Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna Englund - 30 juni 2011 22:15

Jag tänker börja med att gnälla lite för just nu tycker jag jättesynd om mig själv..

Det känns som om jag håller på och går av på mitten.

Svanskotan och högra fogen är käpprätt åt helvete just nu, jag kan inte sitta för länge, jag kan inte stå för länge och ligga ner mm ja det funkar ett tag iaf.

Sitta och amma är som om nån har satt ett brännjärn i ryggslutet så hur motiverad blir man då till att amma...inte mycket.

Jag har så ont så jag nästan överväger att köra inskrutta på flaskan bara för att slippa sitta ner utan då kan Mnage ta henne på kvällarna..

Det känns förjävligt att ha det så här men jag kan inte göra något åt de.

Men jag har ju fått 3 underbara barn på bekostnad av min kropp och det är det klart värt och jag skulle göra om det om jag kunde gå tillbaka i tiden.

Förhoppningsvis så ska det bli bättre och bara jag slutar amma sen så kan jag börja träna på ett annat sätt än vad jag kan nu när jag är ensam hemma med alla 3.

Så det ska nog bli ordning på tanten igen bara det får gå lite mer tid.


Annars idag så har vi haft Linda med barn på besök så ungarna fick leka av sig lite eller ja mycket med tanke på hur vår övervåning såg ut efteråt :)

Men dom var nöjda så det var ju bra.

Kerstin har mest varit vrång sen 5 imorse så jag har mest fått bära omkring på henne, som bäddat för mer värk även om hon inte är tung.

Jag vet inte om hon håller på att bli sjuk eller om hon är i nån period som gör henne lite extra sur. Värmen ställer ju till massor oxå med alla ungarna, de sover och äter dåligt och det är ett evigt tjatande om att de ska dricka.

Men nu ska det ju bli regn så då blir de förhoppningsvis lite trevligare att handskas med...


Imorgon firar vi 5årig bröllopsdag detta görs genom att jag och barnen är själva hemma och äter tårta och Mange åker på möte med sitt *piiiip* jaktlag..

Men som Robert Gustafsson säger när han härmar Tony Rickardsson:

" Ja e int bitter..."


Men jag återkommer mer om det imorgon..

Tjipp på er

Av Anna Englund - 30 juni 2011 00:15

Kerstin är snart 2 månader och jag hinner inte med men jag behöver iaf inte oroa mig för om hon går upp i vikt :)

 

Av Anna Englund - 28 juni 2011 22:31

Jag drömmer sjukt mycket sen jag fick Kerstin och det är mest mardrömmar, vet inte om det är rädslor i mitt undermedvetna eller vad det är.


Häromnatten drömde jag att Olivia tog sig ut genom grinden och ut på vägen och där kom det en stor timmerbil rakt mot henne. Och jag sprang och sprang men avståndet blev bara längre och längre.. Som tur var så vaknade jag innan timmerbilen kom fram men jävlar vilken puls jag hade.


En annan återkommande dröm är att jag blir gravid igen av misstag och upptäcker det försent och när jag kommer på ultraljudet så visar det sig vara 3 stycken... GAAAHHH!!!

Gissa blodtrycket när jag vaknar ur den??


Men mest är det drömmar om att det ska hända mina barn något och det är verkligen obehagligt att vakna upp ur dom. Det tar som sagt lite tid att komma ur drömkomat och tillbaka till verkligheten.. Så det är många nätter som jag har varit på väg in och kolla så att alla andas fast jag vet nånstans i bakhuvudet att det inte är nåt utan bara en dröm.


Har ni haft det så efter att ni fått barn??


Och från drömmar till värme och bad bara för att ha nåt positivt i inlägget.

Idag badade ungarna i poolen ute i nästan 4 timmar och jag fattar inte hur de kan göra det för det är bara kallvatten som inte hade börjat värma upp sig av solen än. Dom är som små isbitar och ändå hoppar de i så glatt..

Fan jag skulle dö bara av doppa stortån..

Blir man så när man blir vuxen??


Imorgon lutar det åt att vi åker till landbadet i Alunda och badar med Helena och grabbarna på eftermiddan..

Jag behöver som lite hjälp om jag ska åka till stora bad med de 2 äldre förmågorna. Det är inte så lätt att hinna med dom samtidigt som jag har Kerstin med mig som jag måste amma. Men Helena är så go så hon hjälper till..

Vad skulle man göra utan riktiga vänner??


Nej nu ska jag nog hämta mig en chokladkaka i köket och moffla i mig den innan det är dags för sängen..

God natt och se upp i solen så ni inte bränner er.

Av Anna Englund - 24 juni 2011 00:26

Det står överallt och alla pratar om hur glömska man blir när man är gravid eller ammar pga hormonerna..

Jag som då har varit gravid eller ammat i princip hela tiden i 2 års tid befinner mig numera i nån sorts hormonkoma.

Jag glömmer precis allt och det går på 2 sek att göra det oxå.

Jag måste skriva upp allt för att komma ihåg det, om jag kom ihåg var jag lägger lapparna vill säga...

Det är liite jobbigt när Elsa som är 5 påminner mig om en massa när vi ska åka nånstans men samtidigt är det väl tur att åtminstone hon har huvudet med sig.

Jaja det går ju över till slut...


Just nu är jag lite sur på min andra hälft här hemma som har tillbringat kvällen sovandes på soffan...(som vanligt iofs)

Och smågodis är inget bra sällskap i längden för nu mår jag mest illa och har halsbränna.. Så nu får det nog bli en snabbdusch och sen krypa till kojs.


GLAD MIDSOMMAR!!

Av Anna Englund - 22 juni 2011 21:48

Det här med napp hos barn är väldigt diskuterat, Olivia har aldrig använt napp medans Elsa hade napp tills han var 3,5 år. Nu har Kerstin börjat med napp för att mina tuttar ska få vila lite mellan ätningarna och för att hennes snuttbehov är otroligt stort.

Detta har lett till att Olivia nu har börjat med napp bara för att lillasyster har det och ja pest eller kolera liksom.

Antingen så får hon väl börja använda napp och va nöjd eller så ska jag vägra henne det och hon kommer låta som en mistlur och stjäla Kerstins nappar så fort hon får chansen. I min kaotiska vardag med 3 barn så blev ju valet enkelt så idag införskaffades egna nappar till Olivia och ja man kan ju säga att hon blev nöjd.

Såpass nöjd att vällingen ratades nu på kvällen till förmån av napparna och det kan väl vara positivt istället.


Och ja så mycket mer kan jag inte skriva nu för karln ifrågasätter om jag måste sitta här...för jag hinner ju verkligen det på dagarna när barnen är vakna...

Av Anna Englund - 21 juni 2011 20:48

Det här med passa tider och planerade besök och möten är inte riktigt min starka sida. Man kan säga att jag är tidsoptimist på hög nivå.. Dessvärre så har jag inte blivit bättre på det efter barnen utan snarare sämre för varje barn.. Jag är nästan alltid minst 5 min sen till möten och annat hur tidigt jag än börjar göra barnen klara. Så idag gjorde jag ett jätteryck då jag skulle möta mamma vid bvc för hon skulle passa Elsa och Kerstin medans jag var inne med Olivia för hennes 18 månaders kontroll. Och jajamensan vi var där 10 min före så tidsplaneringen gick ihop sig för en gångs skull..

Gissa då hur arg jag blev när det visar sig att de har skrivit fel tid på lappen till mig så vi skulle inte vara där 11 som jag trodde utan kl 13..

Va faan!!

Så det var ju bara att glatt leta reda på mor och barn och hoppas på att hon kunde stanna med mig i 2 timmar till.. Och snälla hon gjorde ju det så vi käkade lunch på pizzerian och sen kikade vi på lite möbler medans vi väntade.

Men kontrollen gick bra även om jag tycker att det är otroligt dumma frågor dom ställer, jag menar tjatar ni kroppsdelar med era barn för att de ska veta var magen är och foten osv när de är 18 mån??

Jag gör det inte för det känns som att det lär de sig efterhand.

Jaja det finns säkert nån tanke bakom det hela men då kan dom ju förklara den för mig. Annars så hade hon vuxit nästan 12 kg och 82 lång... min stora tjej:)

Och som avslutning på bvc så blidde det en elak spruta i låret som Olivia gick och sa ajaj om i säkert 1 timme efter men jag skulle gissa att hon var mest förbannad på plåstret som hon inte fick bort:)



Nej nu ska jag spurta ut till hönorna och stänga för natten ocyh kolla mina ruvhönor så allt ser bra ut sen är det tv som gäller en stund.

Av Anna Englund - 20 juni 2011 23:16

Jag har precis varit ute och nattat hönorna och då passade jag på att lysa äggen som 2 av mina sussexhönor ruvar på.. Lite nyfiken är jag ju på om det är nåt i dessa ägg som dom gömmer så fint under sig.

Och jag hade minst 1 levande embryo i dom nu så överlever den så blir de åtminstone 1 kyckling..

Det såg skithäftigt ut när man tittade..

Typ så här:


Det ska bli så häftigt att se vilken färgsättning de får som vuxna sen..

Men återkommer om hur det går med mina pullor.

Av Anna Englund - 20 juni 2011 13:09

Just nu är det stiltje på skrivar/berättar fronten så istället för att sitta här och skriva en massa strunt så uppdaterar jag med bilder då och då och har jag nåt spännande att komma med så skriver jag om det då.

Ha de gött

Ovido - Quiz & Flashcards