Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

De snöar...

Av Anna Englund - 27 december 2009 00:08

Nu blir de lite mer snö, men det är bara bra för Elsa ska åka till Lisa på tisdag och vara där över dan och åka pulka med henne och Bella. Vilken go jobbarkompis jag har  . Elsa tycker om henne jättemycket med så det är jättekul att hon vill att Elsa är där. Kan jag vila lite innan bebisen kommer eftersom jag inte riktigt hinner det annars. Idag har vi skruvat ihop och bäddat spjälsängen och satt ihop skötbordet som ska stå uppe. Jag har även tagit fram babyskyddet och kollat så att alla delar var med där. Så det enda som jag inte har hittat är skötbädden som ska ligga i skötväskan men det är ett litet problem funkar lika bra med en handduk.. Ja och så måste jag eventuellt köpa en ny pump för fröken här hemma har meckat med den jag hade så den är i betydligt fler delar nu än innan..,Men det kanske går att mecka ihop den om jag har tur.

Så nu kan bebisen komma när den villk för nu är jag redo med allt så nu är det bara väntan kvar.


Elsa och jag tog en tupplur på soffan idag i typ 2 timmar, det var mindre bra för hon är fortfarande vaken och klockan är tjugo över tolv...Hoppsansa så tokigt det blev men det var skönt att sova  


Imorgon ska vi åka pulka och grilla korv med Helena & co mitt på dan sen ska vi till pappsen och äta mat på eftermiddagen. Han skulle bjuda på älgstek är ju smaskens om inte annat är det skönt att slippa laga mat själv..


Grabbarna Grus (hundarna) har upptäckt att det bor en vacker schäfertjej i grannhuset på andra sidan åkern så Mange fick springa och hämta dom nu i snöyran.. Tydligen var staketet bara tvinnat runt hörnstolpen och Waldo är ju inte den som skäms så han körde bulldoozervarianten och bara gick rätt igenom.. De e min lilla gopropp det, undrar vad som kommer ske den dagen han är fullvuxen?? Han kommer ju gå rätt igenom grindar och staket och allt om det inte går att få honom att sluta med det där..

Men som ordspråket:

Gräset är alltid grönare på andra sidan...

Eleer i det här fallet tjejen därborta är mer intressant än att vara hemma på gården med en kille...


Nej nu blir det nog till att hoppa i lopplådan..

 
 
Kerstin

Kerstin

27 december 2009 19:55

Hej Anna!
Hoppas ni får några sköna dagar på slutet av 2009 och ett Gott Nytt 2010 med en ny familjemedlem. Vi hörs och ses på det nya året! Lycka till med bebben!
Kram Kerstin

http://www.batsmans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards