Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna Englund - 28 oktober 2010 23:39

Jag åkte till klubben en sväng nu på kvällen bara för att träna lite med Waldo rent socialt så att hans rädsla lägger sig igen.

Dagen har varit skit med illamående bråkig och ignorerande Elsa mm så det var skönt att komma iväg lite.

När jag kom fram till klubben så den första människan jag stöter på är Anita en av styrelsemedlemmarna och det hon gjorde då räddade hela min dag.

Jag fick en kram av henne och frågan: hur mår du?

Så jävla skönt att få en sån enkel gest av omtanke och det värmde mitt stressade hjärta så efter det blev allt genast lite lättare..


Varför kramas vi inte mer och frågar våra vänner och bekanta den enkla frågan: hur mår du?

Av Anna Englund - 27 oktober 2010 22:20

Igår morse när det var dags att köra Elsa till dagmamman så slog tanken mig...Är det här så smart egentligen??

Det som är rutin här på morgonen är att jag får tjata mig blå i ansiktet på Elsa att hon ska klä på sig samtidigt som jag försöker få ner en vilt skrikande högröd Olivia i sin overall.. Oftast så har jag Waldo ute då och det resulterar i milt hotande, lockande och pockande i 10 minuter innan han behagar komma in... Så när ungarna äntligen är påklädda och klara och jag har fått på mig jacka och skor så är vi cirkus 15-30 min försenade till dagmamman...*suck*

Igår kom jag på mitt i allt detta kaos att om 1 år då är dom 3!!!! Varav 2 ska ha hjälp att klä på sig...Hur f-n ska det gå ihop sig?? Iofs har jag tur är Elsa lite mer hjälpsam och hunden kanske har blivit uppfostrad nog så att han går in... men ändå??


Hur har jag tänkt egentligen???

Av Anna Englund - 24 oktober 2010 20:45

  


http://progressingartworks.blogg.se/


Jag är med i utlottning av ett porträtt. Gå in och delta ni med och kika på de otroligt fina verken.

Av Anna Englund - 24 oktober 2010 20:19

Just nu är jag proppmätt efter att ha förätit mig på jättepastaskruvar och smarrig pasta sås.. Och nu tänkte jag lägga ut receptet så att ni kan testa den och se vad ni tycker.


Pastasås. 4 pers ca.

Tärnad bacon 2 förpackningar

Ärtor och majs efter önskemål

Creme bonjour vitlök och örter 1 förpackning

2 förpackningar färdig ostsås.

Köttbuljong, grillkrydda

4-5 msk tomatpuré.


Fräs på bacon, ha i creme bonjour och tomatpuré och rör ihop.

Tillsätt majs och ärtorna (upptinade) och ostsåsen

Ha i köttbuljong och grillkrydda efter tycke och smak.

(jag använder pulver buljong)

Låt detta småputtra under tiden som pastan kokar.

Servera!


En stor hit både bland vuxna och barn.


Ett tips: Blanda i lite svamp för mustig smak nu när det är kantarell säsong:)

Av Anna Englund - 23 oktober 2010 15:04

Jag vet inte jag om jag tycker det här är direkt kul... Visst att jag har mått illa med de andra två barnen men det här är ju sanslöst...sova på nätterna är ju bara att glömma så då är ju dagarna förstörda oxå för att jag är trött..

Men förhoppningsvis så ska väl medicinen som läkaren skrev ut igår hjälpa..

Och det brukar ju gå över senare in i graviditeten så nu ligger hoppet på det.


Annars så har jag väl inte så mycket att dela med mig av idag...det får bli en "samla kraft" dag idag för min del...

Av Anna Englund - 20 oktober 2010 22:22

Jag fick världens chock idag när jag satt och pratade med Ankie i telefon.. Olivia var i hallen och höll på att greja med en silikonmuffinsform och badrumsdörren. Helt plötsligt får jag se att ungen står själv och har muffinsformen i händerna...INGET STÖD!!!! Hon stod säkert 5-10 sekunder och hur stadigt som helst... Sen gjorde hon om det flera gånger.. Då svällde mammas hjärta av stolthet..ha ha..

Efter den uppvisning så var hon i vardagsrummet med mig och gick längs tv-bänken och då får jag ju se att när hon skulle flytta händer så gick hon ju utan stöd oxå!! DÅ höll mammas hjärta på att explodera av stolthet..

Tills jag insåg att snart är hon ju inte min bebis längre utan ett litet barn som kan gå själv... Vart tog tiden vägen egentligen?

Men samtidigt så går ju tiden fort tills näste bebis kommer till världen så då får jag ju snusa lite och ha den dära mysiga bebistiden igen.. Men sen får det nog vara stopp i bebisverkstan efter det... Känns som att det räcker med 3 för min del, även om jag har lite weirda känslor ang knytt i magen men det återkommer jag till en annan gång.


Ja och så var det ju den där Vera då...

Hon får va hur jädra söt som helst men under den gulliga fluffiga ytan döljer sig ett monster med 20 sylvassa klor och X antal vassa tänder.


Jag har säkert 50 sticksår i mina lår efter hennes klor och jag har även fullt med sår i huvudet efter att ha blivit attackerad ett antal gånger idag när jag satt i fåtöljen. Och hon hugger ju verkligen!!

Hon är en riktig liten illbatting som verkar leva för att bara ställa till med sattyg... Jag hoppas och ber att Sune kan dra gubbfasonerna ur r****n snart och börja leka med henne...


Av Anna Englund - 19 oktober 2010 16:32

Vi hade en incident på vår gård igår eller hur man nu ska säga det. Det var mindre kul även o det gick att lösa lätt men konsekvenserna det har fått är enorma.. Jag vill inte skriva ut här vad det är då jag vet att personen ifråga går ut och läser här med jämna mellanrum och jag vill inte namnge någon. Men det hela slutade med att Loke nu är hundilsken och jag kan/vågar inte lita på honom längre bland andra hundar = inga fler utställningar för hans del eller andra aktiviteter som inbegriper andra hundar.

Ja och så tar vi då min skrutt som äntligen hade kommit över sin osäkerhet bland andra hundar, har tagit 1 år och massor av envishet men det har lyckats. Han vill knappt va ute på tomten längre och skäller en hund så går han till dörren och vill komma in. Han reser ragg när han hör vissa skall och drar in svansen mellan benen. Han vill inte vara i hundgården utan tvärnitar om han märker att man är på väg dit...INTE ETT DUGG JÄVLA KUL!!!!! Jag får med andra ord börja om från början med honom och hoppas att jag lyckas få honom att komma över denna osäkerhet.. Jag har en stor utställning inplanerad i december men som han är nu är det ingen ide att åka för han lär krypa fram bland hundarna... Jag blir så inihelvete förbannad på s.k ansvarstagande människor som inte är vad de utger sig för att vara och som inte ens har vett att be om ursäkt!!!!

Som det är nu är det bara oss det straffar inte någon annan...

Och allt detta inne på VÅR tomt där jag trodde att mina hundar skulle få vara ifred och få känna sig trygga..

Av Anna Englund - 18 oktober 2010 15:43

Ja och så kom Vera då... Vissa tillfällen förstår jag varför jag har tyckt att det är skönt med en vuxen katt som sköter sig själv... Vera är ju mest bara galen och rejsar runt och hänger i allt... Waldo är skiträded för henne om hon kommer närmare än 1 meter och Loke är alldeles hispig över att ha henne i huset. Så nu för tiden så är lugna kvällar bara att glömma... Men det går väl över, Loke struntar ju i hönorna nu och et tog ju bara 4 månader såja lagom till efter nyår så kanske han struntar i Vera..

Jag skulle ju kunna lägga ut en bild på henne här men det betyder att jag måste tömma kameran och ja det kan ju ta lite tid för mig att göra slag i saken.


Idag blåser det typ storm ute och det är nästan så att pingvinerna kommer och flyger förbi.. Så vi håller oss inne, i värmen tänkte jag skriva men då ljuger jag, den där j-a pelletsbrännaren hade ju stannat så det har bara tagit en halv dag och få den förstå att den ska fungera igen..Suck..


Nej ´nu blir de till att ge Olivia lite mat och sen börja med middagen..

Ovido - Quiz & Flashcards