Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Mascara på Elsas vis...

Av Anna Englund - 18 maj 2009 15:25

Lägger ut en bild på en butter Elsa som har roat sig med min mascara, som hon mycket väl vet att hon inte får ha... Men som vanligt med henne det man inte får göra är ju självklart det man gör:D

 


 Annars så tar jag det mest lugnt idag, känner av lördagen fortfarande i höfterna..:(  Och dessutom så är det så jävla tråkigt väder, regn och blåst och inte så vansinnigt varmt direkt.

Det märks på Loke och Sune att det är tråkigt väder för båda ligger och sover och vad det gäller Loke så är ju de ett otroligt ovanligt fenomen.. Annars så brukar han mest bråka, låta illa, tugga mig i fötterna och bara vara överjävlig. Ikväll är det dags för Loke att få sig en dusch inför helgens utställning, men jag måste samla kraft för det först. Hade jag fått dricka sprit så hade det varit läge för en styrketår eller två före oxå.. Så som ni kanske förstår så är det inte det lättaste att få in honom i duschen och få honom att stanna där. Och inte håller han världens bästa humör därinne heller, han blir tokgrinig och nästan försöker bitas när man tvättar magen på honom:) Äkta karl de där, är sjukt rädd om juvelerna..*asg*

 Sen när duschen väl är avklarad så kommer ju nästa fas i det hela och det är ju att få honom torr*suck* Det gillar han inte heller, men jag är envisare så när hunden väl är hyffsat torr så brukar jag se ut som en dränkt katt full med hårtussar...Och badrummet kan väl liknas med ett världskrig..

Jag skriver och talar om hur det gick imorgon..Nu ska jag stappla mig ner för trappan till källaren och ta upp köttfärs för vi ska äta chili con carne ikväll...mumma....
























 
 
Åsa-T

Åsa-T

19 maj 2009 10:45

Ha, ha, hon är så gullig din dotter! Du borde skriva en bok med alla hyss hon hittar på, det skulle bli en storsäljare!

http://flaxen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards