Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Hur man ger sin höggravida fru frispel...

Av Anna Englund - 23 november 2009 13:51

Jo man gräver upp mer än halva tomten, lägger in smått grus i hundgården och sen struntar man i att hjälpa till att städa hemma när det kommer in 2 st fd ljusa hundar..För att bättra på irritationen lite så ska man även gå in med skitiga skor via vanliga ingången istället för att använda källartrappan så att hela farstukvisten ser ut som ett lertag...


Så som ni förstår är inte mitt humör på topp på mina karl och hans leksak och det här med att gräva upp hela gården har inte jag haft något att säga till om utan här hemma gör man bara tydligen. Så då vet ju jag hur jag ska göra när det är dags att måla om på farstukvisten och i hallenOskyldig

Nej men ärligt talat så är det inte ett dugg kul att ha det så här, igår var jag tvungen att bada båda hundarna när de kom in från hundgården och jag antar att det blir lika idag, och när man har mindre än 6 veckor kvar tills man ska få barn så är det tämligen jobbigt att lyfta hundar i och ur badkaret för att inte prata om denna syrebrist som uppstår när man ska stå dubbelvikt och tvätta dom..Men eftersom min andra hälft inte förstår detta eller är hemma så måste jag ju göra det själv oavsett och även ta hand om städningen efteråt...

Men jag kanske ska gå i strejk...börja gå med gummistövlar inne bara för att se hur lång tid det tar innan han inser att det måste städas...Vad tror ni??


Jag trodde i lördags att det var dags för bebben att komma ut pga ett par tofflor i källartrappen...Jo det var som så att jag skulle ta ut Loke och eftersom jag bor på landet så finns det ingen gatubelysning så jag behövde pannlampan som låg i käöllaren tydligen. Så jag öppnar dörren och kliver in på första avsatsen samtidigt som jag tänder lampan och då kliver jag rätt på Manges ena toffel som står mitt i vägen. Snubblar till så jag tog ett kliv ner på nästa trappsteg, där står nästa, så det är tur att vi har räcke som man kan hugga tag i annars hade jag åkt med huvudet före nerför trappan..Nu slutade det bara med att det gjorde ont i axeln som jag vred till när jag högg tag i räcket och sen i ljumskarna efter sprattlandet.. Jaja tänkte inte så mycke mer på det annat än att jag svor som en...och nej Elsa sov så hon hörde inget... Kommer in igen efter att ha gått en kort sväng med Loke och känner att förvärkarna gör himla ont och kommer ganska tätt så jag lade mig på soffan för då brukar det lugna ner sig..Efter en timme med regelbundna förvärkar med ca 13 min mellanrum så började jag bli lite skeptisk men jag avvaktade ett tag till..Efter ytterligare en timme var jag nere på 8-9 min mellanrum...Attans det här blir inte bra tänkte jag då, men som sagt det går nog att lugna ner så det blev till att skutta in i duschen kvart över tolv på natten...Hjälpte inte, nu var det ca 7 min imellan...så det blev till att stoppa i sig alvedon och kryppa till sängs och vänta...Antingen så skulle det stanna av eller så skulle det bli värre och då hade det bara varit att åka in..som tur var så lugnade de ner sig så jag somnade sen efter många om och men och mycket tittande på klockan..

Så det blev mycket av att snubbla på ett par tofflor som det visade sig att det var Elsa som hade ställt så där bara för att det skulle vara så..


Men efter den här resan så känner jag att det behövs inte mycket nu för att det ska dra igång och bli regelbundna förvärkar som gör ont så fortsätter det så här så lär inte jag få 2010 bebis...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards