Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Superkvinnan går snart i strejk och flyr hemmet..

Av Anna Englund - 27 januari 2010 10:24

Snart går jag fanimig i strejk och flyr nån annanstans, nånstans där jag kan ta de lugnt och vila upp mig och kanske tom hinna njuta av att jag har blivit mamma igen.. För här hemma är det ingen ide, tydligen så är jag nån superkvinna som ska hinna med allt. Och det som den andra hälften säger det kan man ju uppenbarligen inte tro på för det stämmer iaf inte.

Så nu blir det nog till att göra som Elsa säger jag och Olivia fixar åt oss så kan Mange fixa åt han och Elsa. Då lär de bli jobbigt snart när det inte finns några rena kläder åt dom eller nån mat eller andra saker..För tydligen så gick det ju bara att ta hand om tvätten när jag var gravid och inte kunde springa nere i tvättstugan..Precis som att det är nåt enklare nu när jag ska ta hand om 2 barn, och fixa hem och djur..och elda i den förbannades jävla pannan.. Jag hatar ved!! Jag skulle lika gärna kunna lägga alla pengar på pellets istället bara för att slippa springa ner och lägga i ved hela tiden. Och det skulle vara helt underbart att slippa frysa varenda jävla morgon när jag kliver upp..

Det är ju inte konstigt att det strular med amningen när man ska hala fram tuttarna på nätterna och det är typ 17 grader i sovrummet..

Nej just nu är jag riktigt anti mot det mesta här hemma, jag skulle bli helt överlycklig om jag bara fick ta det lugnt en dag... Olivia är 3 veckor och jag kan inte påstå att jag har hunnit njuta av att ha en liten skrota igen utan det är mest bara stress som upptar min vardag..


Nej nu ska jag inte skriva mer för det blir bara mer negativt då..

 
 
Nettis

Nettis

27 januari 2010 10:51

Rätt inställnig :) . Självklart ska man hjälpas åt!
Vilka underbara vovvar ni har :) ! Skrattade gott åt bilderna när dom busar, hihi ;D !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ankie

27 januari 2010 11:39

du, vi har ett jättemysigt gästrum hära. kom och vila upp dig ett par dagar och och va sällskapsdam åt mig! morris fixar det mesta och vi har bergvärme= ingen panna! bara en liten kamin som mysfaktor!
vi behöver ju öva lite på bebis så kom hit för sjutton!!
haha!
kramiz

 
Fia

Fia

27 januari 2010 15:36

Men fy... :-( Om du tror att Elsa skulle våga får du komma hit och lämna henne här en dag så kan hon leka med tjejerna och du och Olivia kan antingen bli bortskämda här i soffan eller åka hem och sova och bara vila! Så får gubben din hämta henne när han slutar jobba! Banne mig!! Du måste få vila om du ska orka vara en bra mamma och inte få en hjärnblödning! punkt. Fredag är vi hemma, välkomna!!!

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards