Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Trött hund...med ont i örat(äckelvarning)

Av Anna Englund - 23 maj 2009 22:38

Jag verkligen hatar dessa äckliga, vedervärdiga små kryp till fästingar. Dom fyller ju inte ens nån funktion i naturen annat än att sprida smittor av diverse slag.. Loke hade en fästing på örat idag på utställning som han hade kliat sönder så han var alldeles blodig. När jag kom hem och skulle ta bort den så gallskrek han för det gjorde så ont. När jag tittade efter hur det såg ut så såg jag att han har som en krater efter fästinge och är alldeles svullen och hårlös runt bettet. Så nu är det bara att tvätta och hålla koll som gäller så det inte blir nåt skit av bettet..Jävla pissdjur!!!

Annars så är Loke jättetrött nu, tar på krafterna och vara på utställning. Det var så illa så han ville inte ens följa med Mange ut i skogen och jaga, eller ja Mange skulle jaga och Loke ligga i bilen.. Jaktlyckan för Mange var inte den bästa idag, han kom hem med en riktig storslam...4 klövar åt mig som jag kan använda till spår:D Så går det när man ska skjuta rådjuren i röven, blir bara kattskit av dom....Ha ha ha....


Bättre jaktlycka nästa gång gubben:P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards