Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2011

Av Anna Englund - 31 maj 2011 20:11

Det är inte Elsas dag idag helt enkelt eller iallafall inte hennes eftermiddag.

Först blev Olivia putt på henne och högg henne i ryggen så hon har bitmärke. Sen var hon ut till hönorna och hade en mindre konflikt med tuppen så det slutade med smärre skador men lite omplåstring med Hello kitty plåster så var det bra.

Och nu avslutade hon kvällen genom att fastna med benet på nåt skumt vis i sängen så jag var tvungen och mecka loss henne.

Så slutsatsen av de hela är att hon har haft bättre dagar:))

Av Anna Englund - 31 maj 2011 13:12

Ja alltså det är varmt ute inte att jag tycker jag är hot för det är man inte med ringar under ögonen, surmjölksdoftsparfym, div konstiga tillbehör i håret och underliga veck som uppstått på nya ställen på kroppen...

Jorå men annars så flyter det på i livet som 3 barns mamma, jag planerar varje dag och varje dag spricker planeringen och det uppstår ett mindre kaos men jag antar att det har sin charm det med.


Dagens Elsa kan jag inte svara på än MEN hundarna var väldigt fascinerade av något under soffan imorse och med tidspressen som är på mornarna här så hann (orkade) jag inte titta. Men jag ska alldeles strax göra det för jag måste dammsuga upp några hundvalpar som flyger omkring här hemma så när det är gjort så kan jag tala om vad hon har ställt till med idag.


På återseende...

Av Anna Englund - 30 maj 2011 22:48

När jag klev upp imorse så hade det uppstått ett mindre mysterium här hemma, över en halv flaska barnolja hade bara försvunnit. Och det var verkligen bara oljan för flaskan stod på samma ställe men tom.

Så det var bara att aktivera dom små stackars fungerande doftceller som finns kvar efter år av skitblöjor och börja sniffa sig fram. Som tur är har barnoljan en väldigt speciell doft som man känner på avstånd.

Så jag fick glatt ställa mig på alla fyra i badrummet och börja sniffa och nog hittade jag oljan alltid... I en av Olivias blöjor som var gömd bakom toaletten...hmm undrars just vem det kan va som gjort detta??? Jag har mina aningar för hon vill absolut inte prata om detta fenomen...ha ha ha ibland orkar jag inte ens bli arg när hon håller på...

Nej nu ska jag dra en sväng genom duschen så jag blir ren och doftar gott istället för å lukta unken hund efter att ha kliat på vår feta laika..

Av Anna Englund - 30 maj 2011 10:31

Megagrattis till Kerstin och Båtsmans kennel efter helgens framgångar i ringen!

Lördagen bjöd på BIR och BIM placeringar och cert på 3 av 4 hundar. Och söndagen bjöd på Bim och fina höga placeringar dock inte lika många cert.

Och så himla kul för Kerstin med lyriska lovord från domaren i lördags för hennes otroligt fina hundar. Ham kunde inte hitta ett enda fel på dom och var nästan i extas över deras pälsar. Han tyckte att vi måste ju ha lagt ner massor med tid och arbete för att få dom så fina, då skulle han bara veta att Waldo badades på natten till till utställningen..ha ha.. Hästschampoo för skimmlar is tha shit liksom:))


Nej så det var en kul helg och jag är supernöjd med resultatet även om Waldo inte fick nåt cert men han har efter fällning av vinterpäls iklätt sig badbrallor så jag hade inte räknat med några toppresultat.

Annars så har helgen flytit på Elsa hittar på sattyg i princip varje dag och nu är Olivia på G och börja så hon gör sina tappra försök att ställa till det.

Så om ett år eller så kommer jag antagligen vara tunnhårig och gråhårig:)


Nej nu ska jag passa på att dricka enkopp kaffe i lugn och ro för Kerstin sitter och sover i bilstolen just nu.

Av Anna Englund - 29 maj 2011 13:48

Kommer en uppdatering om helgens Grand slam för Båtsmans hundarna:)

Av Anna Englund - 23 maj 2011 10:57

Ja Elsa har bjudit på lite av varje i helgen, dock är det mesta mindre bra.

Hon startade helgen med att klippa sig själv så nu har hon väldigt kort lugg på ett ställe och dessutom har den spridit sig till halva sidan av huvudet med.

Även Loke fick sig en ny frisyr så nu har han korthåriga fläckar på ryggen och svanstippen ser ut som en skorpiongadd. Vilken tur att hon lät bli Waldo som ska ställas ut i Österby på lördag annars hade det varit jobbigt att förklara det för domaren...

Igår gjorde hon sin premiärvurpa med cykeln och fick handtaget mitt emellan armhålan och bröstet så nu ståtar hon med ett skrubbsår/brännsår på ca 3x1 cm.

Hon lyckades även med att landa på ringklockan så hon ett rätt så fint blåmärke på den andra armen, hon måste ha lindat in sig i cykeln på nåt vis. Men det är ju Elsa så jag blir inte förvånad ha ha..


Annars så har helgen varit rätt lugn vi har mest pysslat hemma eller Mange och ungarna har gjort det, jag har burit runt på Kerstin som är tokmammig för tillfället. Men magen har varit bättre, det verkar som om hon äter för mycket och eftersom hon inte spyr som de andra två har gjort så får hon ont av att det blir överfullt. Så jag får fundera lite mer på detta.

Nej nu ska jag ta en kopp kaffe sen blir de en prommis med barnvagnen och the giant hairball.

See Ya!

Av Anna Englund - 21 maj 2011 19:45

Jag börjar misstänka att Kerstin har lätt kolik detta efter ett par dagar med mycket gråt och svårtröstat..

Detta är en helt ny upplevelse för mig för de andra hade knappt ont i magen.

Så om någon har bra tips på vad man kan göra så dela gärna med er..

Av Anna Englund - 19 maj 2011 17:53

Det känns som att det enda jag gör nuförtiden är att tjata på mina barn, gör inte si och gör inte så.. Speciellt Elsa tycker jag att jag mest bara tjatar eller är arg på. Men hon gör så kollosalt mycket sattyg så jag blir alldeles trött.

Igår lyssnade hon inte på hela dan och blev bara arg och skrek och kastade saker när jag försökte prata med henne. Och det är tur att man har spärren att inte slå sina barn eller aga dom på annat sätt annars så hade Elsa fått fjärrkontrollen i huvudet igår för så less var jag till slut...Illa...

Idag har hon BARA varit i min sminkväska innan jag klev upp imorse så nu har jag nästan inget smink kvar inte som är helt iaf.. Det svider lite då jag hade en överfull necessär för ca 6mån sen..

Och det är inte så billigt direkt att fylla på den heller eller roligt heller för den delen. Olivia hon mest bara hakar på sin syster och assisterar i allt och säga åt henne är som att hälla vatten på en gås det bara rinner av.. Så det är lite tröttsamt just.

Nej nun är maten klar så jag återkommer med mer ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards