Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under april 2010

Av Anna Englund - 29 april 2010 13:55

Nu börjar det märkas att Waldo närmar sig könsmognad för han och Loke blir så himla osams. Dom ryker ihop om mat coh dom ryker ihop när de leker och det är ofta man får säga åt dom när de går och smågruffar med varann inne. Men som tur är så ger sig Waldo snabbt när de kommer ihop sig så han vet ju åtminstone vem det är som bestämmer av dom två. Och är dom inne så är det ju självklart jag som bestämmer så då får de inte ens muttra åt varandra. Men det går väl över när Waldo får bli lite större och vuxnare eller jag hoppas det iaf.

Men mest märks det att Waldo börjar bli stor pojke för från att ha varit rädd för sin egen skugga så tycker han helt plötsligt att han är värsta machohunden när vi är på kurs... Så nu har han fått en mer självsäker hållning ist för att han se ut som att han bara vill sjunka genom jorden.. Så det bådar gott inför utställningen.. Nej nu vaknade Mumlan så nu är det slut på lugnet..

Av Anna Englund - 29 april 2010 09:49

Lite bilder från helgen och på min gamla servis

              

Av Anna Englund - 25 april 2010 21:24

Hela familjen har varit ute och pysslat i finvädret hela helgen. Igår sågade Mange ner grenar som vi sen släpade till baksidan för att elda upp men efter X antal liter diesel och inget tog sig så fick vi ge upp. På em/kvällen så åkte vi över till Ektomtarna och grillade lite och prata och skratta lite. När vi kom hem därifrån vid elva ja då hade minsann brasan kommit på att den skulle brinna så det var bara för Mange att gå ut och släcka den...hmm suck..

Idag har vi byggt altan och tak åt hundarna i hundgården vid ingången till hundhuset så nu har dom det finfint om det blir dåligt väder och så har vi försökt oss på brasan igen men den ville inte idag heller.. Det kanske hade funkat bättre om vi hade åkt hemifrån igen??

Nu på kvällen tog Mange med sig Loke och åkte ut i skogen för å passa gris ett tag så det blev bara jag och tjejerna hemma ja och Waldo då då. Så vi tog oss en tur till Alunda och handlade lite och sen när vi kom hem så blåste jag och Elsa lite såpbubblor som vi hade handlat oss på affären..

Det kommer bilder från dessa dagar imorgon och även på hundarnas ombyggda/utbyggda jättefina hundgård..

Nu blir det ryggläge på soffan en stund innan det är dags att gå upp och pussa kudden..

Av Anna Englund - 23 april 2010 22:36

Ja det kom ju som en del snö natten till igår och under dagen igår och det resulterade i att min hund var tämligen blöt när han kom in från hundgården. Efter att ha avverkat 2 badlakan på att få honom torr och han fortfarande såg ut som en dränkt råtta så åkte min värstinghårtork fram.. Bära eller brista tänkte jag eftersom han inte gillar den i vanliga fall men uppenbarligen så tyckte han inte om att va blöt för han satt still och bara njöt när jag blåste honom. Tom öronen gick bra att blåsa och det är en stor seger... så när jag äntligen var klar och han nästan var torr så stank det varm blöt illaluktande hund i hela vår hall...inte så nice direkt men vad gör man inte för sin lilla gris  


Apropå grisar, vi tog en sväng med bilen nu på kvällningen för att se om vi skulle få syn på några rådjur eller nåt och det fick vi och även ett gäng vildsvin som gick och bökade på en åker i godan ro. Och när Mange skällde som en hund så började dom lunka mot skogen och då dök det ut ett helt gäng med randiga kultingar ur gräset som inte vi såg först.. Lite kul att få se dom när det är ljust och dom inte är på vägen framför bilen. Så jag avslutar mitt inlägg för idag med en bild på nassarna dock inte bästa kvalite då det är taget med telefon och på långt håll men dom är där..

  

Av Anna Englund - 21 april 2010 21:58

Måste ju bara lägga ut Virres status från facebook för jag tyckte den var så himla bra...


Det tar 7 sek för maten att passera från munnen till magen. En människas hårstrå kan hålla för 3 kg. Längden av penis är tummens längd gånger tre. Lårbenet är hårt som betong. Kvinnans hjärta slår snabbare än mannens. Kvinnor blinkar två gånger mer än män. Vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står.... Kvinnan har läst hela den här texten. Mannen tittar fortfarande på sin tumme... =))


Av Anna Englund - 21 april 2010 13:11

 Är det möjligtvis så att askan trillar ner?? Vilket som så såg det himla häftigt ut för så här var det på massor av ställen när jag åkte hem från Östhammar i måndags.

Idag är det dags för Elsa att göra ett nytt hörselprov för att se om det var förkylningen som ställde till det förra gången eller om det är så att hon hör dåligt. Jag hoppas ju på förkylningen men är det dålig hörsel så kan jag ju faktiskt inte göra annat än gilla läget. Men jag ser inte fram emot att gå ut i detta skitväder som är idag, det regnar och är kallt.. Tom så illa att jag var tvungen att slå på värmen för jag höll på att förlora känseln i fötterna för att de var så kalla.. Kan det ta och bli ordentlig vår nu så det blir varmt och rart ute ist för att man ska ha pingvinerna knacka på ytterdörren varannan dag..

Tom hundarna är less på detta väder iaf Loke för det tar tid och evighet för honom att fälla vinterpälsen och det kliar på honom..

Tydligen så är det ju uppenbarligen tillräckligt varmt ute för att dessa äckliga flerbenta blodsugare som heter fästing ska vakna, jag har tagit flera stycken på hundarna nu...uäk...

Det är ett av de få djur/insekter/parasiter som jag verkligen avskyr, ja och getingar då förstås.. Jag lider av getingfobi så när det dyker upp såna så kan jag bara inte sitta still utan jag flänger omkring och skriker, ofta i panik..Så det är nog bara tur att jag inte har haft någon i bilen när jag kört för då hade jag orsakat trafikolyckor definitivt..

Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan det är dags att stuva in ungarna i bilen och åka till Örbyhus..

Tjipp på er..

Av Anna Englund - 19 april 2010 11:45

fotobevis på att min hund inte är den smartaste men samtidigt en ruggans bra tjuv...

  

somnat och ramlat av pallen= inte så smart...

  

stulit älgytterlår på 2 sek typ=himla bra tjuv...

Av Anna Englund - 18 april 2010 22:22

bara nybadad  


    

Ovido - Quiz & Flashcards