Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Pest, kolera och lungsot...

Av Anna Englund - 18 november 2009 13:09

Det skulle jag nog fan hellere ha än att ha den tillvaro jag har nu. Det är inte ett dugg jävla kul att vara gravid och jag ser inte fram emot att få barn. det är inge kul att ha eget hus utan jag skulle kunna sälja eller flytta..Och jag vill definitivt inte vara gift!!


Allt detta grundar sig i att jag har en karl som inte lyfter ett finger för att hjälpa till här hemma, de få grejer han gör skulle jag lika gärna kunna göra själv..

Jag är så jävla less på att höra "snart, jag ska,jag tänkte göra". För det sker fanimig inte!!

Det enda som händer här hemma är att han kliver upp på morgonen,ev kan hundarna få komma ut om han om han har tid(orkar) sen nkommer han hem och sitter framför tvn, frågar när maten är klar och går därefter och lägger sig.. Hundarna kan han på sin höjd ta ut om man tjatar tillräckligt..Umgås med sin dotter ja det händer väl men då är han mest bara sur och grinig så dom blir osams..


Jag däremot som har varit sjukskriven sen i maj för foglossningar och som dessutom får förvärkar bara genom att böja mig ner eller nåt jag får städa, diska, fixa mat. Ta ut hundar flera gånger om dan, lämna och hämta hos dagmamman, handla. vika tvätt, ta undan tvätt. städa Elsas rum.försöka plocka undan alla kartonger som fortfarande står överallt. Leta fram allt som bebisen behöver, hämta sånt som står hos andra.  Jag tycker inte att det är rimligt att ha det så men det hjälper ju inte att säga nåt till en person som antingen ger fan i att svara, säger att han inte har tid eller helt enkelt inte är hemma.


Så just nu är jag så less på det och på honom så jag skulle kunna lämna in skilsmässo ansökan flytta härifrån, föda barn och ge det till honom så får han var ensamstående tvåbarnspappa och jag blir en sån där mamma som håller mig borta... Allt är verkligen så jobbigt och nattsvart just nu och det känns verkligen hemskt att känna eller snarare sagt inte känna nån glädje över vare sig Elsa eller mitt kommande barn, mitt nya hus eller mitt äktenskap..

Jag är inte den som gräver ner mig eller låter det bli så här illa men jag har verkligen ingen ork längre till att ta tag i nåt..och efter att ha bett och tjatat i flera månader om hjälp och fortfarande inte får någon så är det liksom slut på orken. Det är inte roligt att vara hemma längre, jag har ingen lust att göra något utan jag vill bara sätta mig i en koja ute i skogen alldeles ensam och sen bara sitta där..


Så nu har alla som läser fått en inblick i mitt liv och hur jag mår och det är bara den nattsvarta sanningen..

 
 
Fia

Fia

18 november 2009 19:43

Men Anna! Du måste göra något radikalt! Så här får man bara inte må. Speciellt inte med bebbe i magen och fina Elsa på utsidan! Ställ ett ultimatum till din man, annars skulle jag (om jag var du) ta mina barn och mitt pick och pack och flytta! Hoppas det ordnar sig för er, tänker på dig! kram Fia

http://www.fiaeleonora.blogg.se

 
Mats L/dReverjägarn

Mats L/dReverjägarn

22 november 2009 14:52

Som man o 4-barnsfar,jägare och hundägare.
Så där kan du inte fortsätta.
Sätt er ner och red ut det hela,annars kommer det sluta med ....
Jag håller tummarna för dig!
M

http://stängd

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards