Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under december 2010

Av Anna Englund - 31 december 2010 22:39

Gott nytt år på er allihop!

 

 

Snart är 2010 slut och vad kan jag säga om det?

Vi har fått en ny familjemedlem lilla pluttan Olivia som blir 1 år den 4e januari. Vi har skaffat hönor och vi har fått en ny katt, vi har också boat in oss ordentligt i nya huset och stortrivs.

 

Vad tror jag om 2011?

Det kommer bli ett kanonår, vi slog ju till med 3a i familjen så i maj visar det sig om vi utökar tjejmaffian med 1 till eller om Mange får en grabb som kan heja på honom.

Sen får vi se vad året ger oss i övrigt.

 

Återkommer kanske imorgon..

Av Anna Englund - 30 december 2010 22:00

Inom en snar framtid kommer jag att lotta ut 4!! presentförpackningar från Cliniderm med olika sorters rengöringar mm som är anpassat för vårt nordiska klimat, detta i samarbete med Buzzador och Cliniderm.

Så håll utkik på bloggen de närmsta dagarna!!!

Av Anna Englund - 30 december 2010 14:24

Det händer inte ofta men ibland så sker under..Nädå men jag har faktiskt lyckats ta ett kort på Loke när han ligger still..


Och så måste jag ju slänga in en bild på sötgöte Waldo från julfirandet..

     

Av Anna Englund - 29 december 2010 23:36

ibland säger ett fotografi mer än ord...med detta säger jag godnatt..

  

Av Anna Englund - 29 december 2010 00:27

Jag var till barnmorskan idag för v.20 besök och fick då förklaringen till min stora mage.. Tydligen har det bosatt sig en stor bebis därinne så barnmorska tyckte att jag skulle hoppas på att det skulle plana ut sen annars blir det inte så kul. Så nu har jag gått 21 fulla veckor imorgon och livmodern är lika stor som om jag skulle ha gått 28-30 fulla veckor.. Och dessutom är den alldeles vild så det sparkas åt alla håll så det gick knappt att lyssna på hjärtljuden idag för den sparkade på dopplern hela tiden.

Och en totalhavererad höger fog är det som gör att mitt ben viker sig rätt vad det är och det får jag ta itu med sen med någon form av uppbyggnad av muskler runt om.. Men blodvärdet var bra så nåt positivt iallafall ha ha..

Nej det är ju som sagt bara att ta det för vad det är det är ju självvalt att skaffa en till bebis, ingen har ju tvingat mig och jag visste vad jag gav mig in på med alla bekymmer som jag vet följer..


Nej nu tänker jag hoppa i lopplådan för Mange jobbar igen imorgon så då är det slut på sovmorgnarna...*suck*

Av Anna Englund - 26 december 2010 21:22

Julen har varit hyfsat bra trots min förkylning, nog för att orken inte varit på topp men det är bara att bita ihop. Ungarna fick bra julklappar så de är nöjda och jag är toknöjd över vår klapp från svärföräldrarna... Ett presentkort på Byggmax...Wiihoo..

Annars har vi bara tagit de lugnt mellan våra utflykter, det enda jag har tagit mig för idag är en sväng till pullorna och affären.

Imorgon är ju en ny vecka och det är ju faktiskt årets sista måndag, känns rätt bra även om jag har problem med att förstå var tiden har tagit vägen.

Jag menar om 9 dagar är det ju Olivias födelsedag, hon fyller 1 år!!! Liksom vad hände?? Hon går, får ur sig ord som man förstår och ja ni förstår vad jag menar va? Det är läskigt, hon är ju inte min lilla bebis längre:( Och ännu värre kommer det att kännas när nästa bebbe kommer i maj.. Aja det tar jag då.


Nu tror jag nog att det blir en stund i fåtöljen innan det är dags för duschen och sängen.

Av Anna Englund - 23 december 2010 23:28

Hur kul är det här? Om en halvtimme är det julafton och jag sitter vid datorn med jordens rethosta och känslan av att det har fastnat taggtråd i halsen. Jag blev livrädd när jag var och handlade för då började min röst säga upp sig också. Men tack och lov så är den kvar fortfarande. De senaste (och enda) gångerna jag har tappat rösten så har den varit helt borta i flera dar och då menar jag verkligen borta. Jag kan inte ens kraxa fram nåt utan får kommunicera med lappar på ex affären, med dagmamnman mm.. Inte så roligt när man har småbarn men vad kan jag göra.

Waldo tyckte att han var jätteduktig nu på kvällningen när han kom ut i vardagsrummet med julskinkan i munnen... Skurk!! Som tur var så låg den kvar i plastförpackningen fortfarande så det hände inget med den.

Undrar vem som har lärt honom stjäla från bänkarna??

Annars så är granen klädd, tokhottad i år med röd ljusslinga, lussebullar är bakta, maten fixad och klapparna inslagna..

Men jag kan inte påstå att jag har någon direkt julkänsla men det är nog mest för att jag är sjuk skulle jag tro.

Imorgon blir det jullunch hos svärföräldrarna och sen hem och äta middag och öppna klappar i lugn och ro med barnen.



Så till er alla från mig och min familj.


GOD JUL

&

GOTT NYTT ÅR!

Av Anna Englund - 20 december 2010 22:27

Ja jag tänkte nämna hur man Loke och Waldo säkrar ett hem, det är olika för vem av dom det gäller.

Vi börjar väl med Loke:

Antingen placerar man honom i ett omöblerat rum med betongväggar och ståldörr eller så sätter man ut honom i hundgården..


Waldo då:

Man ställer undan allt av ätligt material såsom tidningar, papperskassar kartonger och silikonmuffinsformar ja och allt i matväg.


Om ni undrar över detta fenomen så kommer det sig av att hundarna var hemma själva igår i ca 4 timmar. De är vuxna och borde ju klara av det men nej då.

Loke hade stulit en Aladdinchokladask och de enda bitarna som var kvar var körsbärslikören (förståeligt) Han hade stulit sista brödet och tuggat på det i soffan så ajöss frukost...

Waldo hade mer gått loss på materiella saker som 2 kassar med reklam och annat papper och spridit detta i hela köket..

Just när vi kom hem så var jag snabb som attan på att skylla allt på Loke då det brukar vara han som gör sånt här men när Waldo senare under kvällen kommer med en ihopvikt papperskasse i munnen så var jag ju tvungen att krypa till korset och erkänna att även min björn kan ställa till med ofog..

Så hur högt våra hundar står på plus och minus listan just nu kan ni kanske räkna ut själva... Det är tur att de sover och är söta ibland.


Ovido - Quiz & Flashcards