Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Det är en fröjd att ha barn och hund...

Av Anna Englund - 20 november 2009 11:36

eller inte.. När man möts av blommor i hallen för andra gången den här veckan och dessutom får ställa upp resten i fönstret så då är det inte riktigt lika kul med hund..

Lägger man sen på ett barn som inte lyssnar överhuvudtaget på vad man säger så är det ännu mindre roligt... Jag förstår inte hur andra gör för att ha jättelydiga hundar och barn som lyssnar, för min del verkar det rent omöjligt.. Det skulle väl vara lättare att få min valp lydig om jag hade haft mer tid att träna honom och om det var "någon" som uppfostrade sin hund.. Eftersom allt Waldo hittar på är inlärt från Loke och det är inte så roligt för det går aldrig att få bukt med det då Loke aldrig slutar..

Ta det här som exempel:

Waldo idag

  

Loke förut

  


Någon som ser nån upprepning i ett visst mönster??


Så nu är bordet inskjutet mot kökssoffan och så fort man hör minsta skarammel från köket så måste man rusa dit och antingen gorma åt Waldo att han ska gå ner från bordet eller gorma på Loke att han ska ge fan i att stjäla på bänkarna..Mmmm vad skojObestämd..


Så kan vi ju ta nästa fenomen..inkallning... Säger man hit åt Loke så springer han åt andra hållet eller står bara och glor på en...Säger man hit eller kom åt Waldo så blir det ungefär samma respons...Hmm väldigt skumt med tanke på att Waldo har lyssnat tidigare..och gör det nu med när Loke INTE är hemma...Så jag undrar hur det skulle vara om vi bara hade Waldo? Undrar hur lydig han skulle vara då??


Aja finns alltid problemlösning på saker så jag ska ringa Waldos uppfödare och kolla när hon har tid och lära mig grunderna i dogmanship..För nåt måste göras...

Gå gärna in på hennes sida och läs lite om det och om hur andra valpköpare har upplevt det.

Båtsmans Kennel. 



 Nej nu ska jag tjata ett tag till på Elsa om att hon ska gå upp och klä på sig...





 
 
Ingen bild

Heli

20 november 2009 22:06

Bordet verkar stabilt iallafall...det håller nog när han väger lite mer!!!

 
Anette

Anette

23 november 2009 13:56

Hej !
Tassade in hit från Kerstins sida !!
Härliga hundar du har !!
Kram Anette...

http://chabasses.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards