Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under december 2011

Av Anna Englund - 31 december 2011 12:25

Mitt var mest jämna plågor.. Haha nej så illa var det inte men nog har det varit mycket i år som gått fel.

Så nu hoppas jag att 2012 blir bättre.

Och på sätt och vis så bara vetskapen om att jag äntligen får börja jobba igen gör att det hela blir ljusare direkt.

Efter ett par år hemma så är jag lite uttråkad kan man säga, så alla ni hemmafruar heder åt er att ni orkar/vill vara hemma heltid.

Men en fråga, vad gör ni hela dagarna??

Och nej man kan inte städa och baka hela dagarna så ni lär ju göra annat.

Så vad är det ni gör??


Nej nu måste jag dra, har miljoner saker att fixa före klockan  fem så jag är lite stressad eftersom karln behagade kliva in genom dörren nu så jag har inte haft en möjlighet att göra något innan.


Gott Nytt År!

Av Anna Englund - 31 december 2011 12:23

Alla sätt är bra utom de dåliga:))

 
Av Anna Englund - 31 december 2011 11:13

Waldo vaktar (solar) under tiden jag är hos hönorna:)

 
Av Anna Englund - 26 december 2011 21:33

Fina syster och Kerstin 

 
Av Anna Englund - 26 december 2011 20:00

Loke är lekfarbror/barnvakt:)

 
Av Anna Englund - 24 december 2011 14:45

God Jul

 
Av Anna Englund - 24 december 2011 02:31

Klockan är vansinniga halv tre på natten för andra natten irad..

Det är sånt här som gör att jag tycker att julen är en jobbig tid, alla måsten och allt man vill göra för barnen.

Men nu är köttbullarna i ugnen och snart klara så jag ser ett slut på det hela, äntligen.

Idag har det varit fullt ös från det att jag klev ur sängen, städa, fixa fika, besök av mamma och mormor.

Fixa lunch och sen dra till stan med Elsa för strumpbyxeshopping och storhandling.

Sen när vi kom hem så grillade vi korv i öppna spisen och när vi ätit så drog jag och Elsa igång att baka

röda och gröna maränger.

Ja och sen var det dags för sängen för Elsa och jag fick sätta igång med köttbullarna.


Olivia har mest sprungit omkring och varit som bara hon kan vara, men man kan tro att hon går på uppåttjack eller nåt för hon är fortfarande vaken:)

Hon känner väl på sig att det är något på gång eftersom det kommit en julgran och en massa paket.


Vi har ordnat så Elsa kommer tro att tomten har varit här med paket och fikat av hennes maränger, blir kul och se reaktionen när hon upptäcker det:)


Nej nu är köttbullarna klaraså nu tänker jag kava mig uppmot sängen.


God Jul

Av Anna Englund - 22 december 2011 11:23

Pinglan:)

 
Ovido - Quiz & Flashcards