Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under januari 2011

Av Anna Englund - 31 januari 2011 20:07

Träffade läkaren idag så nu är jag sjukskriven 100% fram till ca 2 veckor innan bf. Och så fick jag bassning för att jag är så stressad och hade för höga värden på vissa saker.. Så jag fick order om att stressa ner och ta det lite lugnt MEN hur lätt är det i det här hemmet??

Och till er som tycker att jag klagar: Lev mitt liv i min kropp ett par dagar så får vi se om ni tycker lika då med!!

Av Anna Englund - 28 januari 2011 20:41

Nu är det bokat en tid för Loke hos farbror veterinär... Jag orkar inte med hans löpsjuka längre och det kan definitivt inte vara hälsosamt för honom. Det enda han gör så är det att förfölja katten och låta illa och bara stressa rent allmänt. Så nu ska dom väck!!

Jag tror inte att han kommer bli en sämre jakthund för det, den detaljen är mest bara en myt i mina ögon...

Och det kommer ju visa sig till hösten när det är dags för jakt igen..

Av Anna Englund - 27 januari 2011 23:25


Av Anna Englund - 25 januari 2011 20:42

Äntligen är det lugnt i huset... Mange började köra i Stockholm den här veckan och dagarna har bara försvunnit.. Dagen börjar mellan halv sju och sju och sen helt plötsligt så är ungarna i säng och det är kväll och jag försöker mest förstå vad som hände. Det är stressigt som f-n och vara hemma själv med allting från morgon till någongång mellan halv åtta och åtta på kvällen. Barn som ska lämnas och hämtas och höns som ska utfodras och det ska handlas och lagas mat och hundar som ska ut och in och fodras och sen är det ju allt runt om, snabeldraken ska luftas , diskmaskinen matas, tvätt som helst ska vikas och stoppas undan och tvätt som ska in i maskinen och ja listan är uberlång... Men peppar peppar så är det bara tvätten jag ligger efter med och det av en enkel anledning...TRAPPOR!! ren tvätt uppe=1 trappa. Smutsig tvätt nere i vättstugan=1 trappa och ja jag tänker inte riskera mitt eget liv bara för att ta hand om tvätten när den gott och väl kan vänta ett par dagar..

Men nu har jag tid hos läkaren på måndag så hoppas hoppas att jag blir sjukskriven för min pajade fog så att barnen får vara hos dagmamman på dagarna.. Då kommer en stor sten av oro ramla av mig, det är verkligen inte kul att alltid behöva släpa runt på telefonen så fort jag närmar mig en trappa utifall jag skulle ramla... Och det är definitivt inte kul om det skulle hända och jag har Olivia själv uppe och jag själv ligger nere i källaren eller nåt.. Men det återstår att se vad doktorn säger.


Nej nu ska jag nog sätta mig i fåtöljen och bara njuta av tystnaden som uppstår när barnen sover...

Av Anna Englund - 25 januari 2011 17:33

Hur brädar man den här?? Någon som har några bra tips??

    

Av Anna Englund - 25 januari 2011 11:49

Lägger ut en bildbomb på en sur katt, linslusar till barn och en St bernhard som tror att han inte syns i lektältet...Och banne mig om inte karln hamnade med på en bild:)

                          

Av Anna Englund - 24 januari 2011 09:28

Nu är vinnarna i tävlingen dragna med hjälp av Elsa så här kommer namnen, vinstmail kommer skickas ut under dagen till er..

Grattis till:

Aurora A

Malin V

Åsa-Teres

Elin J

Av Anna Englund - 23 januari 2011 19:41

Idag är sista dagen att få vara med i Cliniderm tävlingen så skynda er att skicka in svar!!! Tävlingen finns här

Ovido - Quiz & Flashcards