Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Svampplockning efter en dålig natt...

Av Anna Englund - 29 juli 2009 14:59

Inatt var en av de värsta nätterna en så länge, jag tror jag somnade vid fem och då var det nog av utmattning. Hur jag än låg så gjorde det tokont i fogarna och det var varmt och jag blev jätteirriterad på Mange som snarkade och katten skulle vara i ansiktet och purra och trampa och ja jag kan rabbla hur mycket som helst som var fel helt enkelt:( Så jag kan ärligt säga att vid fyra inatt så ville jag definitivt INTE vara gravid och jag riktigt längtade tillbaka till innan jag blev det...


Vid halv tolv idag kom mamma och hämtade mig och Elsa för vi tänkte åka upp och plocka svamp vid en skogsväg just för att jag skulle kunna gå och för att Mange hade sett massor med svamp där...Efter att ha gått ca 1 timme hade vi lyckats skrapa ihop ca 1 dl kantareller, däremot så kunde vi ju titta på alla kratrar efter vildsvinen där det förmodligen har funnits svamp...Gaaah jävla djur!!! Jag är så vansinnigt less på dessa grisar som bökar upp hela skogen och förstör..Det finns ingen svamp, det går inte att lägga spår och man måste alltid se upp när man är ute och åker för helt plötsligt så står det en hel skock på vägen och dom flyttar ju inte direkt på sig i första taget...Men det är bara att gilla läget dom är ju här för att stanna..

Neuj nu ska jag inte ryggläge på soffan ett tag med Elsa och vila ryggen innan det är dags att börja med maten..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards