Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

För arg för att skriva igår..

Av Anna Englund - 25 november 2009 11:36

Man kan väl säga att min dag inte började något bra och sen bara fortsatte det...Det började med att Elsa inte skulle åka till dagmamman så hon bara bråkade, efter många om och men kom vi iväg. När jag kom hem efter ca 20 min hade hundarn brutit sig igenom grinden och varit upp på övervåningen..Dom hade ätit upp nästan all kattmat, varit i sängen, röjt i kattlådan. Waldo hade kissat på golvet antagligen för att han blev stressad av att vara där uppe för första gången..Sen hade dom demolerat en blomma på vägen ner när de ändå höll på så det var jord överallt..Då åkte dom ut i hundgården så jag fick städa i lugn och ro..Så det var mitt nöje under dagen, städa muttra plocka leksaker och ha förvärkar..Börjar bli less på dom nu, antingen så kan dom sluta eller så kan bebben komma ut. Sen var det dags att hämta Elsa och åka hem och ta in huliganerna..Då kom nästa utbrott, Loke skulle minsann inte gå in..Gaaahh till slut var jag så arg på honom att jag hade kunnat skjuta honom bara för att slippa alla problem han ställer till med..

Men till slut gick han in och då minsann kunde han visa att han skämdes och hade gjort fel för han lade sig i hallen och där låg han sen..

Så jag skickade ett mess till Mange och tyckte det att antingen uppfostrar han hunden eller så blir han inte långlivad..Det ligger inte bara på mig att uppfostra djur och barn utan vi är faktiskt 2 st som har skaffat dom..Och jag vill som sagt pyssla med min valp innan han lägger sig till med en massa olater från Loke..

 Efter allt detta så var det dags att dammsuga upp första omgången jord på golvet efter dessa skitiga hundar som höll på att torka..Blev ett par vändor till innan kvällen var slut och det lär bli en vända idag med..

Elsa var på sitt mindre trevliga humör när vi kom hem så hon mest bara bråkade och struntade i vad man sa åt henne..

Så vid nio igår kväll hade jag så mycket förvärkar och ont i ryggslutet så jag gick isäng och tänkte ta de lugnt och bara njuta av att vila och slötitta på tvn...Men det är ju inte heller det lättaste med en karl som bara måste ligga vänd åt mitt håll och snarka mig i örat så jag knappt hör tvn..Så då kom irritationen tillbaka, förvärkarna blev värre  och det gjorde ännu ondare i ryggen...och som pricken över i så fick jag kramp i vaderna så det var bara att kliva upp och vanka i trappen för att få det att släppa...


Så det är bara att inse att jag skulle inte ha klivit ur sängen igår...


Idag var det inte lika illa, hundarna fick gå ut i hundgården och äta frukost imorse så jag skulle slippa bråka med en eventuell laika.. Men då finns ju fröken som gärna ställer upp och bråkar och skriker för alla så det var samma gamla vanliga stress som det alltid är på mornarna nuförtiden...


Nån som har förslag på hur jag ska göra??

 
 
Ingen bild

AmandaBrun

25 november 2009 12:17

Har inga tips till dig gumman.

Men Waldo är fruktansvärt söt. Kan man verkligen bli arg på honom? :)

Kram Emmy

 
Fia

Fia

25 november 2009 21:31

Hade lite sådär ett tag med tjejerna med. Men ju mer stressad man blir desto jobbigare blir dom! Så jag slutade stressa, gjorde allt på att roligt sätt typ "åååhh vad kul att sätta poå strumprna, vem hinner först till hallen" etc etc. Och helt plötsligt fick vi trevliga mornar och vi kom iväg fortare!!! Hoppas det löser sig! Vad gäller hundarna, skjut odågan som är uppsåtet till allt "ont" ;-)kram

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards