Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Stoppa importen av gatuhundar=slipp sjukdomar!

Av Anna Englund - 14 januari 2009 21:24


Tittade på uppdrag granskning som handlade om importen av spanska gatuhundar och jag kan bara säga en sak...VEDERVÄRDIGT!!!

Varför ska man importera dessa stackars skadade,sjuka hundar? I många fall flyttas dom ju bara för att dö i ett annat land. Och de som "räddar" dom gör det ju bara för att tjäna pengar, dom bryr sig inte om vi i Sverige får hit smittsamma sjukdomar..

Dom försöker ju inte ens få ett stopp på förökningen genom att förebygga utan nej då dom låter dom föröka sig utan gränser..För som sagt ju fler hundar desto mer pengar!!

Aaahh jag blir så arg när jag ser sånt här:-(

Alla dessa stackars hundar som sitter i olika jourhem här i Sverige då? Som har blivit illa behandlade eller dom där familjen helt plötsligt en dag bara inte vill ha dom och dumpar dom?

Eller alla dessa som polisen beslagtar som är vanvårdade? Har inte dom någon rätt att få nya hem? Jag skulle ju hellre ta en sådan hund som jag vet är ordentligt genomgången av veterinär och som jag dessutom vet att den inte kommer från något land där de har en massa sjukdomar.

Visst jag tycker också synd om dessa hundar och mitt hjärta blöder när jag ser dessa program men för att få ett stopp på detta så måste vi sluta köpa dessa hundar så att det inte går att tjäna pengar på dom..

Så MIN åsikt är att importen av dessa hundar ska stoppas för att det ska bli hejd på dessa sjukdomar innan det är för sent..

Jag vill inte vakna en dag och behöva oroa mig för att jag eller mina nära och kära ska riskera att bli smittade av Rabies eller Leichmanios eller någon annan sjukdom som jag kan förlora dom i eller att de får skador för resten av livet..


Vad tycker ni därute som läser detta??


 
 
helena

helena

14 januari 2009 22:32

Håller med fullständigt! Det finns så många seriösa omplacerare i Sverige, hjälp dom hundarna ist. Och försök få alla andra länder att ändra syn på hundar & katter, så dom får det bättre DÄR ist!

http://www.faramira.dinstudio.se

 
Ingen bild

helena

14 januari 2009 22:33

PS. Ringer imorn fm ist! DS

 
mumari

mumari

15 januari 2009 06:23

Jag såg ju inte programmet, men självklart ska man inte ta in sjuka hundar till sverige och det ska absolut inte vara ett sätt att tjäna pengar.... jag kanske inte kan hålla med fullt ut eftersom min Gizmo kommer från Irland där hon varit just gatuhund. Det beror antagligen på hur hundförmedligen jobbar, hur det går till med veterinärundersökningar och liknande. Hon kom till sverige dokumenterat frisk och kastrerad och har även fått veterinärundersökningar i sverige innan hon kom till mig.
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte henne, hon är den mest lojala och underbaraste hund man kan tänka sig, och som balsam för Dumper ;)

Men som sagt så såg jag inte programmet och jag antar att det är många faktorer som spelar in.

Kram

http://mumari.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards