Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Jävla bilförare utan vett i huvudet!!!!

Av Anna Englund - 3 augusti 2009 13:32

Jag blir så förbannad på dessa bilförare som verkligen inte har ett uns till vett där uppe.. Nu säger inte jag att jag är världens bästa bilförare men jag har åtminstone lite förnuft!

Igår var hela familjen ute och gick, Mange med Loke och jag med Elsa i barnvagnen. Vi gick ute på stora vägen mellan infarterna till Tobo då det är en bra vända och gå med hunden. Och visst det är 90 väg och kanske inte den mest lämpliga att gå på men då det är en lång raksträcka bara hela den vägen så går det bra för man syns ju på jättelångt håll. Ja som sagt vi gick där och strosa det var varmt i luften och vindstilla och inte så mycket trafik. Jag gick efter Mange med barnvagnen precis på de vita kantlinjerna så jag var långt ut mot kanten då jag hör att de kommer en bil bakifrån men det var ju lugnt eftersom det är på de andra körfältet...trodde ju jag men icke då. Ett tu tre så svischar det till precis bredvid axeln och så kommer det en XC90 i typ 130km på omkörning! precis där vi gick....JÄVLA IDIOT!!!!!!!!!

Raksträckan är typ 2km lång, han mötte inte en bil på hela sträckan så varför? måste han köra om just vid oss??

Det var så nära att hade jag bara gått nån dm mer ut på vägen så hade jag fått en backspegel i ryggen...

Så gissa om jag var något förbannad resten av promenade och gick och tittade bakåt så fort jag hörde en bil..

Ska man inte ens kunna få vara ute och gå utan att man ska behöva frukta för sitt liv utifall det skulle dyka upp nån karl (uppenbarligen med liten snopp) i en stor jävla bil utan en susning om vanligt jävla trafikvett???


Nej det är tur att vi flyttar till landet snart så man kan promenera i skogen så långt bort från alla bilar som det är möjligt..


 
 
Ingen bild

helena

4 augusti 2009 10:29

Ja det var säkert nån "svenne banan" i bilen, eller nåt...fattar inte hur en sån låt kan bli populär, när man inte får säga blatte, neger eller svarting....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards