Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Gammelmormor på sjukhus..

Av Anna Englund - 15 november 2009 21:12

Jag åkte iväg på em idag och följde med mormor till min gammelmormor(hon fyller 91 idag)för hon var dålig och var inte sig själv. När vi kom dit vid kvart över tre så låg hon fortfarande i sängen och var inte alls pigg. Hon var tungandad och varm och det gjorde ont att andas..Så jag gjorde det enklaste, jag ringde ambulans. Så de kom och de tog bt och kollade saturation mm och lungorna lät inte bra så hon fick åka till akuten i Tierp först. Jag skjutsade dit mormor och kollade hur det var med henne sen åkte jag hem mot att mormor skulle meddela mig hur det gick.

På vägen hem stannade jag till hos pappsen en sväng, ser ju inte till dom lika ofta sen vi flyttade.

När jag kom hem så ringde mormor och talde om att gammelmormor hade fått åka vidare till UAS, de misstänkte lunginflammation och så var det nåt värde som inte var bra..Men nu är hon på sjukhus så nu får hon den hjälp hon behöver så det är skönt..

Det var bara det jag tänkte skriva nu för just nu är det en dusch och sen sängen som väntar..

Elsa börjar halv nio imorgon och jag ska på Bm kontroll halv tio..V 34 koll...helt sjukt vad tiden går fort..Bara 7 veckor kvar typ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards