Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Ha gissa vem som blev sjuk??

Av Anna Englund - 1 november 2009 23:09

inte var det karln eller Elsa iaf utan jag!! Va fan jag är ju aldrig sjuk...eller jo det händer väl men jag har inte tid med det nu. Jag mådde prima igår när vi var hemma hos pappa och stycka och jag mådde bra på kvällen med även om jag var "lite" upprörd på karln..Så jag var uppe i Elsas rum och stuvade runt i hennes garderob, sorterade ur för små kläder och sånt hon inte använder. Och lade in alla kläder som jag hämtade hos syster förra veckan + all tvätt så nu är det fullt i garderoben..Men det är skönt när det är gjortGlad

Men iaf inatt vaknade jag vid halv fyra och det gjorde så satans ont i halsen och bröstet och själklart så får jag ju en hostattack då när jag minst av allt vill hosta..Men efter hostmedicin och alvedon så lyckades jag somna om och sova fram till kvart över sju då vaknade jag av att det var nån som höll på och duscha nere...Obestämd så jag var som tvungen att gå ner och titta vad de gjorde, då var det Mange som höll på och badade Waldo som tydligen varit på rymmen och  varit ute på plöjet och levt loppan...

Och de som har sett en st bernhard efter en raid på plöje vet vad jag talar om...inte kul...

Men då hade jag iaf feber ont i halsen och hosta och var dessutom hes! jag är aldrig hes oavsett hur förkyld jag är så jag talade om för Elsa att hon fick sitta snällt nere och titta på tv medans mamma låg uppe och vilade..(karln skulle ju självklart ut i skogen)

Och det gjorde hon...en stund iaf tills hon släppte in odågan i vardagsrummet som inte kan låta bli att klättra upp på bordet och röja runt så det slutade med att jag fick kliva upp och gå ner och städa upp en massa päronsaft från golvet...inge roligt...jätteklibbigt...

Så resten av dan har gått som i dimma mest och jag vara tom tvungen att lägga mig och sova ett tag på em/kvällen för att ha ork till resten av kvällen..Och just nu sitter jag framför tvn och svettas och fryser om vartannat med världens halsbränna som inget biter på och funderar på om jag ska gå upp och lägga mig...om sängen är ledig vill säga men det visar sig när jag kommer upp...


Så det var lite söndagsgnäll från mig...

Natti natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards