Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Fågelmatning med Elsa=många mil i bilen...

Av Anna Englund - 13 juli 2009 20:05

Idag tänkte vi att vi skulle åka hela familjen nånstans för att mata fåglar eftersom Elsa tycker det är roligt.. Ja så jag började dan med att ringa mamma för att fråga henne om hon visste nåt ställe där man kunde mata fåglar..Och nja hon visste inte nåt direkt, så det blev till att sparka igång den där stackars kraken däruppe.. Aja sagt och gjort vi packade in oss i bilen och tänkte att vi åker till Lövstabruk för där är det alltid fåglar i dammen...Eh nej det var helt tomt..Så då åkte vi vidare till Forsmark och den dammen för där finns det ALLTID fåglar...bara inte idag..

Så då vände vi bilen hemåt via Österbybruk och tro på f-n där fanns det faktiskt några fåglar som hon kunde mata..Så efter nästran 10 mil i bilen hittade vi dom knappt 2 mil hemifrån, tänk om vi hade tänkt tvärtom vad mycket restid vi hade sparat:D

Så vi passade på när vi var i Österby så det blev lunch på grillen, inte det nyttigaste men så smarrigt...

Efter det tog vi en sväng runt mamma och fikade lite och Elsa fick leka lite..(bara några mils omväg där med)

Sen åkte vi hem och jag intog ryggläge på soffan och Elsa lade sig i sin säng och tittade film och Mange tog med sig Loke och åkte ut i skogen och tittade till sitt nya skötebarn...Vildsvinskojan...Ah suck dessa jägare..*asg*


Och nu är det kanske dags att äta lite men oliven har kört fullt race imagen så ena sekunden är jag hungrig och i nästa har jag mest halsbränna och då är man inte så jättanshungrig direkt..Men jag måste äta annars så kommer jag inte kunna sova inatt och så måste jag ju föda den inneboende oxå..

Men det är himla mysigt nu när man ligger på soffan och den knölar och bökar och boxar på därinne, det är något jag verkligen har saknat sen jag väntade Elsa..

Nej mat var det ja och titta klart på Bones, sen är de dags för Criminal minds...

Hörs imorgon

XOXO

 
 
Åsa-T

Åsa-T

13 juli 2009 22:46

Novalucol räddade livet på mig när halsbrännan var som värst...

http://www.flaxen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards