Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Mer åt det gråa hållet idag...

Av Anna Englund - 19 november 2009 11:49

Det är inte lika nattsvart idag utan mer åt det gråa hållet..Men det är nog för att jag inte orkar lägga ner den lilla energi jag har på att bry mig..


Igår när jag kom hem efter att ha lämnat Elsa så var det två fyrbentingar som hade roat sig med att sno en blomma i köksfönstret och demolera den i molekyler i hela hallen..Inte så kul så då åkte dom ut i hundgården så jag kunde städa i lugn och ro.. På em började jag plocka uppe i ena sovrummet och packa ner vinterjackor som jag inte får plats i, vilket var ungefär alla.. Och så letade jag efter höst/vinter skor men dom har jag fortfarande inte hittat, nackdelen med att inte ha packat allt själv vid flytten..Men det börjar bli lite kallt med tennisskor nu när det är slaskigt och kyligt ute...Så jag får väl fortsätta leta idag antar jag för nån hjälp är ju inte att räkna med..

Idag ska jag väl göra ett ryck och börja plocka upp bebiskläder som ska tvättas och så tänkte jag batikfärga lite bodysar så att de blir unisex färgade med batikmönster..Kan va en kul syssla om dagarna när jag går hemma och bara blir större och kan göra mindre.. Konstaterade att det inte är så många dagar kvar tills den lill* kommer, tur att jag har babyticker annars så skulle jag inte ha en aning om tiden kvar... Man har inte samma koll med 2an som med första..då visste jag ju exakt vilken dag jag var på hela tiden..Nu kommer jag inte ens ihåg vilken vecka jag är i utan jag måste typ räkna ut det på nån gravidsida...Ha ha illa...


Idag är jag jättetrött men jag har sovit tokdåligt inatt. Förstår inte att det ska vara så, oavsett om jag kliver upp tidigt varje dag för att lämna Elsa så kan jag inte sova på kvällarna, och det fast jag är jättetrött på kvällarna... Jätteirriterande att ligga uppe i sängen och titta på program efter program och gäspa och ha grus i ögonen men det går banne mig inte att somna..

Nån som har nåt tips??


Jag tror att min lillfjopp till valp har växtvärk nu för tiden för han haltar tillochfrån på ena frambenet och bakbenet, och det är väl inte så konstigt egentligen så mycket som han har vuxit sen han kom till oss. Så förhoppningsvis så går det över sen när han stabiliseras i sitt växande..Och han är ju glad iaf fast han ser ut som om han har nåt hårt uppstoppat i r***n när han går...han lekr ju och har sig med Loke så ont verkar han inte ha så det stör ändå.. Jaja det är bara att avvakta så får tiden visa om det är växtvärk eller når annat..

Nej nu är det dags för lite lunch..

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

19 november 2009 12:11

Vilken fin hund-blogg! :D

http://strawberriness.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards