Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Och så var det det här med hundar INNANFÖR staketet...

Av Anna Englund - 28 december 2009 10:03

Inte ett fenomen som existerar här uppenbarligen  

Mange skulle ut och jaga med min pappa idag och vad händer? Jo det vanliga min bulldoozer går igenom staketet och Loke följer med, men nu är ju fenomenet det att när Mange har jaktkläderna på så inträder en annan personlighet hos Loke..Så Waldo följde med tillbaka, INTE Loke..Så jakten med hund övergick tämligen fort till jakt PÅ hund.. Och vips så var de försenade ut i skogen...så tokigt det kan bli  

Så nu börjar det bli läge för nån lösning på detta problem eftersom Waldo uppenbarligen inte är för stor än för att komma igenom staketet..Så det måste vi fundera lite på vad vi ska göra åt..


Ja igår då först var vi till slighögen och åkte pulka med Helena & co och fam Segerlund, ja inte jag då jag fick snällt titta på och dricka kaffe istället... Jag som älskar att åka pulka men det är nog inte det bästa att göra med 6 dagar kvar till beräknad förlossning  

Men efter det då jävlar ska det åkas pulka de säger jag bara..!


När vi kom hem därifrån så var det bara att elda lite och byta om och åka till pappa och Lena för middag där med syster och familj så middagen var räddad igår, jag slapp ju laga den. Vi var inte hemma därifrån förrän vid halv nio och som alltid när vi har varit borta och hundarna har varit själv hemma så är det rena överraskningen vad man ska mötas av i hallen... Men det var inte så farligt, en tejprulle, en stekpanna som till hundarnas stora besvikelse hade hamnat uppochner, och mina halmfigurer från julgran. Ja och Waldo hade varit och klättrat i mina golvblommor men det gör ju han jämt så dom får nog fara till himlen snart för det är inte så mycket kvar av dom..  Det är inte så lätt att känna lukten av och veta att kattmaten och den alldeles underbara kattlådan finns på andra sidan blommorna och grinden och sen inte få komma dit och äta av det...


Resten av kvällen tillbringades framför tvn och Wallanderfilmen Kuriren..Hyffsat bra film men det finns klart bättre filmer.


Nej nu ska jag ner till pannan och elda så att det blir varmt här hemma..

 
 
Ann

Ann

29 december 2009 20:15

Hej
Har inte bebisen kommit än? det trodde jag.
Många nyårskramar

Ann med familj

http://www.nordspetsens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards