Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Jag vill osså rida....

Av Anna Englund - 11 januari 2009 21:18

Läste en kompis blogg nyss, hon hade varit och ridit islandshäst..Ååhh jag blir så himla avis..Jag har inte suttit på en islänning på 3 1/2 år. Jag har bara ridit syrrans häst ett par gånger och det är inte samma sak. Jag måste sätta upp lappar här hemma och efterlysa nån islänning som jag kan bli medryttare på.. Det är så mysigt att rida dom och så är de lagom höga,  är dom för höga får jag ju bara höjdskräck..


Annars idag har vi bara tagit de lugnt, tom Loke har haft semester idag och det behövde han. Det har varit ganska mycket ett par dagar och eftersom han växer så fort som han gör så har han växtvärk och då blir han stel och halt. Han är ju inte så gammal bara ca 5 månader och redan lika stor som en vuxen gråhund, ja nästan större..

Jag var och stycka lite älg igår hos pappa så nu är det lite mer i frysen igen, inte fel de inte..:-) Synd bara att man ledsnar till slut på viltkött, det är ju nästan lyx att äta nötkött eller vanliga simpla fläskkotletter...Och inte bara älg och rådjur och vildsvin, nog för att matkontot blir billigt men ändå...

Jaja det är bara att gilla läget, är man gift med en jägare så är man...

Idag bjuder jag på en vacker bild på en islandshäst på tävling...VILL HA....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards