Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Skaffa barn = finanskris??

Av Anna Englund - 26 oktober 2009 13:03

Ska det vara så eller? Om man skaffar barn så hamnar man ju nästan i en finanskris, och då tjatar dom om att det föds för lite barn i Sverige...Konstigt!! Man har ju knappt råd att göra det för att man får så j-a dålig fp..Jag för min del får bara halva min lön i princip när jag börjar med min fp och det är ju inte så att det blir billigare att leva med ett barn till.. Och det andra barnet måste ju få gå på dagis iaf men ibland funderar jag nästan på om hon ska få gå hem bara för att spara pengar...Och det är jävligt illa!!


Varför skulle man inte kunna få ha sin vanliga lön i fp? Då skulle det inte vara några problem med det ekonomiska och skaffa barn men det finns ju tydligen "inga" pengar till sånt eller..

Börja granska dom som går hemma med sjuklön som det egentligen inte är några större fel på annat än att dom är arbetsskygga och det är såvitt jag vet ingen sjukdom..

Och nu hackar inte jag på alla som är sjukskrivna, jag är själv det just nu men det är inte för att jag vill utan för att jag verkligen inte kan jobba och det finns inga andra jobb som jag bli omplacerad till på min arbetsplats. Och för min del så är det ju bara tillfälligt eftersom bebisen kommer ju sen och då blir det ju bättre så då kan jag arbeta igen. Och jag vill verkligen det för så kul är det inte att gå hemma hela dagarna och inte kunna göra nåt.


Nej fram för hårdare granskning av vissa och mer pengar åt föräldralediga...annars lär det ju minska ännu mer med barnafödandet..


Nej nog om det nu har jag gnällt tillräckligt om fk.


Jag måste ju få skryta lite om vår otroligt duktiga hund igen fast nu har det inget med jakt att göraCool

Han är jätteduktig nu när han är lös på tomten, han rymmer inte längre och man behöver inte stå ute och passa honom längre och han går in när man säger åt honom..*wohoo*

Det är så himla skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut hundarna utan att behöva gå ut själv varenda gång. Det är ju inte så trevligt väder jämt så man vill stå ute och titta på hundarna när dom fnattar runt och bara idiotspringer och ska tugga på varann.

Så banne mig om det inte är så att vår fjant börjar bli vuxen...*asg*


Nej nu ska jag upp till krigszonen så det händer nåt...

Tjipp

 
 
Å-T

Å-T

26 oktober 2009 18:07

Åh jag håller med! Nu när jag är föräldraledig får jag ut ca 10.000 kr MINDRE i månaden än när jag jobbar. Det är helt vansinnigt, det är ju inte så att jag har 10.000kr över när nästa lön kommer när jag jobbar... Man vill ju vara hemma med sin bebis men tvingas börja jobba alldeles för tidigt, jag vill gärna vara med när hon tar sitt första steg och säger sitt första ord men det går inte för jag har inte råd. Det är hemskt.

http://www.flaxen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards