Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna Englund - 30 mars 2011 11:11

Jag har verkligen inte bloggat på länge nu men det har varit annat ivägen och sen har min dator bara bestämt att när jag kör explorer så får jag inte komma in på bloggen... Så för att blogga måste jag numera köra mozilla istället.. Ruggigt irriterande.. Jag har haft en vända igen på min evighetsförkylning och det har påverkat magen något så otroligt så jag har mest legat lågt och bara gjort det absolut nödvändigaste, men nu verkar det ha vänt för jag har knappt hostat inatt däremot har jag halsbrännan from hell just nu så jag varvar att äta, dricka och kräkas för det finns ingen medicin som verkar bita på den. Men sist jag hade så här så växte bebben nåt så makalöst på några veckor så jag hoppas att det är det som ställer till det igen för då vet jag att den mår bra där inne. (och så blir Bm glad) Och som det känns i revbenen nu så tar den sitt utrymme så att säga för det värker kroniskt i dom och jag har säkert blivit massor med cm bredare över bröstkorgen... Så nu för tiden ser jag ut som en michelingubbe, Bred bröstkorg, mage från naveln och ja en liten midja däremellan:) Det blev så nu när magen ramlade ner bara för att bebbe fixerade sig..


Aja jag har mer att skriva om men det blir för jobbigt att sitta här så jag återkommer.

Av Anna Englund - 24 mars 2011 00:09

Ja besöket igår då.. Mitt blodvärde var dåligt, blodtrycket fortfarande lite högt, bebbens hjärtljud rusade MEN dom gick ner och stabiliserade sig.Sf kurvan hade tokrasat, bebben ligger helt fixerad och så långt ner så den skulle i princip kunna ha muffen som utsiktshål. Mina sammandragningar som jag har är inte bra och blir domdet minsta annorlunda eller jag inte kan hejda dom med alvedon mm så ska jag ringa till förlossningen så de kan stoppa med bricanyl annars så blir det nog kortisonsprutor för att skynda på utvecklingen/mognaden på bebbens lungor utifall den kommer ut. Så nu är det till att knipa för livet i 4 veckor till åtminstone och ligga på soffan och vila. Jag fick bara göra det nödvändigaste typ hämta/lämn barn, handla helst inte hålla på och städa och dona.. Och inga långpromenader med hunden...SKIT där fick jag för att det äntligen har blivit isfria vägar och fint väder... Återkommer om hur det går i fortsättningen..

Av Anna Englund - 22 mars 2011 21:49

Besöket hos barnmorskan gick inte så bra idag, lite oroande info och annat men det berättar jag om en annan dag Jag orkar inte nu helt enkelt.

Av Anna Englund - 21 mars 2011 18:49

Jag är så trött på det här just nu, kanonfint väder ute och ledig från barnen på dagarna. Med andra ord perfekt för att pyssla på tomten och inne...och jag kan inte göra ett skit.. Eller visst kan jag, en stund iallafall men sen är det stopp... Jag blir så grymt avundsjuk på andra gravida som inte har en enda krämpa och bara går omkring och ser oförskämt pigga ut... Själv vaggar jag fram med lite stappel i benen, suckar och pustar för allt för att det är trångt eller jag får halsbränna eller nåt annat mindre skoj... Och är alldeles grådassig och blek i nyllet, inte så himla attraktivt direkt..

Men nu är de ju bara ca 7 veckor kvar sen ska jag återgå till mitt normala jag igen och börja promenera och vara ute och dona lite...ooom bebben går med på det vill säga men det visar sig då.


Annars då...jag har precis lyssnat på Manges och Olivias kvällsdusch som nu låter ännu mindre behaglig för Mange då fröken i fråga har kommit på hur man ställer om till kallvatten...Ha ha ha..

Imorgon är det dags för barmorskebesök igen, jiiises vad tiden går fort, det har redan gått 2 veckor sen förra besöket.. Imorgon är det dags för provtagningar och *hua* vägning...

Men jag återkommer imorgon med hur det avlöpte, nu ska jag åka och utfodra dunbollarna.

Av Anna Englund - 20 mars 2011 11:53

Jag skulle kunna skriva ett jävligt negativt inlägg idag om hur fördelningen av städ mm ligger här hemma men jag tänker inte göra det eftersom det finns dom som stör sig på det..

Men vi kan ju säga så här...1 av oss är sjukskriven och 1 av oss är frisk, gissa vem som har städat allt på nedervåningen och flyttat möbler mm och vem som har vattnat blommorna????

Av Anna Englund - 17 mars 2011 14:26

Jag förstår dom som säger att 3e graviditeten är helt annorlunda. Fine foglossningar har jag haft med de andra 2 men inte så här illa och bara i en fog. Jag är mycket större och tyngre och bebisen ligger högre och trycker på ställen som jag aldrig var med om med tjejerna. Allt är bara jobbigt och jag har varit less i en månad, less på och inte kunna ha kläder, less på att inte kunna sova, less på att orken är bortblåst, less på att knappt kunna plocka upp leksaker utan att få ont i ett dygn efteråt...

Jag blir så frustrerad av att se röran hemma och jag VET att i samma sekund som jag börjar ta tag i den så kommer jag ha ont i x timmar efteråt, blir det riktigt illa så får jag som inflammation i musklerna runt livmodern. Jag har haft det en gång och den smärtan önskar jag inte ens min bittraste fiende...

Och hela tiden har jag stressen av att jag vet att han här hemma inte lyfter ett finger om jag inte tjatar tillräckligt. Han verkar inte se hundhår och dammråttor och leksaker överallt som ett problem utan nåt som bara är... Men det skulle vara trevligt om han en dag tog dammsugaren och städade av utan att jag behövde säga nåt eller typ plocka i och ur diskmaskin för den är ingen höjdare längre då jag får andnöd och det svartnar för ögonen att böja sig ner...

Men som sagt drömma kan jag ju alltid göra och hoppet är ju det sista som lämnar en...

Av Anna Englund - 15 mars 2011 22:12

Jag måste ju än en gång skryta lite om vilken underbar uppfödare jag har på Waldo... Så jag lägger ut ett klipp på henne med en av hennes tikar med ett smakprov på vad hon kan. Och vill ni veta mer om henne och dogmanship så gå in på hennes hemsida. BÅTSMANS


Av Anna Englund - 15 mars 2011 21:22

Hade jag verkligen imorse när BÅDA fick åka till dagmamman. Olivia sken som en sol och gick med bestämda kliv från bilen till dörren. Jag tror att hon har haft det tråkigt de här dagarna som hon har varit hemma och det blir ju faktiskt en vana för dem med. Men nu så hoppas jag att förkylningen är på väg över så att de kan fortsätta åka dit så att de inte behöver vara hemma något mer.

Annars idag så har Elsa nästan varit exemplariskt, BARA 1!! utbrott och det gick över på någon minut... Helt underbart tänk om det kan hålla i sig men det tvivlar jag starkt på... ha ha..


Nej nu ska jag nog gå och glutta lite på hårbollen i duschen...ja karln alltså  

Ovido - Quiz & Flashcards