Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

En helt underbar vanlig dag här hemma...

Av Anna Englund - 26 mars 2009 19:34

Jag började min dag med att vakna av konstiga ljud från badrummet. Aahh Elsa har smugit upp före mig...Jag kommer in i badrummet och konstaterar att bindor fäster otroligt bra i klinckersgolv..*suck* och vad skådar min syn...jo ett tampongspår hela vägen ut i vardagsrummet..Härligt man kan ju inte annat än sucka och börja städa. Hittade en tom söndertuggad ask som hade innehållit 10st öronproppar vilka nu är spårlöst försvunna...Antagligen ner i Lokes mage...Kanske inte så hälsosamt men jag antar att de kommer ut bakvägen... Därefter var det lugnt ett tag tills vi kom till frissan för jag skulle färga ögonfransarna och då var det dags igen då drog Elsa igång ett raseriutbrott som varade typ en kvart för att hon inte fick sitta kvar i vagnen. Sen var de bra igen...ett tag...tills vi kom hem och hon måste kliva ur vagnen igen...Så har det varit till och från hela dagen. Jag blir knäpp i huvudet snart...Just nu lockar det något så makalöst att bara gå ut i skogen och sätta mig på en sten och bara sitta där och lyssna på ja tystnaden...Gud vad skönt det skulle vara....

bild från google

 
 
Helena

Helena

26 mars 2009 20:52

Vi får ta en varsin stubbe (varmare än sten) & lite kaffekask & sitta & lyssna på fåglarna, så fort det är snöfritt =)

http://www.faramira.dinstudio.se

 
Ingen bild

Dreverjägarn

26 mars 2009 22:03

Det blir bättre,jag har fyra st,alla söner tro inte att tre tonårsgrabbar är direkt avslapnande att ha hemma.Men nu när alla utom en flyttat #enjoy the silence".Varför tror du jakten betyder så mycket:-))
Just det tyst och lugnt......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards