Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Helgen som varit

Av Anna Englund - 28 april 2009 00:34

Ja vad säger man..Mitt nattliga inlägg i lördags säger ju en hel del. Dricka aldrig vin och cider och tro att du är kapabel till att skriva på datorn:D Jag var uppenbarligen inte det...

I fredags var vi ute hela eftermiddan och tittade när hyresvärden grävde upp sista gräsmattan..Elsa hon var i sandlådan i lekparken på andra sidan vägen och gjorde sandkakor till granntanterna. Helt underbart väder verkligen, soligt och varmt.

När vi satt där kom det en fasanhöna och knallade på grannens tomt på väg mot baksidan så vi var ju bara tvungna att kika hur Loke skulle reagera på den men han tittade mest bara. Däremot så upptäckte jag att jag har en något överambitiös katt för han trodde verkligen att han skulle kunna fånga fasanhönan(större än han själv) men det sa sig själv det gick inte! Så han fick lomma iväg med en tom mage..

På kvällen cyklade vi över till farsgubben och då var det dags för mig att vara lite övermodig så jag kopplade Loke i springern på cykeln och iväg det bar. Gick jättebra tills vi kom vid en farbror som körde motorsåg... Loke gjorde en U.sväng in bakom cykeln vilket resulterade i att repet på springern fastnade under skärmen, springern släppte och jag höll på och slå ihjäl mig, och mitt i allt detta kommer bussen..*aahh* Men Loke var duktig, han kom när jag ropade på honom och det var bara att sätta fast honom och fortsätta cykla igen...Visserligen med nerverna utanpå och en viss längtan efter en full skyddsmundering..

När vi bara hade ca 2 hus kvar till pappa så passerar vi några vi känner och de var ute och rev sin altan och där var även min pappa, och snälla som dom är så ropar dom ju självklart på Loke. Och så var det dags igen fast den här gången sidleds:( Då började jag tappa hoppet om att det någonsin kommer fungera att cykla med honom, kanske om jag tar bilen ut till nån öde skogsväg med minimal risk att stöta på någon överhuvudtaget och cyklar där med honom. Vad tror ni?

I lördags var Linda med familj hos oss och åt middag och det var trevligt bortsett från att Elsa hittade min nya flaska hudlotion från oriflame så det slutade med ca 3 dl lotion på hela sovrumsgolvet och på sängkläderna..Varför blir jag inte förvånad längre? Jag orkar inte ens bli arg på henne längre när hon gör så. Så det blev in med ungarna i duschen och något halvhjärtat försök att städa bort krämen från golvet (inte det lättaste kan jag tillägga). Men bortsett från det så var det en kanonkul kväll:D

Isöndags tog vi det lugnt på dan sen åkte vi till svärföräldrarna på landet i Alunda och Mange! tvättade och städade min bil...Så nu är den nästan ren, det var rätt mycket fusk i baksätet med städningen men tanken var ju snäll. Mitt lager med tomflaskor är åtminstone borta. Sen åkte vi hem och tog det lugnt och gick och lade oss vid tio och det var så skönt för då var jag så bakistrött så jag hade kunnat somna stående.

Idag har jag mest tagit det lugnt, vi har budat lite på huset så vi får hur det går imorgon.

Update kommer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards