pga värk och trötthet och så behövs det lite lugnare dagar för barnen ibland. Elsa har varit med pappa sin ute och burit in pellets så vi kan fortsätta elda och få värme och varmvatten. Olivia har mest tussat runt inne och pysslat lite och pratat för sig själv under tiden. Dagen avslutades med att Loke spydde upp hela sin middag under köksbordet alldeles lagom när vi slagit oss ner för att äta... Det är såååå trevligt ibland att ha husdjur...

Och nu ska jag bege mig in i duschen och sen isäng och förhoppningsvis så får jag sova hela natten utan att vakna av div, krämpor..

God natt på er alla därute,

Av Anna Englund - 26 februari 2011 09:46


Grattis Elsa på 5 års dagen!!

Av Anna Englund - 24 februari 2011 21:09

Jag är så kollosalt less på min rethosta som kommer och går hela tiden.

Det blir ju liksom inte lättare ju mer bebben växer och tar plats, så nu när jag hostar så känns det som jag nästan kissar på mig och det knastrar och knakar i revbenen... Måttligt kul...Det är sånt som gör att jag kan känna lite bitterkänslor ang, graviditeten... Så om det är nån som har bra förslag på botemedel mot rethosta så give me!!!


Jag var upp och väckte Mange sör ca 45min sen för vi har ett rum som ska slipas och hyvlas tapetkanter mm...Om det gick bra?? Eh nej han sover fortfarande...

Inte så bra eftersom svärpäronen kommer imorgon och då ska det vara rent i rummet och färdigt på väggar och börjas tapetseras... Yeah lycka till liksom....

Så det blir väl till att vagga sig upp en gång till och gorma lite så kaaaanske det händer nåt.... Wish me luck..

Av Anna Englund - 24 februari 2011 21:07

För att bevisa att jag verkligen såg älg igår så kommer här ett foto..(ursäkta texten men inte så lätt att skriva med mus)

  

Av Anna Englund - 22 februari 2011 23:25

Är det vi ser den enda verkligheten eller är det faktiskt så att det kan finnas annat bakom???

Nu tänker jag ta mig själv som exempel.

Jag vet flera personer som tror att våra hundar enbart sitter i hundgården från morgon till kväll... FEL.

Ja dom sitter i hundgården på dagen när det är ljust för att de vill vara ute i kylan och då de rymmer från tomten så är hundgården det säkraste valet för mig. Det tros även att de inte motioneras eller aktiveras...Även detta fel, bara för att vi inte syns till ute med hundarna så betyder inte det att de inte kommer ut utan snarare så att det är mörkt och jag hoppas att folk har annat att göra än speja i fönstren för att se om vi går med hundarna.

Aktivera hundarna kan jag göra inomhus där risken för att halka och slå ihjäl mig är betydligt mindre än ute.


Nog om dom, vi kan ta familjesituationen istället..

Hur många tror att det är jättedåligt mellan mig och Mange och att skilsmässan snart är ett faktum???

Jag vet åtminstone ett par stycken och dessa tycker tydligen att det är ett intressant ämne då det pratas väldigt om det ibland.

Och det kan jag också tala om att det är så fel det kan bli!

Vårt förhållande är inte rosenskimrande men hur många är det efter snart 13 år och med många motgångar??

Visst jag kan vara så inihelvete förbannad på honom så jag har lust att skära b***en av honom och köra ner den i halsen på honom men hur ofta tror ni han är less på mig?? Tänk om vi inte skulle vädra vad vi tycker? Då skulle det ligga och pyra och förstöra så mycket mer än nu när vi rensar luften.

Och det finns alltid stunder och saker som gör att jag fortfarande älskar honom över allt annat oavsett fel och brister för jag är inte perfekt själv.

Och man kan inte bara se det negativa i ett förhållande för då är man ute på hal is och trampar utan man måste se det positiva som väger över.

Så nej någon skilsmässa är det inte tal om och förhoppningsvis så kommer det inte bli det heller.


Så min fundering mitt i natten är: Ser vi verkligen bara världen i svart/vitt och drar slutsatser efter det som syns utåt?? Eller kan vi se bortom saker och ting och inse att det finns faktiskt annat där med??


Jag hoppas att jag åtminstone inte är så blind så jag dömer folk och världen efter det jag ser enbart utan att jag även kan tänka att det finns nog mer bakom fasaden..


Hur tänker/tror ni???

Av Anna Englund - 22 februari 2011 17:00

Jag misstänker starkt att jag bor granne med en väldigt underlig farbror...

Så fort det kommer lite snö så sopar han sin uppfart och idag upptäckte jag att han även gör det hos andra grannar med.

Man kan även se honom skottandes snö längs stora vägen och på lite andra konstiga ställen...

Hmmmm???

Jag tänkte lägga in någon kul bild på en neurotisk farbror men när jag googlade på det så fick jag upp div olika kama sutra (sex) ställningar... Så om någon kan berätta likheten mellan dessa för mig så gör det för jag fattar definitivt inte!!

Av Anna Englund - 21 februari 2011 17:53

I helgen har vi haft fullt bygge uppe men det tar sig.. Målet är att Elsa ska kunna flytta in i sitt nygamla rum till helgen men det visar sig om vi lyckas med det eller inte. Men väggar och dörr är iaf uppe nu så det drar ihop sig för spackling mm.


Idag var det ett besök hos Bm igen för min del och allt såg bra ut, jag hade vuxit massor så hon fick mäta om för att verkligen va äker på att de stämde med måtten... Ha ha första gången det händer och då är det tredje graviditeten.

Så det bor väl antingen en stor bebis därinne eller så är de en pojke och det skulle ju vara roligt.

Just nu sitter jag och väntar på att lasagnen ska bli klar så vi kan äta och sen hoppas jag att ungarna somnar tidigt så jag oxå kan gå och lägga mig. Jag är så sjukt trött jämt nuförtiden. Imorgon blir det ett besök till Uppsala för värdering av saker på auktionskammaren och sen ska det inhandlas tapeter till Elsas rum.. Ljusgråa och sen blir det Hello Kitty som fondvägg.. Kan bli bra..


Av Anna Englund - 20 februari 2011 21:39

Jag kan klart erkänna att jag har ruggigt lätt för att irritera mig på småsaker i vardagen som ex:

bara hitta ena vanten.

se en hårtuss som flyger iväg..

disk på diskbänken.

odiskade stekpannor på spisen gör mig galen..

ringa samtal utan svar och sen aldrig bli uppringd.

sitta i telefonkö.

idetorka vad gäller middan.

inte hitta just den tröjan eller något annat plagg.

Ja listan kan göras lång men faktiskt så blir jag himla störd på småsaker och speciellt dom som sker varje dag.

Jag kan tex få utbrott när jag ringer Mange och han inte svarar och ja jag vet att han kan vara upptagen men TÄNK OM det hade varit viktigt, det gäller även andra samtal.

Ta tex när man jagar folk om div funderingar och man försöker i flera veckor och inget svar och ingen ringer upp, alltså hur länge ska man försöka innan man helt enkelt bara skiter i det??

Vad irriterar ni er på??


Ovido - Quiz & Flashcards