Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Jävla början på dan...

Av Anna Englund - 4 november 2009 13:04

Jag vaknade imorse av att Mange stod nere och ropade på mig med ett inställsamt "älskling" och eftersom det bara kan betyda problem så var jag inte alltför sugen på att svara. Och mycket riktigt så var det problem, Loke var borta..*suck* Inte det roligaste halv sex på morgonen och en jakthund dessutom och med vildsvin bakom knuten kan det i princip bara betyda en sak.. Så det var bara att kliva upp och gå ut och ropa på honom (i stormen i morgonrock) Och ingen hund dök upp...Så jag var ute på tomten och visslade på honom med jämna mellanrum medans Mange gick med lampa längs åkern och vägen för att se om han kunde få syn på honom, men det var dåligt med det..Efter typ 20-25 min hörde jag att det började rassla uppe i skogen bakom huset och mycket riktigt där kom det en överlycklig Loke, tokskitig.. Då var han inte värd mycket i den här familjen inte...När Waldo rymmer så sitter han oftast precis utanför staketet eller så går han ut på plöjet och då ser man honom åtminstone...Men när jakthunden Loke plötsligt kom på att han skulle rymma då ska han minsann vara borta hur j-a länge som helst...

Förb hundkräk för att sammanfatta vad jag tyckte om honom imorse..


Aja iallafall så åkte Mange till jobbet och jag gick upp och kastade mig i sängen för att ligga och slumra tills det var dags att kliva upp igen vid halv åtta..Inte lyckades jag komma upp då eller nejdå kvart över åtta kvicknade jag till och då ska Elsa vara hos dagmamman vid nio..Hoppsansa så tokigt så det var bara att ringa och säga att vi skulle bli lite sena...Kommer ner i köket och vad hittar jag där? Jodå en jättekräka med spolmask...UUUÄÄÄÄÄ Äckligt...Såg ut som nån tappat en kastrull med spaghetti som hade fått liv och trasslat in sig i varann och försökte komma loss..Så jävla vidrigt!! Och nu är ju saken den att hade jag inte varit gravid så hade det inte bekommit mig ett dugg att städa upp men nu för tiden är jag grymt kräsmagad så jag fick ju kväljningar bara av att veta att jag måste städa upp den där äckliga högen av levande maskar..

Så det blev till att dra på sig skurhandskar + ett extra par gummihandskar utanpå dom och sen rulla upp en halv rulle hushållspapper på högen. Sen var det bara att titta bort och ta upp högen medans hjärnan febrilt tänkte på nåt annat och försökte ignorera känslan av att det rörde sig i händerna på mig...

Så min start på den här dagen har varit allt annat än bra!


Och sen jag lämnade Elsa har jag försökt få tag på löneassistenten (helt dödsdömt) och tok eldat för att få upp värme i huset..Det blåser ju storm och snöar till och från ute och jag kan nästan svära på att det var en isbjörn jag såg ute på åkern för en stund sen som knallade omkring i iskylan ute..

Nej nu ska jag ringa det underbara Försäkringkassan..


 
 
Fia

Fia

4 november 2009 20:20

FY FAN vad jävla megaäckligt!!!!!!!

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards