Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Gott Nytt År!!

Av Anna Englund - 31 december 2009 11:32

Ja och ett gott slut på det gamla då...


Man ska ju reflektera över vad som hänt under året så jag tänkte göra det..

Vi började året med att börja planera syskonförsök till Elsa eftersom hon är provrörsbarn och vi har embryon kvar..Och så började vi titta mer på hus för vi hade ledsnat på lägenhetsboende.

När vi kom till början av maj så visade det sig att helt plötsligt kunde jag bli gravid på naturligt sätt så nu är det ju en bebis beräknad att komma på söndag  

Tänk vad lite    kan göra ibland...


I augusti köpte vi hus utanför Österbybruk så nu har vi bott här i 4 månader och vi stortrivs även efter diverse missöden med pannan..

I september var jag och hämtade en St Bernhards valp som fick namnet Waldo så då blev familjen lite större och det var slut på lugnet..Men han är världens goaste även om det blir diverse hyss..

Sen var det dags för älgjakt då fick pappa min äran att skjuta första älgen för Loke så det firades med att Mange öppnade sin 15åriga whisky och tog sig en själv han som inte dricker whisky...Men det är väl en priofråga om vad som är värt att firas...


Och ja nu är vi framme på nyårsafton och det där var vårt år i stora drag och nu går vi väntar bara på att den lill* ska komma ut så vi får veta vad det är för en filur som har gömt sig därinne i 9 månader...


Ja till nutiden då ikväll kommer Linda, Olle och Alva hit för att fira in det nya året med oss, ska bli skoj, Elsa sitter och väntar för fullt nu..

Så det blir lite smaskigt att äta, glada skratt och lite fyrverkerier och sen ska jag eventuellt åka och köra hem min far som är hos faster i Österbybruk.. Tänk vad snäll man är ibland mot sina föräldrar  


Nej nu är det nog dags att sluta gå omkring i morgonrock och muffla och försöka få på sig lite kläder och göra nån nytta..









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards