Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna Englund - 29 maj 2009 14:42

Idag är det dags för husvisning igen..Får se om det är nåt som faller i smaken...Det är en annan mäklare på det här som tur är, jag vill verkligen inte ha något men Svensk Fastighetsförmedling att göra igen...Jävla rufflare bara..

Mange var upp till skjutbanan idag med sin nya älskling och Elsa, ja han har köpt ny bössa:) Men det gick inge bra var nåt med nån skruv till siktet så jag fick åka upp med hela verktygslådan och det helt i onödan för det gick inge bättre av det. Men jag kunde ta lite foton och så kikade vi lite i stolpen till bommen för där var det ett fågelbo fullt med skrikande fågelungar. Synd nog så gick det inte att ta kort för dom var för långt ner i stolpen.. Men det kommer lite andra kort under kvällen.

Av Anna Englund - 28 maj 2009 19:28

Lite bilder från gårdagen och idag..

Regnbågen kom som på beställning med åskan.


Den vackra vyn från vår balkong..


Pappas drevrar Alice och Jack och en bild på våra balkonghinkpotatisar..

































































Av Anna Englund - 28 maj 2009 15:48

Dagen började kanon, mådde prima som vanligt..Tills jag gick ut i köket och skulle fixa saft till Elsa, då var det ett helt annat behov som gjorde sig påmint..Och herrejösses vad det blev bråttom då...så jag och porslinsguden hade en väääldigt allvarlig diskussion imorse så att säga..Speciellt från mitt håll..jag svor, kallsvettades och förbannade alla gudar jag kunde komma på...Men sen så var det bra, mådde bra och gick och fixade klart saften åt Elsa och lade mig och slappa en stund till innan det var dags för dagis.

annars så är det trist väder ute som vanligt, åskade igår och regnade och idag har det varit ungefär desamma.. Var till pappa en sväng och kapa av klorna på hans drevrar, började bli något långa och man måste som sagt vara två på hannen+ en munkorg..men nu är dom så fina så..:)

Knäppte lite kort på himlen igår kväll och lite foton idag på pappas doggar så det kommer under kvällen om det inte blir mer åska.. Nu är det barnhämtning på dagis som gäller..

Av Anna Englund - 26 maj 2009 23:36

Har precis kommit hem efter att ha varit och hämtat kryddor som jag beställt och som vanligt blir det en massa annat prat och tiden rinner iväg..Men det är alltid trevligt att slänga några ord med familjen W. Så nu är det duschen och sängen som gäller..är som ett grustag i ögonen och håret ser ut som det träffats av en flottbomb..ser ut som en äkta småbarnsmamma helt enkelt:D

Nej god natt på er kära vänner och sov så gott..

Av Anna Englund - 26 maj 2009 21:28

Här kommer en del av bilderna på farmors katt från igår..Hon gillade verkligen kameran:D


Av Anna Englund - 25 maj 2009 21:33

Dagen har varit allmänt seg och varm..Jag var till farmor en sväng när jag lämnat Elsa på dagis och fikade lite. Och passade på och knäppa lite kort på farmors ragdoll katt Katinka. Dom bilderna kommer imorgon...Annars så har jag inte gjort så mycket mer. Hela familjen tog en sväng med bilen och åkte och tittade efter djur men det var ganska lugnt i skogarna. Mange såg några vildsvin och sen såg vi 4 rådjur, så tämligen lugnt..Det är väl för varmt för dom också antar jag..

Nej nu ska jag kolla klart på CSI och sen är det en dusch och sängen som gäller...Ska till stan imorgon och försöka hitta sandaler åt Elsa och ta en fika hos Lisa.

Av Anna Englund - 24 maj 2009 21:39

Jag har lånat kamera av en kompis för att se om den är bättre(roligare) att knäppa kort med och för att jag tappade vår kamera i stentrappan idag. så här kommer några bilder från dan..

Först ut är en bild på Elsa i gungan, lyckades fånga en kanonbild helt enkelt:D


Sen en bild när jag fångade karln i siktet istället för Elsa som försvann ur bild precis när jag tog fotot:)


Och avslutningsvis en bild på Loke som är måttligt glad att jag är framme vid hundgården och knäpper kort och inte släpper ut honom...













































Ovido - Quiz & Flashcards