Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Värme igen...

Av Anna Englund - 29 november 2009 21:56

Mange fick fart på vedpannan igår så nu har vi värme och vatten igen...Nice

Igår var vi till Helena & co och åt tacos och spelade spel, så himla kul fastän det är alkofritt som gäller för mig..Kanongoa människor och umgås en lördagskväll med, det blev lite sent så Elsa somnade i bilen på vägen hem men sen när vi kom in genom dörren hemma så kvicknade hon till och skulle prompt ha sin choklad nalle puh så då blev det ett mindre krig..Men hon gav sig antagligen så var hon för trött, hundarna hade oxå slött sig som hade varit själva hemma så pass länge de tar sig med hyssen..


Idag har jag och Elsa bakat julkakor och pepparkakor eller ja hon bakade en plåt med pepparkakor sen blev vi osams så då gick hon ner i källaren till Mange istället så fick jag baka resten typ 1,5 deg...Men det var lite mysigt att sitta själv i köket med musik i bakgrunden och baka kakor...Rena rama terapiarbetet...

När kakbaket var klart så satte jag upp alla nya julgardiner och lite adventsstakar och gjorde även ett konstaterande att vi måste köpa fler stakar och stjärnor nu när vi har hus..

Jag har även gått emot min egen princip om tomtar så jag har tomtar på gardinerna både i köket och i matrummet

Måste ha fått nåt hjärnsläpp nu när jag är gravid...kanske är det här som kallas för att boa?? Usch jag börjar få lite ågren för att jag aldrig orkar ta itu med alla bebissaker och fixa bebisrummet..de är ju bara ca 5 veckor kvar, mer eller mindre och jag har bara letat fram kartongerna med kläder och sett till att babyskyddet har kommit hem från pappsen...Är ju lite kvar att göra så att säga jag får nog lov att skriva en check lista som jag kan pricka av på efterhand som jag gör sakerna..


Imorgon ska jag iväg och lämna massor med kött på rökning, det är älghjärtan och rådjursskånkar mm...Blir mumsigt på julbordet det


Nej nu ska jag fortsätta titta på hunken Brad i Troja, sen e dags för bingen..Ny vecka igen nu med en hel del inplanerat så ska jag orka så krävs det en del sömn...och massor med vilja...


Tjipp på er





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards