Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna Englund - 29 augusti 2011 12:48

Ja och så var jag numera en 30talare.. Känns bra och jag har än så länge inte sett några gråa hår 


Nu var det ett tag sen jag skrev här men tiden har helt enkelt inte funnits, som det kan va i en familj som består av massor med barn och djur.

Jag har haft släkt och vänner på besök nu i helgen för att fira min tantpremiär och sen ska ju det vanliga familjelivet hinnas med.

Vi har även sått gräsfrö på ca 1000kvm i helgen så nu ska jag förhoppningsvis ha en grön gräsmatta nästa sommar.

Vad har hänt mer då? Jo vår lilla kyckling smet ut i lördags och gick för nära hundgården där Loke väntade så nu har vi tyvärr ingen kyckling längre.

Väldigt trist tycker jag men jag förstår ju hunden med att han haffade den. Han tyckte säkert den såg spännande ut när den kom och spatserade.


Den underbara tiden med pälsfällning har börjat här hemma så Loke går omkring och ser skabbig ut och Waldo går och skaver av sin på möblerna så dom får vita ränder av päls. Typiskt att det ska börja redan, jag ska ju ställa Waldo i Gimo den 10e sept och i Högbo den 16e sept. Så jag får väl ställa ut honom som ny ras, naken St Bernhard..

Aja det är som det är förhoppningsvis så går det bra ändå.


Annars så rullar dagarna på här hemma, full fart från morgon till kväll. Och jag anser fortfarande att dygnet skulle bestå av betydligt fler timmar än vad det gör för jag hinner inte med allt på dagarna.

Men nu sover Kerstin så nu tänker jag passa på att sätta mig och njuta av en kopp kaffe.

Av Anna Englund - 17 augusti 2011 21:13

 Kvart över nio och bara jag är vaken  jag vet att det ska finnas en till vuxen människa i det här huset men jag har inte hittat den...

Kan va så att den ligger uppe och sover ihop med barnen som skulle nattas för 1.5 timme sen...

Nej då nu ska jag inte va sån men nog skulle det vara trevligt med lite vuxenprat på kvällarna utan att jag ska behöva ringa till någon för att få det.

Jag pratar tillräckligt mycke barnsamtal hela dagarna så när kvällen kommer så kan det va kul att få andra svar än "jejje" eller "waowaw" eller "nu tycker jag du ska tyst mamma"...


Är det illa att säga att jag längtar till jobbet för då får jag prata med vuxna människor, visserligen dementa men dock vuxna?? 



Nej nu ska jag sluta dravla en massa här och ge mig ut på upptäcksfärd på övervåningen...måhända jag kanske hittar mig en karl...



Av Anna Englund - 17 augusti 2011 13:38

saknad... 

   

Av Anna Englund - 17 augusti 2011 13:36

Lite blandade foton

         

Av Anna Englund - 17 augusti 2011 12:27

Om 9 dagar fyller jag 30, jag lämnar alltså det ljuva 20talet..

Jag fick i våras kommentaren "vad har jag åstadkommit"? Ja vad har jag gjort på mina 30 år?

Jag har pluggat och blivit undersköterska och mentalsköterska, jag har gått på Jälla och jobbat på mjölkgård utanför Enköping. Jag har gift mig och fått 3 barn, jag har skaffat hus på landet och uppfyllt en del av mina drömmar..

Jag har fått fast anställning på ett arbete där jag trivs även om saker kunde vara bättre men så är det alltid.

Jag har haft mina motgångar i livet men alltid lyckats ta mig förbi dom och därför lever jag fortfarande ihop med mannen i mitt liv.

Jag har fått underbara vänner som jag hoppas att jag kommer fortsätta ha i 30 år till.

Jag kan definitivt inte klaga på mitt liv än så länge och kunde jag få leva om det så skulle jag nog göra det mesta igen.

För det är våra val i livet som gör att vi är de människor vi är idag..


Men nog om det att åldras och bli gammal är en del av livscykeln så det är bara att gilla läget även om jag inte gillar rynkorna som kommer på köpet 


Ungarna är hos dagmamman och njuter av sin tillvaro utan deras mamma och hennes tjat... Eller som Elsa säger dom har semester ha ha.

Jag är hemma och njuter av min tysta tillvaro och har lite kvalitetstid med Kerstin.. Hon hamnar som lite i skymundan när hennes systrar drar igång och hon är så snäll och finner sig i det..

Men attans vad fort det går nu, hon skrattar för fullt, och "pratar"(eller låter illa om man frågar mig) i volym ala högre.. Och nu har hon även börjat försöka vända sig så vore det inte för den elaka armen som alltid är ivägen så skulle hon komma runt helt på mage men det kommer inom en snar framtid.. Så snart står de inte på förrän hon kryper och ett tu tre så är hon inte min lilla bebis längre...


Jaja thats life.. Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan Kerstin vaknar..

Av Anna Englund - 16 augusti 2011 16:34

Olivia by night  

Av Anna Englund - 14 augusti 2011 23:36

Vi hade besök av Linda med familj igår och då hittade Linda en av alla mina miljoner böcker som ligger och skräpar överallt.

Och då kom frågan om hur jag hinner.. Vaddå hinner? Ja hon tyckte att hon hade fullt upp och då har hon bara 2 barn (6år och snart 1år) och jag har ju 3 varav 2 är små och sen ett hus fullt med djur.. Så hur kunde jag hinna med att läsa? Inga problem kan jag säga för något som man blir expert på när man har mycket om dagarna och lite tid det är att hitta lösningar.. Så jag passar helt enkelt på att läsa när jag sitter och ammar Kerstin och de andra barnen leker med varandra.. Svårare än så var det inte 

Men visst kan jag hålla med om att man har fullt upp om dagarna, när barnen ska till dagmamman så försvinner 2 timmar i ett nafs på morgonen..

Dom ska upp, det ska bytas blöjor och på med kläder, sen sätta dom framför tvn och spurta ut med hundarna så det får göra sitt i expressfart. in och fixa frukost och ge hundarna frukost. Efter det får man sätta ungarna framför tvn en stund och spurta ut och släppa ut hönorna och kaninen och ge dom mat. Sen in och väcka Kerstin om hon fortfarande sover, byta blöja på henne och klä på henne och sen amma..Vid det här laget brukar jag konstatera att tid är något vi har dåligt av så då blir de till att jaga på ungarna lite med skor och sätta Kerstin i bilstolen. In med "demolition dog" i buren så att han inte äter upp halva huset den lilla stund jag är borta. Ut med alla barn till bilen och in med dom och spänna fast och kolla så att alla väskor är med.. Vid det här laget är kl 10 och dom ska egentligen vara hos dagmamman men hon börjar bli van vid att vi sällan kommer i tid..

Fara iväg och lämna dom och ev handla något som behövs under dagen. Hem och flytta över Kerstin i barnvagnen och in och hämta hundarna.

Sen blir det en långpromenad med dom så de är trötta och nöjda ett tag.

Amma lite och ta en kopp kaffe under tiden och kanske zappa lite på tvn..

Förhoppningsvis så somnar Kerstin eller är nöjd med att ligga och lalla på nallefilten på golvet så man kan plocka undan lite..typ miljarder leksaker.. dammsuga, fundera ut vad vi ska ha till middag...sen är det de vanliga som ska göras, städa. plocka i och ur diskmaskin..

Och sen är det dags att hämta barnen och fixa middag och hundar och ja disken och duschningar och tvätt och nattning och sen är det slut på dan...

Men mitt i allt så går det att klämma in annat om man bara tänker till lite och sen är inte jag den som är den utan jag har dagar när jag faktiskt ger fullständigt fan i det mesta hemma och bara slappar...

Men nu ska jag undersöka om Teddy försöker bryta sig ut eller om nån försöker bryta sig in till honom. Låter konstigt gör det iaf..

Natti natt

Av Anna Englund - 14 augusti 2011 00:28

Ja för de som inte vet så har vi för tillfället 2 katter, 2 hundar,11 hönor och 1 tupp och en liten kyckling som jag inte vet könet på än för den är för liten.

Nu har vi även bestämt oss för att behålla "lilla" Teddy som är en belgisk jättekanin i sina bästa år...och kg.. Han är enorm och har jordens längsta öron.. tom katterna är rädda för honom 

Men han är himla mysig, kommer alltid fram och vill bli klappad och det är ju som att klappa en mindre hund. Och så tror han alltid att han ska få nåt att äta när man visar sig, Mange jämförde honom med Waldo för de glufsar i sig på liknande vis.. Ha ha ha...

Nej det blir bara ett snabb inlägg för nu börjar Kerstin vakna till..



Ovido - Quiz & Flashcards