Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under september 2009

Av Anna Englund - 28 september 2009 17:59


Synd bara att hon målade på porten istället för på brädorna...


Av Anna Englund - 28 september 2009 13:29

Var på utställning med Loke igår och ja vad ska man säga om den kritiken tro...Eller ja själva fysiska kritiken var väl bra men den sista kommentaren vet jag inte riktigt...det är iaf första gången i hela mitt liv som jag ställer ut en hund och domaren skriver så...

"bortskämd & gnällig"

Ha ha jag var bara tvungen att ge Mange lappen direkt när jag kom hem med en hälsning från domaren men den tänker jag inte skriva här...Cool


Annars igår så hände det inte mycket jag var så slut efter utställningen att jag var tvungen att lägga mig och sova när jag kom hem och sen tog jag det lugnt bara resten av kvällen..Mange och Elsa dom var ute och pulade och bar in sista pelletspallen och var lite osams som vanligt..


Fick mail idag från Waldos uppfödare med lite bilder så jag tänkte lägga ut dom här, men ni får ta att jag är med på några och jag faller inte riktigt in i samma kategori som en söt valp... Men ni får väl typ blunda bort mig på nåt visTungan ute

Den här veckan är Elsas sista på hennes dagis i Tobo sen börjar hon hos dagmamman i Österby, det känns lite vemodigt samtidigt som det ska bli himla skönt att slippa åka..Men hon ser fram emot det som tur är...

Aja här kommer iaf lite bilder...

  


                    


Av Anna Englund - 25 september 2009 20:02

Efter att ha muttrat nån vecka eller så om mitt trasiga halvljus så ledsnade jag idag och fixade det själv(med blånagel) Tänk att man alltid ska behöva göra sånt själv, hade det varit gubbens bil så hade han väl i princip tvärnitat och kastat sig ur bilen för att byta lmpa i samma sekund som den slocknade...Det är ett konstigt fenomen det där att deras bilar alltid går först..Obestämd  Jaja det är väl bara att gilla läget antar jag eller bli smart och fixa själv...


Waldo mår lite tjuvtjockt ikväll efter att ha satt i sig en sork imorse, inte den bästa dieten för en 11 veckors valp kanske men det är sånt som händer..Dom är ju som små barn där allt åker in i munnen...och speciellt döda djur som katten släpat hem som troféer...Jaja än så länge verkar det som att det håller sig till en massiv salivutsöndring bara, och eftersom han är st bernhard så kan ni ju själva tänka er mängden han kan få ur sig..Ha ha...Nej nu ska jag lägga mig på soffan och jäsa efter att ha satt i mig en jätteportion med chili con carne med en jättetallrik glass och frukt till efterrätt...känns något fullt nu med all mat och en växande bebis...


Ha en trevlig fredag kväll och ni som ska partaja...ta det lugnt det är en dag imorgon medSkrattande

Tjipp på er..

Av Anna Englund - 24 september 2009 20:38

Det har jag lärt mig idag, Loke har varit ute på tomten och sprungit och så länge man inte närmar sig dörren så lyssnar han jättebra. Men så fort man har dörren nom 10 m då får han vaxproppar i öronen eller så står han under äppelträdet och blänger..Men då är det bara att kasta åt han en frolic och gå in med burken för då kommer han efter och vill ha mer och eftersom han lyssnar (för det mesta)  så stannar han inne när man säger åt honom..Ha ha snacka om pucko:D


Jag har tränat lite med Waldo idag oxå med lite godis, inget allvarligt direkt mest bara lite shaping...Och det funkar KANON!! Han går ganska fint vid sidan om och så fort jag stannade så satte han sig ner även om det var på lite blandade positioner men han är ju bara 11 veckor så jag är nöjd ändå:D Så det känns som att han kommer bli en kul hund att träna lydnad med så det blir kanske en start i 1:an nästa år...Vem vet..

Av Anna Englund - 23 september 2009 21:55

Och med honom menar jag Loke..Har varit i Alunda med honom nu på kvällen för jag tänkte att han behöver komma hemifrån och få gå av sig lite...Aldrig mer säger jag bara..jo om jag hittar nosgrimman då kan jag gå med honom..Jag är helt ledbruten, det tokvärker i fogarna och mitt humör är i botten nu allt för att denna förb**** hundjäv#¤%%¤%#¤%¤ inte kan gå i ett koppel utan måste dra i det hela hela tiden...Och hjälper det att beklaga sig för hans ägare (min man)?? Nej då...han är ju inte så farlig och gå med enligt honom...Nej kanske inte här där det på sin höjd passerar en människa på vägen 2 gånger per dygn...Så hur det blir på söndag på utställningen det visar sig då men just nu tror jag till 100% att det bara kommer bli skit av allting för att han inte kan uppföra sig..


Nej nu tänker jag inta sängen och fjärrkontrollen och ligga och tycka synd om mig själv, funderar även på om det går att smuggla upp en skål ostbågar till sängen...är ju värt ett försök...

Av Anna Englund - 23 september 2009 12:43


Han är ju bara så go min "lilla" valp... Här har han parkerat i Elsas bilstol och sitter och tittar ut och funderar över någonting...


Av Anna Englund - 22 september 2009 21:00

den här:

  


Tänk vad han var liten och söt då, det är han bara när han sover nuförtiden.

Av Anna Englund - 22 september 2009 18:29

Eller ja iaf för mig:D Mange och Elsa är ute och bär in pelletsen som kom idag. Hundarna har oxå varit ute även Loke och sprungit på tomten..Mange har försökt säkra staketet så att han inte ska kunna krypa under..Visar sig i framtiden hur bra det har gått.. Jag har hittat förklaringen till Lokes dåliga aptit, det kallas löpsjuka för det verkar bara finnas tikar överallt här så det kommer bli roligt när dom sätter igång och löper efter varann..*suck* Jaja vi får ta det problemet när den dan kommer..

Ovido - Quiz & Flashcards