Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Ny dag med nya krafter..

Av Anna Englund - 8 november 2009 12:10

Så var det en ny dag och nu har jag nya krafter så nu kommer en liten update från helgen.

Igår var det bara jag och Elsa hemma på förmiddagen för, hör och häpna, Mange var i skogen och jagade...Så vi tog sovmorgon ja eller jag försökte men Elsa klev upp samtidigt som Mange så hon var vaken tidigt...Tack gode gud för disney channel säger jag bara..Skrattande

Sen blev det frukost och så brummade vi iväg till hundklubben för det var städdag där igår, inte för att jag är till så mycket hjälp men man kan ju alltid prata lite strunt och så tycker Elsa att det är kul att åka dit och "träna" Waldo..

Efter det var det bara att åka hem och byta om och åka till Danmarks kyrka på dop, det var Jennys lilla söta Freja som skulle döpas..Hon var jätteduktig, inte ett ljud på hela dopet utan hon såg ut att vara tämligen nöjd med tillvaron..Och efter dopet var det dags för fika i Sävja, jättesmarrigt med cupcakes och bullar och tårta..Elsa åt massor och för en gångs skull så lyssnade hon riktigt bra på vad man sa så vi kunde ju faktiskt vara kvar nästan ända fram till presentöppningen. Men eftersom vi skulle in på biltema med så var vi tvungna att åka för att hinna dit innan det stängde..Så det blev lite shopping därinne med innan vi åkte hem..Elsa hon var så trött då så hon somnade som en stock i bilen och sov hela vägen hem..


På kvällen tog vi det bara lugnt, jag var iväg till österbybruk och köpte hamburgare på grillen bara..Sen var det bara slötittande på tv på agendan resten av kvällen.

Idag när jag vaknade så var det tyst i hela huset och det var så skönt. Mange och Elsa var i skogen med Loke så det var bara jag och Waldo hemma..Det är vid dom här tillfällena som jag verkligen känner att jag behöver få vara själv på morgonen och bara få ta det lugnt, iaf nån gång ibland..Ingen stress med hundar som ska ut och ha mat och Elsa som ska upp och ha frukost och köras till dagmamman utan bara jag och lugnet.

Och det som är kvar för dagen är middag hos svärföräldrarna eftersom Manges farmor har fyllt år och så är det ju faktiskt fars dag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards