Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Hela familjen meckar säng = KATASTROF

Av Anna Englund - 20 januari 2009 20:50

Det såg ut som ett katastrofläger i Elsas rum när vi höll på och skulle vända på sängen och inte blev de bättre av att barnet och hunden skulle assistera i arbetet. Och som alltid när man ska skruva ihop något så hittar man inte på dom nödvändiga skruvarna:-(

Så det blev vild genomsökning av lägenhet och förråd och tro på fan dom är spårlöst försvunna...Så det fick bli improviserad ihopsättning ala Mange...Men jag kan sätta pengar på att burken med skruvarna kommer att dyka upp sen när man minst anar det.

 Nu ligger Elsa och sover i den åtminstone så imorgon ska de bli storröjningen i hennes rum.


Annat som hänt idag då...Loke har satsat hårt på att döda sin BIA-bädd igen och nu var det nära att han lyckades, det såg ut som om det hade briserat en skumgummi bomb i vårt sovrum..Hmmm...Så redig som jag kan va ibland så tejpade jag ihop den med Manges (han vet inte om det) tejp som man har till och tejpa fötter med och sen stoppade jag ner den i ett påslakan och gjorde nån föga elegant vira-runt-femtielva-varv variant. Och peppar peppar än så länge har inte gjort nåt mordförsök på den. Jag har även hunnit jaga honom med sopkvasten en sväng idag då han ställde sig och kissade nästan på min fot i ren trots.. Han hade ett sånt där typiskt " titta jag kissar och vad ska du göra åt de"  utseende..Och lösningen var: sopkvasten som jag så lägligt höll i precis när detta utspelade sig. Och hur mycket hjälpte de? Jo inte ett dugg!!

Han är så himla självsäker med ett ego som universum så ingenting biter på honom...Jag kommer få ett smärre psykbryt på denna hund innan han har blivit stor...Det är ungefär som att ha barn så jag håller mig nog bara till ett barn det verkar räcka bra..

Dagens bild är på en lapp som jag skulle behöva ha själv..

 
 
Johanna

Johanna

22 januari 2009 19:22

Det är Eftersökskurs 9-10 april och även prova på vildsvinsatrapp i Gävle =) Kolla på www.svshk.org

http://leia1313.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards