Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Mest bara ont idag och nu är hundarna skitiga igen...

Av Anna Englund - 10 november 2009 21:38

Jag har haft ont i ljumskarna sen igår och idag på eftermiddagen blev det bara värre..Då spred det sig till nedre delen av magen och bak i ryggen med så jag hade mest bara lust att krypa ner i sängen och inte komma fram förrän imorgon.. Nu börjar jag ledsna på att vara gravid, alltså det är jättemysigt att känna när bebben rör sig och så men nu börjar den bli för stor så det gör mest bara ont..

Men men det är bara att krypa isäng och hoppas på att det är bättre imorgon annars så får jag väl helt enkelt ligga i sängen hela dan när Elsa är hos dagmamman..Vilket hon är för det var ju inga fel på henne imorse så det var bara att köra iväg henne till öppna förskolan..


Idag fick hundarna vara ute i hundgården för de blir ju alldeles rabiata när de är inne om dagarna och det straffade sig för dom tidigare så rena och vita hundarna är numera smutsgråa...Waldo har även diverse ascessoarer kallade lerklumpar hängandes i pälsen...Suck stånk och stön men de får faktiskt hänga där tills imorgon för jag orkar inte stå dubbelvikt över honom och karda idag och för den delen ska han ut i hundgården igen imorgon bitti så då blir det mer..


Idag fick hundarna prova på Magnussons foder och de var alldeles galna i det.. Loke kastade i sig sin mat sen gick han och försökte stjäla Waldos mat också, och det gick ju inte han med på så det höll på att bli slagsmål ute i köket så vi fick säga åt Loke att gå ut därifrån så Waldo fick äta upp..

Så himla skönt att se Loke gilla nåt med tanke på att han har varit så svår med maten sista månaderna..

Så nu ber jag för fullt att den här maten ska fortsätta falla honom i smaken..


Nej nu ska jag krypa till kojs och försöka hitta drömmarnas land men det är inte lätt nu för tiden...


( hua vad med gnäll det blev idag..)

 
 
unique

unique

11 november 2009 09:42

Såg att du är less på att vara gravid =) Hur långt gången är du?

http://saratilling.devote.se

 
unique

unique

11 november 2009 12:28

Jag är faktiskt beräknad till självaste nyårsafton. Jag har dock haft en bra graviditet och har inte speciellt ont. Är ganska liten om magen oxå vilket har underlättat
Har hört att många tycker det är värre med andra barnet. Varför egentligen? Vet du det?

http://saratilling.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards